Toldregler af import

  • Ohøj til folket.
    Har en veninde der smutter over atlanten til de fede menneskers land i påsken.
    Jeg har så spurgt tøsebarnet om hun ikke kan tage en iphone med hjem.
    Det var ikke noget problem.
    Dog står jeg med det problem, at da jeg ikke vil have hun skal stå og diskutere med en eller anden toldermand og få en bøde i lufthavnen, så vil jeg have hende til at fortolde varen istedet.
    Men jeg er lidt usikker på de her toldregler.
    Skal der bare betales told af de 499 $ eller ca 2400 kr som telefonen koster, eller er der nogle andre regler der træder i kraft ?


    btw. har hørt man ikke kan betale iphone kontant i apple butikkerne. nogen der kan be- eller afkræfte det ?

  • Først skal du betale told af varen. Hvad den er ved jeg ikke. Nok ikke så voldsom høj. Derefter kommer der 25% moms oveni hele beløbet.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • SMLDK:
    Tror de er rimlig obs på det lige for tiden, grundet den meget lave dollar kurs. det har kørt meget om det på tv. Så tør ikke tage den chance. Pigebarnet skal jo ikke komme i problemer fordi hun er hjælpsom ;)


    dna:
    Så vidt jeg har forstået er der ikke told på mobiltelfoner og andet elektronik.
    Kan dette passe ?

  • De er skam rimelig obs på det for tiden, nu det godt nok pakker jeg har fået derovre fra og 5 ud af 5 er blevet taget i Tolden. Og sku gerne mene at der er told på elektronik, aldrig hørt andet ihvertfald.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Pak varen ud og læg den i din håndbagage og smid emballagen væk, hvis det er en Ipod så brug den mens du går igennem tolden.


    Det er kun hvis du har en vare som stadigvæk er i kassen at der er en chance for at de bonner dig, hvis du bruger ipoden kan de jo ikke se om du har haft den med da du rejste ud.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Det er nu ikke en ipod men en iphone. Det kan godt give et problem når hun har sin private telefon med. så kan de nok godt regne det ud.
    Og jeg har mere eller mindre besluttet mig for at betale momsen.
    Men jeg skal bare vide om der er nogle ekstra toldsatster eller noget. Synes nemlig at have læst at elektronik og især telfoner ikke skal betales told af
    Synes også at have læst på nogle andre fora at friværdien for vare man importerer fra ferie skulle være sat op til 3000 kr pr 1 januar. kan nogen be- eller afkræfte det.

  • http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=333167&vId=0&p0=USA


    Quote

    Den samlede værdi af dine andre varer må dog ikke overstige 1.350 kr. Reglen gælder ikke for de varer, der er nævnt ovenfor. Andre varer kan fx være guld og smykker, elektronisk udstyr, tæpper, golfudstyr osv.


    Ser ikke sådan ud.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm