vandkølling

• kan det godt passe at hvis slangerne er lange når man bruger vandkølling, køler det dårligere... har nemlig vandkølling og har fået af vide af flere at det ikk køler særlig godt når mine slanger er så lange... (har ikk selv bestemt hvor lange de sku være... fik en til at hjælpe mig til at sætte det i)

Asus - Crosshair IV Formula
    AMD - Phenom II X4 @ 4.0 Ghz
    Club 3d gtx 560
    80 GB Sata2
    320 GB Sata2
    Corsair - Corsair 8 GB DDR3 1333MHz (2x4)
    Coolermaster V6

• Jeg kunne forestille mig at når slangerne var lange ville vandet blive varmet op i dem, og det ville tage længere at få vandet en gang rundt, og dermed blev vandet skiftet langsommere ud, derfor køler det vel ikke lige så godt som korte slanger.

• Vandet bliver ikke varmet op i slangerne, tværtimod, men lange slanger betyder at du vil få mere modstand i dit system da vandet skal rejse længere, og modstand sænker vandets hastighed i systemet, hvorved det ligger længere på de varmeafgivene områder samt at de fleste kølehoveder er bygget til at der skal være et vist tryk gennem indsprøjtningen..

Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

Oprindeligt indlæg af erland3000
    kan det godt passe at hvis slangerne er lange når man bruger vandkølling, køler det dårligere... har nemlig vandkølling og har fået af vide af flere at det ikk køler særlig godt når mine slanger er så lange... (har ikk selv bestemt hvor lange de sku være... fik en til at hjælpe mig til at sætte det i)

Det er næsten lige gyldigt med længden. det eneste det belaster er luft flowet i kabinettet og modstanden pumpen møder.
    jeg har noget nær 5m i mit kabinet. det er helt skørt. og jeg har ingen problemer. Jeg holder lige nu 26,2 grader på fremløbet til radiatoren.

• Ville være rart med lidt mere info. Fx hvilken pumpe og HVOR MANGE m slange vi snakker om?

|GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

• PS. min processor er overcloket til 3.2 Ghz... og den kører på 41 grader

Asus - Crosshair IV Formula
    AMD - Phenom II X4 @ 4.0 Ghz
    Club 3d gtx 560
    80 GB Sata2
    320 GB Sata2
    Corsair - Corsair 8 GB DDR3 1333MHz (2x4)
    Coolermaster V6

Oprindeligt indlæg af teko
    Vandet bliver ikke varmet op i slangerne, tværtimod, men lange slanger betyder at du vil få mere modstand i dit system da vandet skal rejse længere, og modstand sænker vandets hastighed i systemet, hvorved det ligger længere på de varmeafgivene områder samt at de fleste kølehoveder er bygget til at der skal være et vist tryk gennem indsprøjtningen..

helt rigtigt :9xo

E8500 E0
    Gigabyte EP45T-UD3R
    OCZ 1600 Mhz
    30 GB OCZ vertex
    1 TB samsung F1
    Sapphire HD4850
    enermax infiniti 650W

• Nu skal det lige siges at den kommer op 51 - 57 grader efter nået tid :pokey:

Mig og erland3000 sad og målede det til et net party...? (det er mig der har oc'et den) :razz:
    Så jeg foreslog at måske kunne være at vandet kom hurtigere rundt vis man gjorde dem lidt kortere

Oprindeligt indlæg af Darkraver109
    Nu skal det lige siges at den kommer op 51 - 57 grader efter nået tid :pokey:

Mig og erland3000 sad og målede det til et net party...? (det er mig der har oc'et den) :razz:
    Så jeg foreslog at måske kunne være at vandet kom hurtigere rundt vis man gjorde dem lidt kortere

Naa okay, troede det var load han skrev, ilde kan jo ikke bruges til noget.

Hvilken cpu er der tale om ? Hvis det er en c2d er det hoejt ja, men det koeler da bedre end boxkoeleren :razz:

Oprindeligt indlæg af noxon

Naa okay, troede det var load han skrev, ilde kan jo ikke bruges til noget.

Hvilken cpu er der tale om ? Hvis det er en c2d er det hoejt ja, men det koeler da bedre end boxkoeleren :razz:

Det er amd athlon x2 5000+

Og den får 1,52500 på vcore Da det er er det eneste sted vi kan få den stabil

Og syntes da det er lidt råddent af hans thermaltake kit at det ikke kan køle bedere :rolleyes:

• Har ikke forstand paa det amd skidt, men gaar ud fra den smider en del watt v den vcore! og det vandsaet er jo ikke ligefrem lavet til oc... Der ville en god luftkoeler goere det bedre, og er ogsaa meget billigere.

Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool
    Skift radiatoren ud med en dualflow 360 radiator så skal du se løjer.

Så skal det hele skiftes. ThermalTake's eget er en åndssvag størrelse af fittings og slanger, så det er ikke noget man bare lige gør.

Oprindeligt indlæg af Maelstrom

Så skal det hele skiftes. ThermalTake's eget er en åndssvag størrelse af fittings og slanger, så det er ikke noget man bare lige gør.

Uden at have set det vil jeg påstå at det kan lade sig gøre. så må man lave en adapter fra den ene størrelse til den anden.