MSI NX8800GT-T2D512E-OC GeForce 8800GT

  • Vi skal i denne test for første gang i lang tid på Tweak.dk se på et produkt fra MSI. MSI laver alt lige fra bærbare computer til bundkort, barerones og grafikkort. I denne test er det det sidstnævnte af disse produkter vi skal se på. Det grafikkort vi skal se på er et 8800GT med 512 mb RAM som er overclocket fra frabrikkens side af. MSI NX8800GT-T2D512E-OC kommer i en næsten kvadratisk kasse, som på forsiden er domineret af MSI logo i venstre side. Derudover er der en lang række informationer om kortets egenskaber samt hvilke spil der følger med til kortet. På bagsiden af indpakningen er der en mere detaljeret oversigt over kortet specifikationer.


    [Blocked Image: http://www.tweak.dk/uploads/test1538a.jpg] [Blocked Image: http://www.tweak.dk/uploads/test1538b.jpg] [Blocked Image: http://www.tweak.dk/uploads/test1538c.jpg]


    Læs testen af MSI NX8800GT-T2D512E-OC GeForce 8800GT her

  • Tænkte på om INGAME test ikke ville være en god ting at tilføje i testen.
    3d mark er ikke en "Reliable Test", da man ik ser den faktiske ydelse.


    Test det mellem de forskellige grafikmotorer der er i de forskellige spil, så får man det rigtige billede af hvor godt kortet er.


    Men det er et nice kort .. uden tvivl.

  • har et spørgmål ang. køleren:
    når i tager køleren af grafikkortet er det så, efter i har testen den?
    da jeg har læst at man skal komme nyt kølepasta på inden for 1-2timer ellers bliver pastaen tør,
    og dermed bliver temp. højer...

    CPU: Q6600 2.4Ghz @ 3,6Ghz
    GTX: 260+ GTS + 8600GTS Physx
    HDD: 150Gb
    RAM: 2Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ezym_
    Tænkte på om INGAME test ikke ville være en god ting at tilføje i testen.
    3d mark er ikke en "Reliable Test", da man ik ser den faktiske ydelse.


    Test det mellem de forskellige grafikmotorer der er i de forskellige spil, så får man det rigtige billede af hvor godt kortet er.


    Men det er et nice kort .. uden tvivl.


    Det er ingen tvivl om at det er et godt kort :) Det er sådan set ikke nogen god undskyld på hvorfor der ikke er ingame test med. Men der er en række af forklaringer til hvorfor:


    1) Undertegnet ligger ikke inde med en kæmpe bunke af nyere spil (nyeste køb er CIV4)
    2) Hvis man ser på de test der laves af GFX i spil er det tit (ikke altid) at nogle spil er optimeret til enten nVidia eller ATi.
    3)Det vil tage meget længere tid at lave testen. I forvejen bliver hver eneste test afviklet 5 gange for at være sikker på at finde en reel værdi for ydelsen.
    4)3dmark er noget alle kender, og alle kan hente det og teste deres eget systmet i det, og dermed lave en grov sammenligning.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Top1000
    har et spørgmål ang. køleren:
    når i tager køleren af grafikkortet er det så, efter i har testen den?
    da jeg har læst at man skal komme nyt kølepasta på inden for 1-2timer ellers bliver pastaen tør,
    og dermed bliver temp. højer...


    Køleren bliver pillet af efter at testen er udført.


    Mvh Stubkier

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Top1000
    okay...
    kunne i ikke for engang skyd tag temp. med i de næste mange test af grafikkort?


    Jo det kan jeg sagtens gøre. Men kan ikke helt se hvorfor hvis kortet virker upåklageligt er det vel lidt ligemeget hvor varmt eller koldt det er? Men det kommer med i den næste test.


    Men den næste test af GFX fra mine side er allerde skrevet og sendt :)


    Mvh Stubkier

  • tak, det er nu bare rar nok at vide hvor varmt det er, hvis man skal oc eller samlige temp., hvis man havde det samme kort...

    CPU: Q6600 2.4Ghz @ 3,6Ghz
    GTX: 260+ GTS + 8600GTS Physx
    HDD: 150Gb
    RAM: 2Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Top1000
    tak, det er nu bare rar nok at vide hvor varmt det er, hvis man skal oc eller samlige temp., hvis man havde det samme kort...


    Det kommer med ved næste test, jeg laver :)


    Mvh Stubkier