Tur til Costa Rica. Råd søges.

• Hej Alle.

Jeg skal til Costa Rica i sommerferien, og der skal selvfølgelig tages en masse billeder.

Dertil skal jeg have anskaffet mig 2 ting.

1: En vandtæt fototaske. Det går jo ikke med min oldtids Minolta taske, med huller ved lynlåsen, i en regnskov i regntiden. Helst en rygsæk.

2: Noget at opbevare billeder på. Hvad vil være bedst, en backupp løsning, eller et 16 gb. hukommelseskort? Og billigst?

Kan i anbefale mig nogen produkter?

Mvh. Anders.

Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.

- Dwight Schrute (The Office)

• Tror du skal skrive lidt om hvad udstyr du regner med at slæbe med da det har en del med valget af taske at gøre.

Måske også lidt om dit budget.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Den skal kunne rumme kamera, zoomobjektiv (70-300mm), canon kit objektiv, samt canon 50mm f.1.8.

Mht. prisen så kan jeg desværre se dem i linker til er langt over mit budget. Jeg bliver nødt til at sige max grænse: 1000 kr.
    Det behøves for min skyld ikke være en decideret kamerataske, bare den er vandtæt. Jeg har altid bare brugt en taske hvor delene lå løst dernede.

Jeg vil tro at det skal gå under den teori _WHAT_ kalder regntæt, da det kun er regn det skal holde tæt for. Dog er det utroligt kraftigt regn, når det endelig regner. Al regnen falder somregel i løbet af 30 minutter. Så de 30 minutter regner det meget slemt.

Det kan godt være mine krav er for høje i forhold til prisen, men jeg er meget fattig for tiden, og hver en krone jeg tjener går til turen alene.
    De 2 ting jeg efterspørger her, vil blive ønsker til min fødselsdag.¨

Tak, for alle jeres bud. Jeg håber på flere.

I do not do that thing.

Rettet en gang, sidst af Aagaard1000 ().

• Lad mig sige det lige ud.. til de penge så for du ikke klaret de to ting. Tag den taske du normalt bruger med og en masse plastikposer.

Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Lad mig sige det lige ud.. til de penge så for du ikke klaret de to ting. Tag den taske du normalt bruger med og en masse plastikposer.

Jeg ved ikke om du misforstod mig, men for en sikkerheds skyld. Det var 1000 kroner for tasken alene. Det var ikke for både taske og memory card.

Evt. den her: http://www.boxshop.dk/product.asp?product=633&sub=100&page=1

I do not do that thing.

Rettet en gang, sidst af Aagaard1000 ().

Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Så tror jeg en løsning som dette ville være en ide:
    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=381259

Nem at kom i hvis du skal have kameraet hurtigt væk eller frem. Den har et all weather cover som skulle kunne klare alt hvad der kan komme af regn.

Den ser umiddelbart lækker ud, men tror du den er behagelig nok hvis man skal gå med den på rykken, i meget lang tid ad gangen. Det bliver nok noget med nogen lange vandreture.

I do not do that thing.

Oprindeligt indlæg af Aagaard1000

Den ser umiddelbart lækker ud, men tror du den er behagelig nok hvis man skal gå med den på rykken, i meget lang tid ad gangen. Det bliver nok noget med nogen lange vandreture.

Skulle nok gå fint den er behagelig nok at have på. Du har jo heller ikke kæmpe tunge optikker du fylder i den hvilket jo også hjælper.

• Vil af personlig erfaring sige at du ska anskaffe dig en lowepro taske. Den gpår du ikk forkert med, den er af usædvanlig go kvalli og meget beskyttende!

• Fine forslag mht. taske. Tak for al hjælpen. Jeg tænker mig lige lidt ekstra om, med alle jeres forslag i baghovedet, og får skrevet en taske på min ønskeseddel.

Hvad med lagring af billeder? Det har jeg stadig ikke modtaget nogen forslag om.

I do not do that thing.

• Lagring har du jo mange muligheder med.

hvor meget plads har du på dine kort du ejer lige PT?

Du kan købe Imagebank
    De koster lidt men så kan du satme også skyde nogle billeder! Selv i RAW ;)

Du kan også bare købe en 3 4GB kort hvis du mener det er nok. Hvis det ikk er, så kan man vel foreslå sådan en imagebank for ellers er de ekstra kort spild. Jeg bruger selv 3x 2GB kort og det er ofte ikke nok!

• Med storage er det jo meget efter hvor mange billeder du skal skyde. Tager jeg på en tur hvor jeg regner med at skyde meget jamen så kommer den bærbar og en ekstern disk med.

Ellers klarer jeg med CF kort hvor jeg har 4x8gb og 1x2gb.

Nu skal man så tænke på at mine filer er rimelig store så derfor en del kortplads.

Men kan du nøjes med CF kort ville jeg gøre det ellers må du jo smide de penge en imagebank koster.

• lyder som om det ikke er et kopact camera du har der, for ellers er det da bare et mavebælte der kan være under regnfrakken.
    Jeg glæder mig til at teste mit cam på næste ferie, 720 billeder skulle der være plads til i højeste kvalitet, det fylder ingeting og holder strøm i over 2 uger.

Dog kun 7xoptisk zoom og 7,2 mega pixels

Oprindeligt indlæg af MrFlash
    lyder som om det ikke er et kopact camera du har der, for ellers er det da bare et mavebælte der kan være under regnfrakken.
    Jeg glæder mig til at teste mit cam på næste ferie, 720 billeder skulle der være plads til i højeste kvalitet, det fylder ingeting og holder strøm i over 2 uger.

Dog kun 7xoptisk zoom og 7,2 mega pixels

Du kan sgu da ikke sige et kamera holder strøm i over to uger.... Det kommer jo an på hvor meget du bruger det og især den strømslugende lcd skærm....