Endnu en tråd om OC af E8400

  • Jeg fik mig en E8400 for et stykke tid siden, den er clocket til 3.8. Men jeg kan ikke få den mere op, uden at hæve vcore meget.


    Mine specs er.
    Cpu - E8400
    Bundkort - MSI P35 NEO 2 FR
    Gfx - Inno 3D 8800 GT
    Ram - 2*2 Gb + 2*1 GB


    Bios er sat til.
    DOT control - Disable
    Intel EIST - Disable
    FSB - 423
    Mulitplier - 9


    RAM - 1:1
    (5.5.5.15)
    MEM Frequence - 846
    PCIE x 4 - AUTO
    PCIE Frequency - 100
    AUTO disable DIMM/PCI Frequency - Enable
    Vcore - 1.3625
    MEM Voltage - 2.1
    VTT FSB Voltage - 1.2
    NB Voltage - 1.25
    SB I/O Power - 1.5
    SB Core power - 1.05


    (Har prøvet at hæve diverse settings i bios til de blir røde, men stadig uden hjælp til at FSB kan komme op og køre stabilt)


    Jeg har testet mine ram seperat, men jeg kan bare ikke få den op i FSB uden at skulle hæve Vcore til 1.4 (hvilket jeg ikke har lyst til 24/7)


    Mine load temps ligger på 54/55 i coretemp, så de er pæne nok.


    Jeg bruger VIsta 64 (hvis det skulle hjælpe noget)


    Og til sidst siger coretemp at min VID er 1.0375


    Håber på at en eller anden kan hjælpe, ville gerne lige se om jeg kunne få den lidt mere op, det lader til at mange andre kan.

  • selvom mange andre kan, så er det slet ikke sikkert at din vil mere..ihvertfald lyder det somom du har nået den grænse hvor man uden det vilde køling osv kan nå op....og 3.8 er sq fint.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Tja for at jeg ka køre 4 ghz er jeg nød til at køre vcore på 1.425 :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Cyclups: Har læst et par historier om at der er døde et par E8400, ved vcore omkring 1.4, derfor er jeg lidt nervøs for at komme for højt op.


    Noxon: Har taget de to 1*1 gb ud.
    sat multi til 6 og den kører fint, med fsb på 423, jeg vil nu prøve at hæve den.
    Har skiftet GfX ud til det andet slot, den skriver stadig det samme i bios.
    Cpuz skriver 1.328til vcore under load.

  • Jeg har kun hørt at de dør ved over 1.85 og 1.9 Volt selvom de har været under extreem køling.


    Start med GPU-Z og se hvad PCI-E speed den giver dig ?


    1.4 volt er ikke farlig, hvad siger coretemp i idle og load ?

  • Jeg har læst rundt omkring at de mister deres kræfter, ved for høj vcore 24/7 (mellem 1.4 og 1.45)
    Men Idle temp er 47 og load er 52/53, i coretemp og ved en time orthos.
    Hvad menes der med PCI-E i Cpu-z? Hvis det er link width.... så er den til 16.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af stupido
    Jeg har læst rundt omkring at de mister deres kræfter, ved for høj vcore 24/7 (mellem 1.4 og 1.45)
    Men Idle temp er 47 og load er 52/53, i coretemp og ved en time orthos.
    Hvad menes der med PCI-E i Cpu-z? Hvis det er link width.... så er den til 16.


    HMMMMM, det var ikke meget den stiger...


    Naaa tvivler MEGET.
    Men hvis du smider et link skal jeg nok komme med lidt konstruktiv kritik ;)


    Der er vist kun 1 sted der står PCI-E speed, og står+ der 16 så er alt fint.
    Hvad belaster du cpuen med når den er under load ?
    Den temp difference er MEGET lav.

  • Jeg belaster den med Orthos. Har lige skiftet køler pasta, gik fra det gel som fulgte med og over til AC MX-2. Jeg har en "Xigmatek HDT-S1283"
    Jeg skal nok smide et link, har bare læst på mange sider at folk råder til at holde vcore nede på dem.


    Edit:


    Jeg testede lige med Orthos i ca 30 min, den var lige oppe og kysse de 49C, men ellers lå den som Idle :T
    Har som før skrevet lige skiftet køler pasta (ca 4/5 dage siden)
    Men er stadig lidt bange for at hæve Vcore


    [Blocked Image: http://img170.imageshack.us/im…491/orthos28mintq7.th.jpg]

  • Prøv hent RealTemp


    Link

    · Core 2 Duo E8400 w/ Zalman 9700 LED
    · ASUS Maximus Formula Republic of Gamers
    · OCZ DDR2 PC6400 2*2GB w/ Corsair DOMINATOR Fan
    · Inno3D GeForce 8800GTS 512MB
    · Maxtor, Seagate & WD 1120 GB HDD's
    · Corsair HX620W
    · Antec P182 w/ 2x Scythe SFF21D
    · Creative Audigy 2 ZS
    · Samsung SyncMaster 959NF 19"