Nikon D60 og nye optikker.

  • Så var det Nikons tur til at komme med lidt nyt.


    D60
    http://www.dpreview.com/news/0801/08012910nikond60.asp
    Ikke meget nyt her samme hus som D40x og ikke de store ændringer. Minder meget om et hus der skal fjerne lidt navne rod hvor man så har smidt små ting i for at give opgradering.

    AF-S DX 16-85 f/3.5-5.6G ED VR

    http://www.dpreview.com/news/0801/08012909nikkor1685vr.asp
    DX format så er til de små serier primært og ikke det nye D3. En lille zoom med vr som er svag på lyssiden.

    AF-S Micro NIKKOR 60mm f/2.8G ED

    http://www.dpreview.com/news/0801/08012908nikkor60micro.asp
    Macro igen til crop kameraerne ligner en ren kopi af canon ef-s 60mm, som
    har fået mange gode ord med på vejen.


    PC-E NIKKOR 24mm f/3.5D ED
    http://www.dpreview.com/news/0801/08012907nikkorpce24.asp
    Her bliver det spændende, normalt laver nikon ikke denne type special optikker, så det er et nyt område hvor de går direkte til angreb på canon.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Slacker
    Det D60 skulle da godt nok ikke engang have heddet d41 med mindre det har en vildere ny sensor.


    Det er vist samme sensor som i d40x og opløsningen er jo også den samme.


    Den har fået noget støvbekæmpelse indbygget og d-lightning ellers er der ikke sket det vilde. Tror også en del af det er for at udrede navne rod mellem d40 - d40x.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Ja der er ikke meget nyskabelse i D60.


    Jeg venter spændt på om ikke Nikon kommer med et D90, som måske bliver mit næste kamera eller D300 eller Canon 40D. :)


    Jeg er kommet så langt i fotograferingen synes jeg, at jeg er ved at mangle noget bedre end mit ellers så gode D40.

  • Tror ikke du skal regne med en D90 før vi når august engang hvis de kommer med et. Spørgsmålet er om de udfaser den model og holder sig til de små og 100 modellerne.


    Ville være dumt i mine øjne, men nu må vi se.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Tror ikke du skal regne med en D90 før vi når august engang hvis de kommer med et. Spørgsmålet er om de udfaser den model og holder sig til de små og 100 modellerne.


    Ville være dumt i mine øjne, men nu må vi se.


    Ja hvis det kommer tager det nok sin tid, men nu skal jeg heller ikke ha' nyt kamera lige PT så kan godt vente. :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af |Henrik|
    Ja der er ikke meget nyskabelse i D60.


    Jeg venter spændt på om ikke Nikon kommer med et D90, som måske bliver mit næste kamera eller D300 eller Canon 40D. :)


    Jeg er kommet så langt i fotograferingen synes jeg, at jeg er ved at mangle noget bedre end mit ellers så gode D40.


    Ja det var da en lille skuffelse deres første SLR til denne PMA...


    Og som du siger går jeg også og håber på en "lillebror" til D300 sådan som D80 har fungeret som lillebror til D200. Føler nemlig også jeg er ved at vokse fra mit gamle D50.


    Med hensyn til objektiver er det da dejligt og se lidt nyt, men som what siger ikke noget specielt bortset fra den nye PC-E linse

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af |Henrik|


    Ja hvis det kommer tager det nok sin tid, men nu skal jeg heller ikke ha' nyt kamera lige PT så kan godt vente. :)


    Er jo det. Når man kommer op i spejlrefleks så er det aldrig helt ringe. Nogen ting er nemmere med et bedre kamera og automatik funktionerne markant bedre. Alligevel kan man jo lave langt det meste med de små kameraer også. Tager bare længere tid og mere manuelt arbejde nogen gange :D

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gonlaa
    nu står man så med valget imellem canon EOS 450D 400D og et nikon D40 ,D60


    Forventer da klart at valget bliver 450D, muligvis D60.

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2