Indlæg af FrederikS.

    Burde jeg tage den her bræder i stedet for det drev jeg nævnte i den anden post?


    Pioneer DVR-212BK, DVD±RWx18, DVD±R DLx4, SATA, Internal, Dual Layer, 2MB, SATA, Black, Bulk

    Jeg er kommet frem til en konklusion, og mit endelige køb bliver noget i stil med nedenstående, men inden jeg bestiller noget vil jeg gerne være sikker på at den er køreklar når jeg får den og at der ikke mangler nogle dele, eller der er dele som er inkompatible.
    Jeg vil da også gerne vide om den vil kunne køre de nyeste spil, som f.eks. Crysis, call of duty 4, på nogle ordentlige settings.



    BUNDKORT: Gigabyt GA-P35-DS4, Intel P35, GLAN, 8 Channel Surround Audio, SATAII RAID, Firewire, Dual Channel DDR2-800, PCI-Express, Passive Cooled Northbridge, LGA775 - Core 2 Duo Supported


    CPU: Intel Core 2 Duo (Conroe) Model E6850 (3.0GHz), EM64T (Extended Memory Technology 64), 1333FSB, 4MB Cache (Socket 775), Bulk


    DVD-DREV: Asus DVDx16 / CDx48, DVD-E616A/A5/QT/BLK, ATA66, retail


    GRAFIKKORT: Inno3d GeForce 8800GT, 512MB GDDR3, Dual DVI, TV-Out, HDTV, PCI-Express, Retail


    HARDDISK: Samsung Spinpoint 250 GB - SATAII-300 - 7200 RPM / 16MB, Fluid FDB - SpinPoint F1


    KABINET: Antec LifeStyle Sonata III, Miditower, USB/Firewire Front, 500 Watt, Black


    RAM: Corsair Twin2X 2x1024MB DDR2, PC6400 DDR800, CAS 5-5-5-18, TWIN2X2048-6400C4DHX (Dual-path Heat Xchange - DHX)

    STYRESYTEM: Microsoft Windows XP Pro.


    Pris: 8257.-

    Jeg ved godt at jeg allerede har en tråd kørende, men nu laver jeg lige en til.


    Min ven var forbi og han prøvede at samle en PC inde på shg.dk
    Så kunne i ikke fortælle mig om den dur til noget, eller om der er noget der skal skiftes?
    Og om PC'en er klar til brug med det samme jeg får den, for jeg ved ikke om han har valgt nogle forkerte/inkompatible dele, eller om der mangler nogle vigtige dele....


    BUNDKORT: GA-P35-DS4, Intel P35, GLAN, 8 Channel Surround Audio, SATAII RAID, Firewire, Dual Channel DDR2-800, PCI-Express, Passive Cooled Northbridge, LGA775 - Core 2 Duo Supported


    CPU: Core 2 Duo (Conroe) Model E6850 (3.0GHz), EM64T (Extended Memory Technology 64), 1333FSB, 4MB Cache (Socket 775), Bulk


    DVD-DREV: DVDx16 / CDx48, DVD-E616A/A5/QT/BLK, ATA66, retail


    GRAFIKKORT: GeForce 8800GTS, 512MB GDDR3, Dual DVI, TV-Out, HDTV, HDCP Ready, PCI-Express, Retail


    HARDDISK: 250 GB – SATAII-300 (Fluid) – 7200 RPM / 8MB cache – WD Caviar SE - Support Perpendicular Magnetic Recording


    KABINET: LifeStyle Sonata III, Miditower, USB/Firewire Front, 500 Watt, Black


    RAM: Twin2X 2x1024MB DDR2, PC6400 DDR800, CAS 5-5-5-12-T2, Twin2X2048-6400

    STYRESYTEM: Windows XP Pro.

    ok, men hvis nu jeg tager de ting som Yilar foreslog, hvilket dvd drev og harddisc burde jeg så købe?


    Og hvis der er penge til overs, hvilket lydkort?

    Hmmm, ved godt det er en gammel tråd men whatever!


    Den der pc du foreslog Yilar, er den klar til brug når den er samlet?
    eller mangler den netkort, lydkort og lignende?


    Jeg har heller aldrig samlet min egen pc før, så jeg er på bar bund hvad angår hvordan man samler en...så jeg tænkte om der var et sted på nettet hvor man kunne se hvordan man gør?

    hvad med køler eller hvad man kalder det? blæser?


    PS, computeren skal helst kunne køre de nyeste spil(crysis osv.), da det er hvad jeg vil bruge den til...

    ser godt ud bonghat....med jeg ville hellere have en C2D processor, i stedet for en quad. Og halvdelen af de ting du har valgt, ved jeg ikke hvad er...for mig er det bare tal :S. Så hvis nogen kunne forklare hvad der er hvad ville det være herligt.


    Men jeg vil gerne se nogle flere indlæg før jeg bestemmer mig.

    Jeg er ikke kendt på det her forum, men håber da der er nogen der vil hjælpe mig alligevel.


    Jeg skal snart have bestilt en ny pc, og jeg har prøvet at samle min egen inde på shg.dk. Problemet er bare at jeg ikke ved særlig meget om emnet, så jeg har ingen anelse om hvad jeg skal vælge at putte i pc'en.
    Det er så her jeg håber der er nogen af jer der vil hjælpe mig, enten ved at fortælle hvad jeg skal putte i pc'en inde på shg.dk, eller komme med bud på hvor jeg eller kan få en god PC.


    Jeg har en budget på cirka 8500 Kroner, og jeg skal hovedsagligt bruge pc'en til gaming.


    Håber der er nogen der vil hjælpe mig.