Hey...
Hvordan kan det være jeg ikke kan se den mappe jeg har delt på min Std. pc på min bærbar??
hvad er det nu man skal gøre så man kan dele tingene så det kan ses i XP?
Hey...
Hvordan kan det være jeg ikke kan se den mappe jeg har delt på min Std. pc på min bærbar??
hvad er det nu man skal gøre så man kan dele tingene så det kan ses i XP?
Har du kørt "opret et hjemme/kontor netværk" på begge pc?
Er der XP eller større på begge pc?
Er de begge NTFS ?
SMLDK
QuoteOprindeligt indlæg af SMLDK
Har du kørt "opret et hjemme/kontor netværk" på begge pc? nej
Er der XP eller større på begge pc? xp paa std. pc og ME paa Baerbar
Er de begge NTFS ? JEp
SMLDK
Der kan da ikke være NTFS på ME?
Er da FAT.
SMLDK
De skal være i samme arbejdsgruppe (mshome f.eks.) og du skal have fildeling tilsuttet på begge maskiner, den nemmeste måde at skire det på, er at lave en delemappe på hver, når arbedjsgruppen er sat rigtigt, den finder du under egenskaber for computer, computernavn.
Filsystemet skulle ikke betyde noget hvad det angår. Men det kan klart anbefales at konvertere til NTFS hvis du skal flytte filler over 2gb, men ja det er igen afhænging af styresystemet, kan ikke huske om ME kan køre på NTFS.
FAT32 kan IKKE se NTFS!
Ang samme arbejdsgruppe ser jeg ikke som et problem , ang filstr er det over 4 gb problemet er.
SMLDK
Ups lavede en citer i stedet for rediger!!!
SMLDK
Hent fx win ftp server, den er nem at sætte op, dog kun en trial..
http://www.wftpserver.com/download.htm
når du har gjort det, åbner du din internet browser og skriver ftp://192.168.1.110 eller hvad ipen nu er til den computer du har serveren til at køre på, og så er du inde på den, eller i den/de mapper du har valgt skal være delt.
Dette virker hver gang, og man skal ikke ha en doktorgrad i netværk for at få windows til at fatte det