Ny PC....endelig.

  • Jeg er ikke kendt på det her forum, men håber da der er nogen der vil hjælpe mig alligevel.


    Jeg skal snart have bestilt en ny pc, og jeg har prøvet at samle min egen inde på shg.dk. Problemet er bare at jeg ikke ved særlig meget om emnet, så jeg har ingen anelse om hvad jeg skal vælge at putte i pc'en.
    Det er så her jeg håber der er nogen af jer der vil hjælpe mig, enten ved at fortælle hvad jeg skal putte i pc'en inde på shg.dk, eller komme med bud på hvor jeg eller kan få en god PC.


    Jeg har en budget på cirka 8500 Kroner, og jeg skal hovedsagligt bruge pc'en til gaming.


    Håber der er nogen der vil hjælpe mig.

  • bonghat er det ikke noget med at de der oc versioner havde fejl eller en del af dem havde? Hvis du skulle koste omkring 2000kr ville jeg tage 8800GTS 512MB.

  • ser godt ud bonghat....med jeg ville hellere have en C2D processor, i stedet for en quad. Og halvdelen af de ting du har valgt, ved jeg ikke hvad er...for mig er det bare tal :S. Så hvis nogen kunne forklare hvad der er hvad ville det være herligt.


    Men jeg vil gerne se nogle flere indlæg før jeg bestemmer mig.

  • P35 Express bundkort 600-700kr


    Antec Sonata III 500 EU 800-900kr


    Corsair XMS2 2 x 1 GB PC5400 CL4 200-400kr


    Core 2 Duo E6850 3 GHz 1700-1800kr eller Core 2 Quad Q6600 2.4 GHz til ca. samme pris


    8800GT 512mb1700-1800kr


    Alternativt kan vælges 8800GTS 512mb til 2200-2500kr


    Harddisk kan du selv finde, bare vælg en sata2 disk med den mængde gb du har brug for.
    Det samme gælder for dvd-drev/brænder, hvis du ikke har et du vil genbruge.


    Ved godt det ligger ca. 1-2k under dit budget, men du får ikke ret meget mere boost ud af bedre dele hvis du ikke skal oc'e...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FrederikS.
    er det der en "hel" pc....for jeg synes ligesom at der mangler noget...?


    Nej, der er selvfølgelig ikke skærm, mus og keyboard med :$


    Men ellers har jeg sagt noget om resten.
    Harddisk, grafkkort, cpu, kabinet+psu (kabinettet har en udemærket 500watt psu), bundkort, ram og dvd-drev/brænder

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FrederikS.
    hvad med køler eller hvad man kalder det? blæser?


    PS, computeren skal helst kunne køre de nyeste spil(crysis osv.), da det er hvad jeg vil bruge den til...


    Hvis du ikke vil oc så kan du sagtens starte med en box køler (den der følger med cpu)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FrederikS.
    ok.
    Men er den der PC god nok til at spille nyere spil som f.eks. Crysis?
    eller skal man op i en anden prisklasse så?


    Det kommer an på hvilken opløsning du vil spille i... altså skærmen og hvilke settings du vælger i crysis. De få gange jeg har spillet det har jeg spillet i medium, kan sikkert køre en del på high. Gider ikke bruge tid på det spil da jeg synes det sutter.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FrederikS.
    ok.
    Men er den der PC god nok til at spille nyere spil som f.eks. Crysis?
    eller skal man op i en anden prisklasse så?


    Ja, det kan den sagtens, også i en meget god opløsning... Måske ikke i højeste opløsning, men hvis du skal have det i højeste opløsning skal du altså bruge ualmindeligt mange penge.

  • Hmmm, ved godt det er en gammel tråd men whatever!


    Den der pc du foreslog Yilar, er den klar til brug når den er samlet?
    eller mangler den netkort, lydkort og lignende?


    Jeg har heller aldrig samlet min egen pc før, så jeg er på bar bund hvad angår hvordan man samler en...så jeg tænkte om der var et sted på nettet hvor man kunne se hvordan man gør?

  • næsten alle nye bundkort har onboard lydkort + mindst 1 netkort..nogle gange 2 + trådløst......men lyden på de onboard lydkort, kan normalt forbedres en hel del med et seperat lydkort, men det er ikke just nødvendigt.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • personligt er jeg aldrig blevet skuffet over Western Digitals.. deres WD****KS serie fx er billig, hurtig, støjsvag og stabil...hvor stor eller hvor mange er op til dig selv, men ville nok age mindst 2 diske, da det er smart at have windows på en anden hdd fysisk i forhold til programmer og spil der kræver en del.


    af lydkort er der creatives audigy serie..som er billig, men tilbyder egentlig god lyd....har selv et billigt audigy2 i min.


    men audiotrack skulle lave rigtig gode kort også.


    X-FI serien har creative haft en del bøvl med rent faktisk...driverne forstyrrer visse spil eller laver bøvl på vt osv....imo har de brugt for billige komponenter på dem, for teknisk set er det toppen atm.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • det er da med i det ovenfor......

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.