Tur ved Mariagerfjord

Oprindeligt indlæg af fredek
    WHAT!!!!!!

Jaaa det utroligt hvad dyr kan idag :))

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

• Ville lige poste endnu et billede af en svane, og et af en musvåge jeg så jage mus.

[Blocked Image: http://img87.imageshack.us/img87/6619/img2097rx3.jpg]
    By mdj71

[Blocked Image: http://img87.imageshack.us/img87/6340/musvgelu8.jpg]
    By mdj71

Hvis jeg må hijacke din tråd lidt,
    Nogen der har et godt råd til mig om eksponeringen af musvågen.
    Jeg har læst at det er bedre at undereksponere en smule end det er at overeksponere, men syntes bare at musvåge billedet blev alt for mørkt selv uden eksponerings korrektion, og så brugte jeg centervægtet måling, ville partiel have været bedre?

Eller skal jeg bare acceptere at det er svært at få den rette eksponering af ting i modlys og med en meget lys baggrund i forhold til motivet?

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

Oprindeligt indlæg af Malk
    Hvis jeg må hijacke din tråd lidt,
    Nogen der har et godt råd til mig om eksponeringen af musvågen.
    Jeg har læst at det er bedre at undereksponere en smule end det er at overeksponere, men syntes bare at musvåge billedet blev alt for mørkt selv uden eksponerings korrektion, og så brugte jeg centervægtet måling, ville partiel have været bedre?

Eller skal jeg bare acceptere at det er svært at få den rette eksponering af ting i modlys og med en meget lys baggrund i forhold til motivet?

Det går nok ;)

Bukke^, Kan rigtig godt lide den måde svanen har fået et "guddommeligt" glow hehe :D

Jeg har uploadet 3 billeder af musvågen, gider du udøve lidt photoshop magi og vise mig om der kan rettes op på billederne så de bliver lidt bedre at se på ;)

http://peecee.dk/uploads/012008/01.rar

Ingen der gider vise mig om det er muligt at rette op på eksponeringen af disse billeder?
    Jeg har prøvet selv og kan komme noget af vejen selv, men helt godt bliver det ikke :(

Jeg ville virkeligt værdsætte hvis der var en der kunne komme med gode råd til enten selve eksponeringen/lysmålingen eller efterbehandlingen.

Intel 320 128Gb SSD
    My flickr

• Jeg syntes bare at den er undereksponeret, men der skulle jeg måske bare have givet den +2/3 EC?

Eller ville den eneste måde at få en god eksponering af fuglen (som jeg har fundet ud af er en tårnfalk, ikke en musvåge) være ved at tage 2-3 bracketede billeder og så lave et HDR billede?

Intel 320 128Gb SSD
    My flickr

Ingen der gider vise mig om det er muligt at rette op på eksponeringen af disse billeder?
    Jeg har prøvet selv og kan komme noget af vejen selv, men helt godt bliver det ikke :(

Jeg ville virkeligt værdsætte hvis der var en der kunne komme med gode råd til enten selve eksponeringen/lysmålingen eller efterbehandlingen.

Det du kunne have gjort er at undereksponere i kameraet og hive det op i din raw-fremkalder. Der er som regel en slat detaljer gem i skyggerne i billedet som kan trækkes ud på den måde. Og su vil slippe for at den clipper i toppen.
    Det er umuligt at lave HDR af det motiv, det har flyttet sig inden du får lavet hele din bracket, og billedet ville bliver ret sært.
    Men prøv at tage en bracket med [-0.3;0;+0,3] engang, og rod med dem i softwaren, så skal du se hvad man rent faktisk kan gøre med raw-filerne.

• Med det billede at musvågen. Prøv og åben det i photoshop så gå op under image > adjust > shadow/highlight og lej lidt med den.

Du vil ret simpelt trække meget op på billedet.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy