"Børne"TV fra Palæstina

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn


    Nu vil jeg ikke vove at påstå at jeg kender til det Palæstinensiske styreform og regler ret godt, men en form for ytringsfrihed må de vel have, hvis de kan sige sådan noget på TV. Om den så er så udviklet som vores er vel underordnet.
    Selvfølgelig har man da et ansvar, men havde vi ikke også det da vi sendte tegninger ud, der forestillede deres profet med en bombe på hovedet?
    Jeg kender nogle MEGET troende muslimer, og jeg vil påstå at langt de fleste muslimer er blevet stødt af de billeder, på samme måde som vi ser vores flag blive brændt af og danskere får smidt mordtrusler i nakken.
    Men sådan har vi jo vores meninger ;)


    Jeg kan da også udmærket forstå at de bliver stødt over tegningerne. Men en ting er at blive stødt, en anden er at gå fuldstændig amok som jeg mener de er flere steder i verden (bl.a. ved at give mordtrusler i børnetv). Den symbolik der netop ligger i at profeten har en bombe på hovedet bliver temmelig meget underbygget af alle de handlinger man ser rundt omkring i verden.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Ikke overraskende.. Bliver sikkert os set i famlier herhjemme.. Vi burde gøre som pakistan med youtube og forbyder alle mellemøstlige kanaler i DK :pokey:

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn


    Det er skam ment seriøst. Jeg synes propaganda er super sjovt.
    At det så er fuldstændigt sygt i hovedet er en anden ting. Men de skal vel have deres ret til at sige på TV hvad de vil, hvis vi selv mener, at vi har retten til at tegne hvad vi vil.
    Ytringsfriheden længe leve.



    :9xo den tager jeg hatten af for.

  • kunne vi ikke fylde et par af de klynge bomber vores pensionskasser har investeret i med mælk og kiks og så smide ned over fjolserne.....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af teko
    Ikke overraskende.. Bliver sikkert os set i famlier herhjemme.. Vi burde gøre som pakistan med youtube og forbyder alle mellemøstlige kanaler i DK :pokey:


    længe leve parabol... :clap:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GiZzZa


    længe leve parabol... :clap:


    Du ka da os blokke et parabol signal..

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Jeg kan da også udmærket forstå at de bliver stødt over tegningerne. Men en ting er at blive stødt, en anden er at gå fuldstændig amok som jeg mener de er flere steder i verden (bl.a. ved at give mordtrusler i børnetv). Den symbolik der netop ligger i at profeten har en bombe på hovedet bliver temmelig meget underbygget af alle de handlinger man ser rundt omkring i verden.


    Anders


    Bliver en tegning underbygget af børnetv?
    Er en bombe på hovedet ikke direkt symbol på død?
    Jeg synes da ikke den tegning er ret meget mindre syg end børnetv med mordtrusler.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn


    Bliver en tegning underbygget af børnetv?
    Er en bombe på hovedet ikke direkt symbol på død?
    Jeg synes da ikke den tegning er ret meget mindre syg end børnetv med mordtrusler.


    Det jeg mener er at Muhammed med en bombe i turbanen er et symbol på at islamister er voldelige/krigeriske. At et barn så taler om at myrde Kurt Westergaard i børnetv, ambassadeafbrændinger osv. underbygger jo netop Westergaards syn på sagen. Der er jo talrige eksempler på at der er voldelige episoder i den del af verden. Hvorfor tror du der er så mange der er flygtet fra de lande.


    At tegningerne provokerer kunne man have sagt sig selv, men det er jo det pressen lever af. At det ville føre sådan en vredesbølge med sig er jo ikke til at forudsige. Men de provokorer jo også ekstremt meget selv. Hvis man kender bare en lille smule til flagtraditioner så er afbrænding af nationalflag en af de allerstørste fornærmelser man overhovedet kan komme med mod et land.
    Og brænde ambassader af er i princippet en krigserklæring. Men derfor går vi da ikke ud og laver gengældelse og snakker om at myrde folk osv.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Det er squ for sygt. Som dansker føler jeg mig røvrendt når sådanne ting (inkl. boykot af danske varer i bl.a. Sudan) sker i lande som vi samtidig støtter med mange millioner kroner. Stod det til mig stoppede vi alt økonomisk hjælp til disse lande og i stedet brugte pengene i andre lande. Der er jo nok steder hvor de har brug for hjælp.


    Anders


    Enig

  • Det, der gør mig mest vred, er at børn bliver blandet ind i det. At det er dem, der medvirker i programmet..
    Det med mord etc. er jo bare syg propaganda, som vi kender fra så mange andre lande..

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af chili
    Det, der gør mig mest vred, er at børn bliver blandet ind i det. At det er dem, der medvirker i programmet..
    Det med mord etc. er jo bare syg propaganda, som vi kender fra så mange andre lande..


    Præcis, for børn kan ikke tage kritisk stilling i samme grad som nogle voksne til hvad de bliver fodret med.


    Dog er det som en anden påpeger vigtigt at huske at dette er (åbenbart) Hamas kontrolleret tv og derfor langt fra afspejler palæstinenserne, men mere Hamas selv, deres desperation (En ydre fjende styker nationalt sammenhold) og deres lavmålhed, nok mest den midterste.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af teko


    Du ka da os blokke et parabol signal..



    Hvordan blokere? Det er formentligt gældende for betalings-kanaler? og ikke gratis kanaler, som hverken bruger kort eller andet....

  • hvorfor i helvede laver de ikke bare en masse tegninger der gør nar af Jesus? seriøst....


    en anden ting er: DET SKETE FOR FLERE ÅR SIDEN SÅ KOM DOG OVER DET


    btw. Muhammed blev også tegnet vildt meget før i tiden OG HVOR STÅR DET I KORANEN AT MAN IKKE MÅ TEGNE HAM?

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

    Rettet en gang, sidst af Foxx ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Foxx
    hvorfor i helvede laver de ikke bare en masse tegninger der gør nar af Jesus? seriøst....


    en anden ting er: DET SKETE FOR FLERE ÅR SIDEN SÅ KOM DOG OVER DET


    btw. Muhammed blev også tegnet vildt meget før i tiden OG HVOR STÅR DET I KORANEN AT MAN IKKE MÅ TEGNE HAM?


    det står vidst et sted at man ikke må afbillede ham. Men man må heller ikke afbillede Gud i den kristne tro, og det er han blevet gjort mange flere gange, i tegneserier som family guy og southpark, og er der nogen der har brokket sig over det? Nej! Så kom dog over det *, er sgu snart træt af det pis her :pokey:





    Jeg ændrer lige lidt på retorikken til en anden gang!