GeForce GTX eller ULTRA ?

  • Hej tweakers!


    Jeg pønser (ja, jeg brugte det ord...) på at bygge en stationær, og første stop bliver grafikkortet. Det nyeste GeForce 8800 ULTRA med 768 MB er meget fristende, og jeg er villig til at betale prisen. Ultra'en siges at være 10-15% hurtigere end Gfx'en. Mit spørgsmål er; betaler Ultra-kortet sig?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af benjaminnr1
    Hej tweakers!


    Jeg pønser (ja, jeg brugte det ord...) på at bygge en stationær, og første stop bliver grafikkortet. Det nyeste GeForce 8800 ULTRA med 768 MB er meget fristende, og jeg er villig til at betale prisen. Ultra'en siges at være 10-15% hurtigere end Gfx'en. Mit spørgsmål er; betaler Ultra-kortet sig?


    Tag et GT, det koster 1500-2000 og er lige så hurtigt i nogle spil, som et GTX.


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Okay, det anede jeg ikke. Systemet skal også være med SLI, og så kan jeg jo købe et kort mere, hvis det bliver nødvendigt. Har smidt et GTS med 640 MB i min brors nye comp, og det kører godt - trækker dog ikke Crysis i max, men hvilken computer gør også det ;)...

  • der vil jeg så sige vent lidt istedet. 9800 skulle gerne snart være på vej ud og være den del bedre end både gtx og ultra ellers tag hd3870x2 når det kommer skulle være endnu bedre, og kommer sandsynligvis til at stå i en god pris i forhold til ydelse.

  • Jeg ville nappe 2 8800GTS 512MB....
    Har ikke lige forstand på ATI's kort, men de hd3870x2 sku vist også være gode.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af benjaminnr1
    Tak for de hurtige input.


    hd3870x2? Uddyb gerne.



    ati's svar på dual gpu grafikkort :) lig geforce 9800


    er et link på forsiden men 3dmark testen af 3870x2 mod et 8800ultra kort
    http://www.pconline.com.cn/diy…views/0801/1210234_6.html


    og så desuden at det er ati kort så kan er mere fri til lidt bedre oc motherboards :)


    hvordan 9800 og 3870x2 så kør emod hinanden skal jeg ikke lige pt kunne sige. har ikke set noget endnu. men har hørt at 3870'eren skulle være en smule bedre

  • Hmm hverken SLI eller Crossfire udnytter kort nr. 2 fuldt ud (tror de ligger på 30% eller noget, ikke sikker) så hvis jeg sku vælge ville jeg nappe et enkelt kort der kan sparke røv istedet for 2 mindre kort.


    Du skal også huske på at 2 kort trækker dobbelt strøm, hvilket kan blive dyrt og din PSU skal desuden kunne holde til det.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Også med to PCIx16-porte? Kan godt se ulempen med strømforsyningen, så jeg tror det bliver et enkelt kort.
    Med hensyn til mærke, er de så ikke alle nogenlunde ligeværdige? Fik engang at vide, at jeg bare skulle vælge det billigste.
    Jeg hopper nok på et af de kommende Geforce- og ATI-kort.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af benjaminnr1
    Også med to PCIx16-porte? Kan godt se ulempen med strømforsyningen, så jeg tror det bliver et enkelt kort.
    Med hensyn til mærke, er de så ikke alle nogenlunde ligeværdige? Fik engang at vide, at jeg bare skulle vælge det billigste.
    Jeg hopper nok på et af de kommende Geforce- og ATI-kort.


    også med 2pcix16 porte ja. softwaren er desværre ikke udviklet nok til at bruge super meget af det andet kort man sætte i :( helt præcis hvor emget det giver ska l jeg ikke kunen sige. har dog set flere påstå at crossfire virker bedre end sli, hvorvidt det er sandt skal jeg ikke kunne sige. men ville også helt klart gå efter et super kort istedet for to lidt ringere kort nogenlunde samme real ydelse mindre varme og mindre strøm. men selvfølgelig lækkert hvis man har pengene til 2 superkort :p

  • Quote

    Tjaaa... så skal det være med 640 MBram


    Baseret på hvilket grundlag ? ... Ville klart tage et 512mb også.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af benjaminnr1
    Tjaaa... så skal det være med 640 MBram


    640mb versionen er faktisk ringere end 512 mb versionen. fik desværre købt mit 640 kort før de announcerede gt og efterfølgende det nye 512 :<


    men sæ længe du kan vente og har lidt penge at rykke rundt med så ville jeg altså vente til de nye duel gpu kommer ud^^ ellers ville jeg også tage et 8800 gts nu

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af benjaminnr1
    Tjaaa... så skal det være med 640 MBram


    Dem med 320mb og 640 er den gamle version af GTS, baseret på nvidias G80 chip. Den nye version med 512mb er baseret på nvidias nyere G92 chip som er bedre :9xo

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Igen, det anede jeg slet ikke. Jamen så skulle jeg da have sat 512'eren i min brors nye computer. Der kan man bare se. Jeg venter til de nye kort kommer, hvilket der ved ATI ikke er så længe til - d. 21. har jeg læst.

  • Ja hvis ikk det haster er det nok klogt at vente og se de nye serier fra nvidia og ati :9xo

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Mht. ATI Radeon HD3870x2, taler vi da to kort eller ét kort med to chips?


    Desuden, nogle spil er mærket med f.eks. "Plays best on ATI" eller "...Nvidia", men har det egentlig noget at sige? Kan et "Nvidia-mærket" spil ikke sagtens køre lige så godt med ATI?