Ny std pc vs shuttle pc

  • Hello!


    Har sat 2 pc'ere sammen og vil lige hører hvad jeres mening er:


    Normal pc:
    Corsair TWIN2X4096-6400C5DHX, 2x2048MB
    Intel Core 2 Quad Q9450, BOX
    Seagate ES.2 500GB, 32MB, SATA300
    Coolermaster Mystique 631S, Midi, NO PSU
    Asus P5B/PREMIUM/VISTA, Socket 775
    CoolerMaster Real Power Modular - 620W
    BFG GeForce 8800GTS OC, 512MB, PCI-E


    Shuttle pc:
    Corsair TWIN2X4096-6400C5DHX, 2x2048MB
    Intel Core 2 Quad Q9450, BOX
    Seagate ES.2 500GB, 32MB, SATA300
    BFG GeForce 8800GTS OC, 512MB, PCI-E
    Shuttle SX38P2-Pro Barebone, Intel X38


    Prisforskellen ligger på ca. 1k hvor shuttle er dyrest.


    Hvad siger i?

  • jeg vil sige hvis du har en lille kraftig pc så er det shuttle ellers vil jeg tage den anden og spare pengene....


    vil så os sige tag et Gigabyte istedet for, jeg er rigtig glad for mit selv om det er socket am2+ det kan få ram til at køre den hastighed de er lavet til uden du oc...


    http://www.edbpriser.dk/Produc…06&Submit.x=29&Submit.y=5


    og en anden ting er at jeg er vild med farverne de har brugt :)

  • Tjah jeg kunne udskifte det med Gigabyte GA-X38-DS5... Har ingen erfaring med det.


    Kunne jo være lækkert med en lille pc man stortset ikke engang så. Jeg mod'er det alligevel ikke, så ikke noget jeg behøver vise frem :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af designer
    Tjah jeg kunne udskifte det med Gigabyte GA-X38-DS5... Har ingen erfaring med det.


    Kunne jo være lækkert med en lille pc man stortset ikke engang så. Jeg mod'er det alligevel ikke, så ikke noget jeg behøver vise frem :P


    oki, jeg ved at flere herinde er glad for Gigabytes DS & DX bundkort serie jeg er specialt glad for mit, et at de bedste bundkorts jeg har haft...


    min AMD Athlon64 X2 4000+ Brisbane 2100mhz køre 2468mhz lige pt. alt på auto bare ændret fsb'en så den køre 235mhz istedet for 200mhz og HT Link køre 1175,2mhz uden probs og mine ram køre 667mhz standart selv om min processor uden oc ik har den fsb. mine Kingston Value PC2-5300 ram er så oc'ed til 705mhz 5-5-5-15 T1 og er 110% stabil :9xo

  • Det var præcis sådan en depat jeg kunne tænke mig... Jeg har nemlig også overvejet opgraderings muligheden hos en shuttle...


    Den er skide smart fordi den er lille og nemt at tage med eks.. ++ her.


    Miditowered er tilgengæld nemt at opgradere.. ++ her.

  • Jeg ville personligt ikke gå efter shuttle da jeg gerne vil kunne opgradere, og ikke skulle holde øje med om tingene kan være der. Desuden vil jeg tro komponenterne bliver noget varmere i en shuttle ifh. et std. kabi med acceptabelt airflow. Det dog kun gætværk da jeg aldrig selv har arbejdet med en shuttle.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Det bliver faktisk ikke ret varmt i sådan et shuttle kabinet da den blæser som køler cpu'en også trækker luft ud af kabinettet. Der er ca samme temperatur som i hvilket som helst andet kabinet

  • Damn jeg er itvivl...


    Det behøver jo heller ikke være Shuttle, men et lille micro-atx kabinet fra thermeltake eller... Det er heller ikke fordi jeg opgraderer mine computere særligt meget, den jeg har nu er 4 år gammel, hvor der kun er kommet mere ram i..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af designer
    Synes måske de er lidt dyre :(


    Men hvordan har i det, med begrænset opgraderingsmuligheder?


    Bundkortet er jo mindre end micro-atx, så man kan dårligt udskifte det. Jeg mener ikke, at de små shuttle bundkort forhandles i DK. Så det eneste man kan udskifte er CPU (så længe det går), grafikkort, og så naturligvis harddisk og optiske drev (sætte blueray i). Dette adskiller sig ikke ret meget fra muligheder med en bærbar.


    Så jeg kan ærlig talt ikke se charmen. En Shuttle oppe på bordet eller et stort Antec kabinet under bordet, - er det ikke et spørgsmål om brødkrummer kontra nullermænd ?

  • Har besluttet mig for Antec 182 :)


    Kan så ikke finde ud af om resten ser fint ud... Det ser nu således ud:


    Corsair TWIN2X4096-6400C5DHX, 2x2048MB
    Intel Core 2 Quad Q9450, BOX
    Seagate ES.2 500GB, 32MB, SATA300
    Antec Performance One P182
    Asus P5B/PREMIUM/VISTA, Socket 775
    CoolerMaster Real Power Modular - 620W
    BFG GeForce 8800GTS OC, 512MB, PCI-E


    ialt ~9,3k


  • Jeg synes det ser godt ud det der, dog ville jeg nok ikke vælge et OC kort (overclocked fra fabrikken) men istedet spare de ekstra penge og selv clocke det :9xo Hvilket jeg også selv har gjort hehe.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2