Hjælp til markedsanalyse - Spg.skema + kritik!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ramaskriget


    Der er tiltænkt en lille diode, som vil lyse konstant. Det skal så findes ud af hvordan man gør det, med så lille et strømforbrug som muligt. Og når sikringen så springer, lyser dioden ikke mere (:


    Dette vil med 100% garanti sørge for at min far f.eks. IKKE vil bruge den. Ved ikke hvorfor, skal f.eks. slukke tage stikket ud til min 360'er fordi der er et lys i den kæmpe box til stikkontakten.


    Du kunne evt. gøre det omvendt, at hvis den sprænger så lyser den? Ville også gøre det lettere at høje øje med.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bllets


    Dette vil med 100% garanti sørge for at min far f.eks. IKKE vil bruge den. Ved ikke hvorfor, skal f.eks. slukke tage stikket ud til min 360'er fordi der er et lys i den kæmpe box til stikkontakten.


    Du kunne evt. gøre det omvendt, at hvis den sprænger så lyser den? Ville også gøre det lettere at høje øje med.


    Når sikringen springer, cutter strømmen. Hvordan vil du have den skal lyse?


    Tak for jeres kritik, vi påskønner den!


    Men for lige og minde jer om det igen, så HAR vi altså begrænsede midler :) Og da vi gerne vil stå med et færdigt produkt, må vi holde det forholsvist simpelt. Jeg kan også godt selv lide idéen med fjernbetjeningen til stikkontakten, men det er squ svært og lave på så kort tid :(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ramaskriget


    Når sikringen springer, cutter strømmen. Hvordan vil du have den skal lyse?


    Det er vel så op til jer at finde på noget?


    Det kan med garanti lade sig gøre. F.eks. hvis den sprænger, så tager en anden over, som så gør at pæren lyser eller et eller andet.


    Det var faktisk kun et forslag ;)


  • Kan bare ikke så hvordan det skulle lade sig gøre. Og selvfølgelig vil det blive en meget lille diode, skjult et sted på stikdåsen, så man ikke umiddelbart kan se den.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ramaskriget
    Kan bare ikke så hvordan det skulle lade sig gøre. Og selvfølgelig vil det blive en meget lille diode, skjult et sted på stikdåsen, så man ikke umiddelbart kan se den.


    Hvis den lyser, så kan den ses hvis der er mørkt i lokalet, medmindre den er inden i og i simpelthen lukker for alle huller.


    Men held og lykke.


    Forresten: Done

  • har besvaret skemaet, og nu til den konstruktive kritik.


    1. stikdåser er umiddelbart et produkt der ikke har brug for design... den perfekte stikdåse ville slet ikke være der. man gemmer dem væk uder borde og skabe, sammen med alt det kludder de er sat til.


    2. dioderne har såmænd et godt formål, men jeg tror at i bør overveje kraftigt hvornår de skal lyse... i stedet for at de lyser når man trækker fuld kraft, kunne de være tændt når et tilsluttet apperat står på standby (bruger mellem 1watt og 20 watt fx), når man har et apperat tændt er man jo godt klar over at det bruger strøm, men når man slukker forventer man jo at der er slukket.


    3. det "overhæng" der er på toppen af jeres boks, tror jeg at i bør fjerne... det vil kun komme i vejen. det vil desuden også gøre tætningen af boxen uforholdsmæssig dyr i forhold til rette kanter.


    På sketchen ser det ud til at toppen er metal? dette er ikke lovligt at bruge til stikdåser i EU, pga overhængende fare for kortslutning ved fugt.



    har selv deltaget i young interprise, men fik at vide at mit projekt ikke var "stort" nok. (jeg vandt dog siden førstepræmie ved DM for unge forskere med selvsamme projekt :roller: )
    derfor tror jeg at i skal give den max gas, for at have en réel chance i konkurencen, og det lød jo til at i har mange gode ideér, så held og lykke med det :D

    Pentium d805 2660@3660Mhz
    775dual-vsta
    Geforce 6800 GS/XT super 512 MB gddr3.
    1536 mb ddr400 3-3-3-7 (4gb ballistix bestilt)
    120+200+250 GB Maxtor sata
    logitech tastetur - razer diamondback magma - s&s steel gaming pad - gg3 gaming glove

  • Jeg synes den ser rigtig fed ud.. :D


    Som de andre siger så vil en fjernbetjenings løsning være super, men kan det gøres billigt nok ?


    Og som det også er nævnt så behøver en stik dåse jo som sådan ikke at have en fedt design da den jo bliver gemt væk. Men det er da en lækker ting at den har et fedt design, hvis man så står i den situation at den ikke kan gemmes væk. Men så skal man så også tænke på om den vil blive set som noget flot når der er mange ledninger i den ?


    Også tænkte jeg på noget andet.. Hvad med at lave en form for modul baseret stik dåse ? Altså så hvis man har behov for to stik mere kan man evt. klikke dem på dåsen så man ikke behøver koble endnu en stikdåse til ? Også for at holde det simple over den..

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet