XP og Vista på samme maskine?

• Hej allesammen.

Jeg har brugt windows XP så længe det har været på markedet, og har derfor vænnet mig til det.

Desværre er der en klovn som har fundet på at DX10 kun skal være på vista, og da jeg gamer mange spil som kunne være fede at se i DX10, er jeg næsten nødt til at anskaffe mig vista.

Derfor spørger jeg nu:

Er det muligt at have både Vista og XP installeret på samme maskine, så man vælger hvilket styresystem man gerne vil starte op med pr. gang? Jeg vil nemlig gerne bruge vista til at spille de spil der kræver/ser federe ud med DX10, og så XP til programmer, browsing osv.

På forhånd tak.

• Ja, det kan sagtnes lade sig gøre - men medmindre du har nogle rigtigt gode grunde til at du SKAL bruge begge systemer så ville jeg ikke anbefale det.

Jeg er før røget i den "fælde" - og det ender næsten altid med at man ikke får brugt det "nye" system. Det er jo lige det lettere at hoppe i det gamle. En anden udlempe er at alting skal tweakes 2 steder.

Mit råd vil til enhver tid være: Hvis du har lyst til at skifte så går det fuldt ud (medmindre du som jeg tidligere har skrevet SKAL bruge begge systemer). Du vil lære det nye at kende mange gange hurtigere på den måde (da du er tvunget til det).

Men som sagt det er intet problem at køre begge, jeg vil bare råde dig til at genoverveje det, da det vil være en halv løsning (igen: I særlige situationer kan det være en nødvendighed).

/ask

• Okay, hvordan gør man det så? Skal man installere det på samme måde som xp? Altså ude i den der "dos"-lignende setup?

Og jeg synes DX10 er en ret god grund til at gøre det :) Så kan jeg sammenligne.

• du skal lave en partition på din Hdd. altså dele den op i to. skulle mene at når du installere vista får du mulighed for at lave en partition på din hdd! så hvis du har nok plads så smid din vista cd i og kig lidt på hvor meget plads du vil dele dem op i osv.

Xfx-680i sli
    Xfx-8800 GT
    2x80 gb wd
    120 gb wd
    2*1 gb shg ram. med passiv køl
    C2D E6400 @ 2750 Mhz
    580 Watts psu
    kassen et ThermalTake Armor

Oprindeligt indlæg af BUGz
    jeg ville ikke instalere dem på samme HDD selv om det er 2 partitioner, og så køre den første partition hurtigere in nr.2 ect.

lol er du sikker på det ?

Xfx-680i sli
    Xfx-8800 GT
    2x80 gb wd
    120 gb wd
    2*1 gb shg ram. med passiv køl
    C2D E6400 @ 2750 Mhz
    580 Watts psu
    kassen et ThermalTake Armor

• jeg har kun Vista grundet DX10, alt andet vil jeg kører på XP og det er også sådan det funger :)