ja det gør de vel ... læser ik så meget guides ... jeg lader det oftere gå galt.

E8x00 OC Tråden
-
-
Virker fint her med halve multis, og ja husk at loade optimized defaults, ellers kan man lige saa godt lade vaere med at opdatere bios.
-
jeg har prøvet at loade defaults, men det gjorde ingen forskel.
-
Oprindeligt indlæg af neiro
jeg har prøvet at loade defaults, men det gjorde ingen forskel.Hvor du derefter, saver og rebooter, og saa gaar ind i bios igen ?
-
korrekt
fik rebooted en del gange faktisk, da min raid driver ikke lige ville være med til at starte med (havde glemt at sætte den til ahci på gigabyte chippen)anyway een god ting er der kommet ud af det - den kørte 380x9 med volt på auto prime stabilt i en time nu ... før kunne den kun 5-10 minutter ... og auto memory har selv sat nok latencies op til mine ddr2-667c5 kan følge med .... det er sku nice til dovne eller dumme mennesker (betragter migselv som første type)
-
Til FSB500 kører jeg
+0,1 V til mch og FSB
+0,4 V til MEMMEM@1000 MHz - SPD AUTO
Og Vcore 1,500V.. Jeg kan imidlertid godt få den stabil, men den laver fejl i orthos :(.. Går ikke ned, men laver en regnefejl, desværre..
Hehe, øv, troede at man kunne få +0,5 i multi ;).. Multi @ 8.5 har jeg ikke noget at bruge til, da min fornemmelse siger mig, at det er MB der ikke vil meget over FSB500
-
Jeg kommer heller ikke meget over 500fsb før der opstår problemer på længere sigt. Men okay, chippen er passivt kølet så mon ikke man kunne vinde noget ved bedre køling.
Ja, jeg håbede også på man kunne vælge 9x multi + de 0.5
Desværre går den ikke..
-
må kan godt poste sine resu..her uden man får hovdet pillet af ?
har nogle med E8500 nemlig -
Oprindeligt indlæg af Dare_Devil
Til FSB500 kører jeg+0,1 V til mch og FSB
+0,4 V til MEMMEM@1000 MHz - SPD AUTO
Og Vcore 1,500V.. Jeg kan imidlertid godt få den stabil, men den laver fejl i orthos :(.. Går ikke ned, men laver en regnefejl, desværre..
Hehe, øv, troede at man kunne få +0,5 i multi ;).. Multi @ 8.5 har jeg ikke noget at bruge til, da min fornemmelse siger mig, at det er MB der ikke vil meget over FSB500
Er det blend eller small ffts den fejler i ?
Hvis det er blend så smid +0.2 på fsb+mch.
Evt. prøv +0.1-0.2 til pci-e, nogle mener den hæver vPLL, som hjælper ved høj fsb.Testede lidt igår med den nye f12b bios, og der kunne jeg ikke få den til at boote win med 540fsb, som ikke var noget problem med f11, som jeg havde oppe ved 570-580.
-
Oprindeligt indlæg af Martin.v.r
må kan godt poste sine resu..her uden man får hovdet pillet af ?
har nogle med E8500 nemligTråden er jo til alle med 8x00 cpu, så du poster bare
-
Jeg tror ikke mere køling hjælper meget på fsb max'en. Mit kabinet er netop designet til at hive alt luften direkte fra front til bag og ud, og mit passive kølehalløj på ds4 bliver derved aktivt kølet af de 3 stk 120mm blæsere som sidder i fronten - og den vil også kun 510mhz stabilt (+0.15v)
hvad er vPPL? eller hvad der stod
-
ok så har jeg opnået det her med min E8500ES udlånt af MIDT-DATA
jeg fik den op på 4.8GHZ men til en 32M måtte jeg ned i 4.7GHZ
bruger vand til køling
fsb volt 1.3v
NB1.55v
mem 2.45v3D-mark01 4.7GHZ http://hwbot.org/result.do?resultId=703615
1M har jeg ikke poste i nu,men her er min 32M -
Din 32m ser ikke god ud, jeg kørte den ved 4.5ghz uden at optimere noget til det, den er på 11m11sek.
Mener der er nogle tweaks beskrevet på octeamdk's side.Hvis du kigger på hwbot, er der nogen der er lige under 10sek ved 4500mhz...
http://hwbot.org/searchResults…0&system=&minTotalPoints=Med lidt tweaken sku 80k da nemt være hjemme i 01 ? Husker du LOD, og køre testene i anden række følge ?
-
skal lige hvad lodet mit vdrop på igen,så prøver jeg igen
har ikke lavet tweak med driver til ATI,men kunne godt være jeg skulle prøve.
-
fik mit vmod på igen,men den vil ikke regtig over de 4.8GHZ
det er noget andet som der diller,men hvad ved jeg ikke,det ikke volt til cpuen.for meget PLL/FSB volt gir en dårlig superpi
-
Jeg roder stadig med min E8500.
Men omkring 4.2ghz til daglig brug er hvad jeg kan drive ud af den ser det ud til .
Bundkort lige nu er en Gigabyte X48 DS5.
-
Er det på luft? Så er 4.2ghz jo ganske flot!
-
Det er det desvære ikke . Det er med vand .
men den nægter og boot op i windows med vcore højre end 1.475 volt. -
Mit 24/7 stabile OC indtil vidre.
[Blocked Image: http://farm4.static.flickr.com…94808404_ceedf36ed1_b.jpg]
Særme svært at se her.
prøv linket istedet for
-
Oprindeligt indlæg af Nosfer@tu
Mit 24/7 stabile OC indtil vidre.Særme svært at se her.
prøv linket istedet for
Ikke dårligt
Hvad køler du med ?Performance level eller Static tREAD Value i bios burde du kunne køre ved 7, eller ihvertfald 8. Det gir en del ekstra mem performance. Og så 4-4-4-12 på de ram, eller er de ikke med D9 chips ?