Netværkskort

  • Hmm, jeg kan desværre ikke helt svare dig på dit spørgsmål - men hvad skal det bruges til?


    Normalt kræver det ikke meget CPU-kraft at sende data via et netværk - så medmindre du har nogen helt specielle behov (og så vil den pris somregel ikke afskrække), eller en meget gammel PC, så er det måske et andet sted dine eventuelle problemer ligger begravet.


    /ask

  • Nej det er bare et luksus problem. Jeg skal til at købe ny spand så jeg vil gerne have så godt et system som muligt. Ligesom med netkortet køber jeg også lydkort der aflaster CPU'en.

  • Til alm. brug ville jeg bare finde et "ordentligt" netkort for at få en rimelig hastighed - og så droppe det andet - brug hellere de ekstra penge på ram eller CPU - det vil give langt mere.


    /ask

  • Det er rigtigt, men forudsat at jeg køber det samme hardware ligegyldigt hvad, så vil det hjælpe med sådan et kort. Lavere ping tider og lag reduktion er jeg også interesseret i, da jeg spiller meget online. Men det ser ikke ud til der er andre muligheder end det kort jeg linkede til. Men 1500 kr vil jeg alligevel ikke give :)


    Men tak for svaret.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af laubjerg
    Det er rigtigt, men forudsat at jeg køber det samme hardware ligegyldigt hvad, så vil det hjælpe med sådan et kort. Lavere ping tider og lag reduktion er jeg også interesseret i, da jeg spiller meget online. Men det ser ikke ud til der er andre muligheder end det kort jeg linkede til. Men 1500 kr vil jeg alligevel ikke give :)


    Men tak for svaret.


    IMO en mærkelig måde at se på tingene - det gælder vel om at få det bedst mulige for de penge der skal bruges.


    Hvis du køber et kvalitets netkort kan du få udnyttet op imod 80% af de 100Mbit - mens de billigere opnår væsentligt mindre.


    Mht til pingtider i onlinespil - å kan du godt regne med at flaskehalsen først ligger efter dit modem.


    /ask

  • det er imo heller ikke værd at ofre en pind på...de alm netkort onboard er aldrig et problem, medmindre de er direkte defekte......som regel er det snarere dårlige samlinger i dit internet/tlf stik eller din isp der er problemet, hvis der er et problem.....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.