8800 GT larmer.

  • Hej allesammen.


    Jeg har lige fået mit nyt 8800 Gt grafikkort her i fredags, men det ser ud til at den allerede brokker sig. Når jeg tænder computeren, larmen køleren meget. LYder som om et eller andte sidder fast på en måde. Jeg bliver så nød til at sætte den på gulvet, og eventuelt støve den lidt af. Efter et par forsøg larmer den så ikke mere og virker fint. Undrer mig bare lidt af den gør det.


    Kan det være min strømforsyning der får den til at larme? Altså er den for lille? 360 Watt.

  • Altså lige når jeg starter min PC kører blæseren på mit 8800gt på fuld skrald hvilket larmer en del ja. Men så snart den er booted op i BIOS justere den selv fan speed og er lang mindre støjende :)


    Stopper din ikk med at larme efter du tænder pc'en og lader bios boote?


    En anden ting: Mener kortet kommer op og bruge omkring 220w ved gaming osv, så hvad består resten af dit system af? 360w er ikke meget for en psu idag

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

    Rettet en gang, sidst af JuiCe ().

  • Bundkort: Asus A5N8X
    Ram: 2x 512 DDR
    Processer: AMD Athlon 2x64 4600+ 2.4GHZ.
    Harddisk: Maxtor 160g.


    Tror vidst det er det.


    Og nej, den stopper ikke når den loader bios. Bare lidt træls man skal tænde og slukke computeren 3-4 gange før det virker. Tror heller ikke computeren har specielt godt af det.

  • Jeg vil anbefale dig at skifte til en større PSU da et 8800gt under load (belastning, som når man spiller og bruger 3d applikationer) bruger op til 280w.


    http://www.tweaktown.com/revie…sumption_tests/index.html


    Din CPU bruger omkring 65w så vidt jeg husker, det vil sige 280 + 65 = 345, og det uden dine harddiske, blæsere osv. Så der ikke meget tilbage af en 360w strømforsyning, og det bestemt ikke sundt for hardwaren at køre med en PSU der er på briste punktet.



    EDIT: Og forresten, velkommen til forummet :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

    Rettet en gang, sidst af JuiCe ().

  • Ja, det kan være nogle herinde fra kan anbefale dig en :) Jeg er ikke selv inde i det hehe, så et overlader jeg til de andre.


    Dog vil jeg vove at påstå at det ville være klogt at finde en over 500w.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

    Rettet en gang, sidst af JuiCe ().