warrior hjælp!

  • Hej jeg er startet med WoW igen efter en lang pause, startede en warrior og er kommet lvl 42.


    men har nogle spørgsmål:


    - kan man få et addon der gør så man kan se hvilke mob der angriber en? og se hvem der har mest "threat" på sig. så man kan se hvis man står og tanker 2 kan vurdere hvem man skal bruge fx. sunderarmor på.


    - kan man lave en macro eller er der et addon så man fx. kan bruge charge i def stance uden at man skal i battle stance og så tilbage i defstance.


    altså en macro der gør så man kommer i battle stance laver charge og imens man "charger" kommer tilbage i def. stance. så man får lidt rage ud af det.


    - nogle gode tallent builds.



    Og ellers nogen der har nogle gode tips og tricks til at tanke
    eller andre nyttige addons eller ting der kan hjælpe en warrior:)


    Håber ikke der har været et lignene emne oppe før.


    ellers undskylder jeg ;)

  • omen er et threatmeter som de fleste bruger...det skal du som tank helst være nr 1 på :)


    det andet med macro er muligt, men der er world cooldown på den slags så det er næsten lige så hurtigt at ordne det manuelt...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • du kan ikke få threatmeter på hvert enkelt mob efter hvad jeg ved, men når man tanker flere mobs på en gang, så ved man selv hvor meget threat man har på hvert mob sådan cirka :P (har spillet warrior siden release, så det kan godt være derfor jeg ikke tænker så meget over det når jeg multitanker)
    Og world cooldown aka global cooldown er det tid der går før du kan bruge en ny evne uanset hvilken (dog med et par undtagelser)

  • Jeg kan anbefale Omen, og har som Prectar spillet Warrior siden release.. Så sørg for at dine groupmembers ved hvilken rækkefølge Mob's bliver dræbt, så bygger du mest threat på den, og så en enkelt Sunder på resten engang imellem så healers ikke tager aggro, lidt øvelse og det er ret ligetil.


    Du kan ikke lave en Macro der benytter cast imens du er i Defensive Stance, men du man lave en Macro som du kan spamme for at komme i Battle Stance, bruge Charge, og derefter putte dig tilbage i Defensive Stance:


    /Cast Battle Stance
    /Cast Charge
    /Cast Defensive Stance



    Med hensyn til talent builds må vi først vide hvad du vil bruge din Warrior til, PvP, Raid-Tanking, Raid-DPS, etc..

  • lige nu bruger jeg den bare til farming af xp og questing men det er stadig rart at kunne tanke hvis det nu bliver nødvendigt i en instance.


    har et spørgsmål mere. hvornår bruger man slam? kan ikk rigtig finde et tidspunkt hvor jeg syntes den vil være god at bruge?

  • shield slam er jo mod casters...men imo så har du enten en warrior der er specced til tanking eller pvp og så lvler man en hunter eller warlock op til at farme med....tro mig selvom det tager lidt tid, vil du få det meget nemmere i det lange løb.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • nej nej, Slam er et umiddelbart nyttesløst angreb med casting time og + weapon dmg, og det er et lorte angreb, med mindre du kører fury og tager talent i at formindske casting time, så pwner den for vildt imo! :D

  • aah den der..ja har sq aldrig brugt det....lige så dumt som at sætte point i booming voice :D

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Har spillet Warrior siden release og droppede langsomt de macroes der er rundt omkring :/ bare fix nogle gode keybindings, så er det hele super let. fx charge og skift stance samtidig, eller intervene osv.

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • Muligt og lave en macro, sådan når Overpower er klar at man trykker på en knap, og man går i Battle Stance laver Overpower? (Så man kan spamme den hele tiden)

    Hvis en Game Master var Gud, ville svaret på alting være:
    "Delete your WTF and Cache folder."

  • Slam er absolut IKKE ubruelig hvis du kører 2-Hand DPS. Bare sørg for at have Improved Slam, og et våben der er så langsomt som muligt. Slam er nemlig ikke Normaliseret til 3.3 attack speed.


    Jeg brugte det meget da jeg levelede i Outland, brug den efter hvert normale slag da den resetter din swing-timer, herefter har du 3.6 sekunder til enten at forny shouts, eller bruge Mortal Strike og Whirlwind hvis du har rage til det. De 3.6 sekunder varierer afhængig af hvilket våben du benytter, Lionheart Blade som jeg brugte er 3.6, mens Thunder er 3.8.


    Slam er dog ikke særlig brugbar i PvP pga. Cast Time.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af -Sandman-
    Slam er absolut IKKE ubruelig hvis du kører 2-Hand DPS. Bare sørg for at have Improved Slam, og et våben der er så langsomt som muligt. Slam er nemlig ikke Normaliseret til 3.3 attack speed.


    Jeg brugte det meget da jeg levelede i Outland, brug den efter hvert normale slag da den resetter din swing-timer, herefter har du 3.6 sekunder til enten at forny shouts, eller bruge Mortal Strike og Whirlwind hvis du har rage til det. De 3.6 sekunder varierer afhængig af hvilket våben du benytter, Lionheart Blade som jeg brugte er 3.6, mens Thunder er 3.8.


    Slam er dog ikke særlig brugbar i PvP pga. Cast Time.


    /agree :)