Zalman VF1000 LED

  • I denne omgang har vi fået fat på Zalmans nyeste GPU køler, kaldet VF1000 LED. Zalman VF1000 understøtter en lang række grafikkort fra både ATI og Nvidia, blandt andet Nvidias nyeste medlemmer i deres 8xxx serie, nemlig 8800GT (G92) og 8800GTS (G92). Zalmans produkter er ikke nogle der ofte dukker op til test her på siden. Sidst vi havde et Zalman produkt forbi var helt tilbage i 2005, hvor deres VF-700 grafikkortkøler blev anmeldt. Dengang blev VF-700'eren rost for sin køleevne og lave støjniveau.


    [Blocked Image: http://www.tweak.dk/uploads/test1635a.jpg] [Blocked Image: http://www.tweak.dk/uploads/test1635b.jpg] [Blocked Image: http://www.tweak.dk/uploads/test1635c.jpg]


    Læs testen af Zalman VF1000 LED her

  • Min første test for tweak.dk så ros/kritik og forslag modtages meget gerne :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Jamen så vil jeg at lige kommentere testen lidt. :)


    Synes det er en god test du har fået lavet :D De vigtigste oplysninger er med og det er overskueligt. :)


    Dog kunne jeg godt tænke mig lige at få vist blæserstyringen... Hvor man lige monterer den altså. Der står det en Fan Mate 2, men hvis man ikke lige er inde i tingene, så er det jo svært at vide hvad det er for en fætter. :)


    Og en lille detalje:

    Quote

    Zalman VF1000 er lidt mindre både i længde og bredde, men er til gengæld også omkring 2cm højere, hvilket man skal være opmærksom på hvis ens PCI-E slots sidder meget tæt på bundkortet.


    Vil da mene at PCI-E slots gerne skulle sidde temmelig tæt på bundkortet og helst have kontakt :razz: Ej... Nu hvor jeg er ved at skrive dette indlæg kan jeg godt se hvad du mener, men undrede mig lige i første omgang. :D Måske en "hvis ens PCI-E slots sidder meget tæt på hinanden", vil være en bedre formulering. Men igen... Detalje :P

  • Aaah dejligt med lidt feedback :)


    Til det med blæserstyringen:
    Noteret, det nok bare mig der tar det som en selvfølge at folk ved hvad en fan mate er da jeg har benyttet Zalman meget :crazyeyes: Kan godt se at et billede af den med køleren og en beskrivelse af monteringen kunne være godt at have med.


    PCI-E slots "tæt på bundkortet":
    :)) havde jeg ikke lige tænkt på man kunne misforstå, men nu hvor du skriver det ka jeg godt se problemet hehe. Der skulle ha været et komma inden "bundkortet".



    Raptorrockwool:


    Er ikke helt sikker på jeg forstår hvad du præcis savner der? Jeg skriver da følgende:

    Quote

    Zalman VF1000 er lidt mindre både i længde og bredde, men er til gengæld også omkring 2cm højere


    Ved ikke om jeg misforstår dig eller at du måske har overset det i testen? :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Jeg har skam læst testen.
    mange consum computere leveres i minimale kabinetter. derfor ville det være rart hvis man fik et mål på hvor meget mere køleren fylder ud af til. på min gamle dell pc kunne jeg f.eks. ikke sætte siden på da jeg havde monteret en accelrero s2 passiv køler på dens grafikkort. det grafdikkort og køler sidder i mit nuværende kabinet uden problemer med pladsen. mest fordi jeg ville have et mål på lidt mere.

  • Jaa men eftersom stock køleren har samme mål som selve kortet og jeg skriver at den ny køler er mindre i bredde og længde men højere så har man vel hvad man skal vide hvis man f.eks. har et lille kabinet :)


    Anyways, vil huske at gøre mere ud af den del hvis jeg kommer til at teste lignende produkter i fremtiden :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Jow jow tager skam også al kritik til mig :9xo Det gør jo kun fremtidige anmeldelser bedre hehe.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • God test, og helt klart interessant for mange. Men ville gerne have set en sammenligning mellem den kraftigere 8800GTX/ULTRA køler også Zalman1000

    ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155 - Zalman CNPS9900

    Intel® Core? i5-2500K Processor @ 4ghz

    Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9

    MSI GeForce GTX 560Ti 1GB

    2x1,5TB WD - 4x 2TB Samsung HDD's

    Cooler Master CM 690 II Advanced - Corsair HX 750W

    BenQ 27" LED GW2760HM


  • Jeg har desværre ikke et GTX eller Ultra til rådighed :) Og så vidt jeg husker skal man også købe en ekstra aluminiums profil til de kort.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Hej.


    Måske spørger jeg om noget der står i testen, men kan ikke lige se det. :)


    Hvordan har du målt temp.? Med sensor ned på køleren eller gennem et program?


    Har lige monteret den på et 8800GT fra XFX.
    Med Rivaturner siger den idle: 48G ved 2000rpm (altså når den bare står i Vista)


  • Det er bare målt med ATI Tool :)


    Det kan diskuteres om temperaturen er nøjagtig, men da jeg også har brugt ATI Tool til at måle std. kølerens resultater vil man godt kunne se hvor meget bedre den køler.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2