Hvilket kamera?

  • Hej alle fotografer. :D


    Nu bliver jeg snart 18, og det er jo rigtig dejligt. Derfor vil jeg rigtig gerne have et digitalt spejlrefleks kamera. Men det skal jo selvfølgelig ikke være et professionelt kamera. Bare til amatør brug.


    Så jeg ville høre om der er nogen mærker der er bedst? Nogen modeller der er bedst?


    Skal jeg være opmærksom noget specielt ved køb af kamera?


    Og kender i nogen steder hvor er der er nogen gode kits?


    MoBo: Asus P5N32-E SLI nForce 680i CPU: Intel C2Q Q6600 2,4 GHz RAM: Crucial Ballistix DDR2 PC-8500 2x1GB GFX: Asus nVidia Geforce 8800GTS 512mb (G92 chip) HDD: Samsung Spinpoint 7200rpm 320GB DVD Burner: Lite-On CD Burner: Plexwriter Premium PSU: Hiper HPU-4K-580 Cooling: 4x80mm Sunbeam Green LED Fans / 1x120mm Sunbeam Green LED Fan Mouse: Razer Copperhead Chaos Green 2000 DPI Sound: Sennheiser HD570

  • Hvad er max beløbet. ?


    Og hvad skal du primert bruge kameraet til. ?


    Der kommer sikkert mange kommentarer i tråden her, men ta' dig ikke af krigen der er imellem Canon - Nikon - Sony - Pentax mf blandt brugerne her. ;)

  • Det skulle jo generelt være som legetøj. Altsår tage nogle billeder hvis man ser noget flot, men selvfølgelig også være til at få nogen af de fede ferie og fest billeder. Men jeg har et compact kamera. Så det er mest som legetøj egentlig.. Synes det er utrolig sjovt at tage flotte billeder, hvor man leger med lys, zoom og makro. Og det er RIGTIG svært med et compact DSC kamera...


    MoBo: Asus P5N32-E SLI nForce 680i CPU: Intel C2Q Q6600 2,4 GHz RAM: Crucial Ballistix DDR2 PC-8500 2x1GB GFX: Asus nVidia Geforce 8800GTS 512mb (G92 chip) HDD: Samsung Spinpoint 7200rpm 320GB DVD Burner: Lite-On CD Burner: Plexwriter Premium PSU: Hiper HPU-4K-580 Cooling: 4x80mm Sunbeam Green LED Fans / 1x120mm Sunbeam Green LED Fan Mouse: Razer Copperhead Chaos Green 2000 DPI Sound: Sennheiser HD570

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brammer
    Det skulle jo generelt være som legetøj. Altsår tage nogle billeder hvis man ser noget flot, men selvfølgelig også være til at få nogen af de fede ferie og fest billeder. Men jeg har et compact kamera. Så det er mest som legetøj egentlig.. Synes det er utrolig sjovt at tage flotte billeder, hvor man leger med lys, zoom og makro. Og det er RIGTIG svært med et compact DSC kamera...


    Prøver lige igen :)


    Hvad er MAX beløbet. ?

  • ikke noget lige nu.. Jeg har snart fødselsdag jo, men ellers mest for pengene.. Jeg ville skyde på max 3000...


    MoBo: Asus P5N32-E SLI nForce 680i CPU: Intel C2Q Q6600 2,4 GHz RAM: Crucial Ballistix DDR2 PC-8500 2x1GB GFX: Asus nVidia Geforce 8800GTS 512mb (G92 chip) HDD: Samsung Spinpoint 7200rpm 320GB DVD Burner: Lite-On CD Burner: Plexwriter Premium PSU: Hiper HPU-4K-580 Cooling: 4x80mm Sunbeam Green LED Fans / 1x120mm Sunbeam Green LED Fan Mouse: Razer Copperhead Chaos Green 2000 DPI Sound: Sennheiser HD570

  • lige i øjeblikket kan du få et canon 400d hos "midt data" for 3479 kr. jeg kender det ikke men har hørt mange steder at det er et godt kamera...

    Dell 5150


    Pentium D 820 2.8GHz
    2048 mb Kingston valueram
    Sapphire Ati Radeon x1650xt 256 mb
    Dell bundkort BTX
    250 GB samsung 7200 rpm Hd
    Windows Vista Business

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brammer
    ikke noget lige nu.. Jeg har snart fødselsdag jo, men ellers mest for pengene.. Jeg ville skyde på max 3000...


    Ok, så tror jeg du er bedre tjent med et S5 IS, da du med et spejlrefleks kamera til 3K kun får ca 3X optiskzoom


    S5 IS er ikke et Spejlrefleks kamera, men et lækkert Semi Kompakt kamera med 12X optisk zoom + Video optagelse.


    http://www.proshop.dk/ShowProd…x?uid=60015&prodid=122452

  • Hva skal man så op i af pris hvis det skal være et godt spejl refleks?


    Nogen gode kit tilbud?


    MoBo: Asus P5N32-E SLI nForce 680i CPU: Intel C2Q Q6600 2,4 GHz RAM: Crucial Ballistix DDR2 PC-8500 2x1GB GFX: Asus nVidia Geforce 8800GTS 512mb (G92 chip) HDD: Samsung Spinpoint 7200rpm 320GB DVD Burner: Lite-On CD Burner: Plexwriter Premium PSU: Hiper HPU-4K-580 Cooling: 4x80mm Sunbeam Green LED Fans / 1x120mm Sunbeam Green LED Fan Mouse: Razer Copperhead Chaos Green 2000 DPI Sound: Sennheiser HD570

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brammer
    Hva skal man så op i af pris hvis det skal være et godt spejl refleks?


    Nogen gode kit tilbud?


    Nikon D80


    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=225836


    Canon EOS 400D


    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=257295


    Med Nikon kittet har du et godt all round objektiv med ok zoom område, men Canon kittet er der 2 objektiver med.


    Nu er de 2 kameraer ikke de nyeste på markedet, men prøv at ta' ned til din lokale fotoforretning og prøve at holde dem i hånden, da det har en stor betydning, min ejen erfaring er at D80 har en noget bedre ergonomi + byggekvalitet end 400D.


    De 2 kameraer tager stortset lige gode billeder, den lille forskel der end måtte være er ikke noget at skrive om, men hvis du f.eks på et senere tidspunkt køber nogle nye objektiver f.eks et L objektiv til 400D, ja så vil du se en markandt forbedring i billedkvaliteten.

  • Hvis du skal derned omkring så er der egentlig kun 400D i mine øjne. Det nikon laver kan ikke være med nede i det prisområde.


    Du kan evt. se om du kan finde et brugt slr kamera.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Okey. Det ser rigtig cool ud. Er der nogen tal eller specs man skal være opmærksomme på når man ser på kamera?


    Ved at en af mine venner har et Olympus E-510. Hvordan en nikon'et og canon'et i forhold til det?


    MoBo: Asus P5N32-E SLI nForce 680i CPU: Intel C2Q Q6600 2,4 GHz RAM: Crucial Ballistix DDR2 PC-8500 2x1GB GFX: Asus nVidia Geforce 8800GTS 512mb (G92 chip) HDD: Samsung Spinpoint 7200rpm 320GB DVD Burner: Lite-On CD Burner: Plexwriter Premium PSU: Hiper HPU-4K-580 Cooling: 4x80mm Sunbeam Green LED Fans / 1x120mm Sunbeam Green LED Fan Mouse: Razer Copperhead Chaos Green 2000 DPI Sound: Sennheiser HD570

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brammer
    Okey. Det ser rigtig cool ud. Er der nogen tal eller specs man skal være opmærksomme på når man ser på kamera?


    Ved at en af mine venner har et Olympus E-510. Hvordan en nikon'et og canon'et i forhold til det?


    Der er mange, men hvilke du skal ligge vægt på afhænger af hvad kameraet skal bruges til. Hvilket igen også betyder noget for objektiv valg.


    Olympus ville jeg gå uden om da det er et mindre og ikke nær så udbredt system. Derfor ikke så nemt at få forskelligt udstyr fra 3. part. Det at vælge canon eller nikon betyder også at du kan låne dig frem ved mange flere mennesker da det er meget mere udbredt.


    Nikon har ikke rigtig noget at byde på nede i den her penge gruppe der skal man op og have fat i et D300 også snakker vi 12k for huset alene.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Okey. Så det umidlbare bud er canon?


    Nu har jeg godt nok ikke så mange mennesker at låne udstyr fra, ved jeg ikke om det vil være et problem.


    Hva med sony. De plejer da at have en god kvalietet i compact kameraerne?


    MoBo: Asus P5N32-E SLI nForce 680i CPU: Intel C2Q Q6600 2,4 GHz RAM: Crucial Ballistix DDR2 PC-8500 2x1GB GFX: Asus nVidia Geforce 8800GTS 512mb (G92 chip) HDD: Samsung Spinpoint 7200rpm 320GB DVD Burner: Lite-On CD Burner: Plexwriter Premium PSU: Hiper HPU-4K-580 Cooling: 4x80mm Sunbeam Green LED Fans / 1x120mm Sunbeam Green LED Fan Mouse: Razer Copperhead Chaos Green 2000 DPI Sound: Sennheiser HD570

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brammer
    Okey. Så det umidlbare bud er canon?


    Nu har jeg godt nok ikke så mange mennesker at låne udstyr fra, ved jeg ikke om det vil være et problem.


    Hva med sony. De plejer da at have en god kvalietet i compact kameraerne?


    Sony ville jeg for at sige det lige ud holde mig langt væk fra. De har fine specifikationer på deres kameraer men støjen er træls og bliver holdt nede med kraftig anti noise som gør billederne mindre skarpe. Største problem er dog deres objektiver som er meget dyre og ringere end konkurrenternes noget billigere glas.


    Det er desuden stadig et MEGET nyt system så var ikke noget jeg ville ligge penge i.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy