Skal købe nyt grafikkort og CPU -- hjælp ???

  • førts vil jeg lige sige jeg er amatør og fik 5 i dansk ;( -- og er ikke så god til det med forum !!!


    Som nogle ved er der problemmer med XP og 2 CPUer -- så jeg har tænkt mig og købe en P4 3.8 sokel 775 --- det er bare trist for har en [ PD 3.0 2x ] lige nu og en 3.8 vil jo være et skrit ned af men vil ****king ikke have vista bare fordi XP ikke kan køre 2x CPUer onligt


    vil bare vide om i tror en P4 3.8 HT 800 FPS kan køre et ASUS EAH3870X2 ??


    har nogle link


    Grafikkort ::: http://www.prcdata.dk/produkt/asus-eah3870x2g3dhti/80995505/
    CPU ::: http://pc-huset.dk/shop/product_info.php?products_id=682


    og til dem der ikke ved/førstår hvorfor jeg kun vil have 1 CPU !!
    http://support.microsoft.com/kb/896256#top

  • mener du at duikke vil have 2 cpu'er eller én dual core cpu?

    Primær: TR4 1900X @ 4 Ghz - Asus Zenith Extreme - MSI Vega 56 - 32 GB G.Skill @ 3200 MHz
    512 GB 970 Pro SSD - EVGA 1300W G2 - Noctua NH-U12S - 10 GBe NIC - Silverstone RV02-E

    Gaming: I5 6600K @ 4.5 Ghz - EVGA GTX 1080 FTW - Asus Z170S - 16 Gb @ 2400 MHz
    250 Gb SSD + 2 TB HDD- 750 W Corsair Rmx - Corsair H110i GT - Be quiet Dark Base 900 Pro

    Misc: Asus PG348Q Ultrawide - Pfsene Router - 40 TB Freenas - Lenovo T410S

    Rettet 3 gange, sidst af Donk ().

  • Jeg ville nok anskaffe mig en intel E8400 istedet for den gamle du har der.

    8600k@5.1
    H150I 360mm

    Asus Z370-I
    16 GB Tridentz 3200 CL14
    MSI 1070 TI 8G@2100/4427
    NZXT G12+TT 280mm AIO

    970 EVO 500 GB nvme m.2
    Crucial 240GB SSD+
    SSHD 1TB
    Lian LI Dynamic 011


  • den kommer så lige and (rap rap) på om hans chipset understøtter det.


    men ellers vil jeg da andbefale at kigge på dette setup
    http://peecee.dk/upload/view/98670/full


    det er hvad der er mest bang for the buck idag

  • det de mener med det der (microsoft link) er, at du kan få bundkort hvor der kan sidde 2 cpuer på. Det er overhovedet ikke det samme som en dualcore cpu. Der er ingen prob med dualcore cpuer i windows xp..


  • Jeg kører med en Pentium D 930 (3GHz) og det kører fint. Jeg har XP professional. Jeg har ingen problemer what so ever.

  • ja sådan E6320@stock er nu ikke at kimse af. selvom den har været oppe på 3,1 en enkelt gang med min gamle zalman 9500AT i mit elskede gamle msi p35 platinium (R.I.P)

  • sry det tog lidt tid for mig og besvare ..


    jeg har den samme cpu som du har Raptorrockwool.. Men jeg har ikke XP pro, men XP SP2


    men det er bare af jeg ikke syns min cpu køre serlig godt
    FX mit grafikkort kort sjovt nok, bædre på en AMD x2 4200 .. syns ikke det giver menig--
    og syns helder ikke det giver menig af når grafiken er heldt nede i CSS eller helt op, er FPS i spilled den sammen CA. 180 når der er 12 spiller på men vis jeg kommer ind på en server med 50 spiller på er den kun 25. og det er fuldstedig lige meget om grafikken stor helt op eller ned !!! og da den var på en AMD x2 4200 kørte den fint når der er mange spiller på.. og der er pluslig forskæl på om den er på lav eller høj grafik..


    Hvorfor er der den forskæl pluslig ???


    jeg har alle driver op-to-date --- og bundkorted er === P5LD2-FM -med- i945P -- og 7800 GTX


    og i tror ikke den ville bliver bedre af det som jeg ville købe ???


    PS. ville enlig meget gærne vide om nogle ved hvor godt det grafikkort er som jeg ville købe er ???


  • min XP er en pro og har fået SP2 og alle andre opdateringer.


    Prøv at lave en super pi så kan vi sammenligne. Hvad kører du af clock ?


    Min cpu er max 39 grader. og det betyder vist en del for effektiviteten internt i CPU.
    Hvor varm er din ?
    Jeg har et 7900GS og har ikke over 80 FPS i Counter strike source.


    Hvad har du af RAM ?

  • et stort gfx hjælper intet, hvis der er andre ting der i forvejen bremser det....og siden det er fps svingninger, så er det eneten ram eller cpu , eller måske bare driver problemer eller en xp installation der trænger til at blive fornyet....


    men xp har da ikke direkte problemer med flere cpuer, og ingen af de spil du nævner udnytter mere end 1 kerne alligevel......mon ikke du har glemt en chipset driver eller har flere gamle gfx drivere liggende ...kør en gang driver cleaner pro ...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

    Rettet en gang, sidst af Fragman ().

  • ja okey -- men som sagt ved jeg ikke en skid om hvordan forumer virker så hvordan sætter jeg et billed ind ?? :crazyeyes:


    PS. er 99% sikker på alle mine driver er op-to-date.. og vis der enlig skulle være en driver jeg har overset så er den ikke mere en 7 md gammel

  • Intels E***,Q**** og QX**** er klart de bedste processere på markedet Pentium 4 serien var en fiasko fra intels side .. Men med de nye Core Duo Processer er de tilbage på første pladsen siden deres Pentium 3 dag ...


    Købe en af de overstående modeller, du kan få de til omkring 700 - 1000 kr her inde eller andre steder de sælger brugt hardware..


    Held og lykke med købet ...


    Du ville også have et grafikkort ... _Komboen er intel med Nvidia... Prøv det og du vil elske det ...

    E6600@2.4GHz
    MSI P965Neo2
    250 Gb Samsung
    Inno3D 8800GT 512MB DDR3
    4Gb G.Skill @ 800 MHz
    Samsung SyncMaster 226BW

    Rettet 2 gange, sidst af Steffen1980 ().

  • den er alt for dyr imo....saml selv en på shg.dks side med lign komponenter...et bedre bundkort med p35 chipset på ville dog være en bedre ide.....men ellers kan du vel spare 4-5k ved at vælge selv og evt få shg til at samle den for 500 kr.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • !! Gider ikke selv og lave den har jeg gjort en gang den virkede også skide godt og var SUPER cool.. med den bliv stjålet så de skal ikke se super cool ud for eller har jeg dem ikke i serlig lang tid, og så skal det hælst være en BIOS jeg kan finde ud af -- vil jo godt have PASS på den !!!



    Hvad så med den her.. den kan jeg godt selv lidt !!
    http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=375685


    ps. er lidt lige glad om jeg kan få det samme 40% billiger det SKAL være kvalli eller vil jeg ikke have det .
    har haft for mange dålige oplæveser med Aopen og powercoler, haved en gang et 9600XT som lave grafik fejl når det var kolt den skulle op på 55 c. før den ikke lave dem mere !!!
    og så et 9700 pro som virked i 2 uger (ellers var det et super godt kort)!!