Kan jeg gå videre? OC

• Jeg har ny fået processoren op på 3.2ghz det er en E6750 og i det vedhæftede billede kan i se temps og ram osv.
    Det jeg er bekymret for er om mine ram som er 400 mhz, kan klare at jeg går videre, da CPU temps jo ser ok ud, det er bare noget helt normalt ram ikke noget performance eller sådan noget, men ville de kunne klare måske 3.4 ghz?

• hvilke ram har du er ret essentielt og vide :cheers:

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

• Elixir PC2-6400 DDR2-400

Jeg har et lidt ældre Soundblaster XFI Xtreme gamer lydkort liggende, ville det kunne forbedre min performance hvis jeg installerede det i stedet for at bruge onboard lydkortet?

• Sæt din multiplier ned til 6 og se hvad dine RAM kan klare. Samme metode, bare sæt Orthos til kun RAM.

P35-DS4, E8500@4Ghz, 4x1GB Crucial PC8500, HD4870/512, 750GB F1, HX620, P182, BenQ HD2200E
    Mac Pro 8x2,8Ghz, 14GB RAM, HD3870, 8800GT, 2x160GB Intel G2, RAID0, LP3065, EA231WMI, 2007WFP, 3xErgotron.

• blend så testet ram rigtig godt i orthos. De elixir PC6400 kan sikkert max 450mhz vil jeg tro, så ja test først hvad de kan ved at sænke din cpu multiplier og forøje FSBen mens du tester om det er stabilt. kan du finde ud af det kan du ændre FSBen i windows mens du tester, ret smart og så spare du tid

Hvilket bundkort er der tale om?

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

Rettet en gang, sidst af hot_fifty ().

• Bundkortet er et Gigabyte P35C-DS3R rev. 2

Så ved at sænke multiplier så så kan jeg teste mine ram uden at CPU'en kommer under mere stress?

Hvor meget skal jeg hæve FSPen med hver gang? og hvilken en af Orthos testene skal jeg bruge? de der hedder "Large, in-place FFTs - Stress some ram"? og hvor længe skal jeg teste hver gang?

Og hvad skulle jeg bruge til at hæve FSB'en med i windows?

• jeg bruger altid blend da den tester langt det meste, ram og cpu og belaster tilmed chipsettet.

Du tester bare 2min hver gang i starten for at få indtryk af hvor langt de vil. Du kan hæve fsben med 10 hver gang du har testet og ja cpu bliver mindre belastet når multiplieren sænkes til 6, så clockes den jo ned. 8*400 er jo 3200mhz og 6*400 er kun 2400:D
    Du må hellere bare ind i bios og stil FSBen lidt op hver gang du har testet

Rettet en gang, sidst af hot_fifty ().

• Så når jeg har fundet maks for rammen, hvilket jeg kan se ved at Orthos gir fejl eller computeren går ned ikke? så sætter jeg multiplier tilbage på 8, og FSB tilbage på 400 og tager den derfra for så at se hvad processoren kan klare.
    Hvad er maks temperaturen for processoren? hvis det her OC noget ender godt kan det være jeg køber en anden køler for at komme endnu højere op, men så skal jeg vel have noget bedre performance ram?

- Alex

• Jeg vil også lige spørge siden det er et gigabyte mobo jeg har, hvad gør CIA2 og Performance enhance settingsne? jeg går ud fra at man helst bare skal slå dem fra da auto-overclock er noget biks, men det er måske andet det gør her?
    Og had med Vcore? i øjeblikket er den på auto jeg har hørt det skulle være en dum ide, så hvis i kunne fortælle mig hvad jeg skal stille den på når min processor er en E6750

• hvad var rammenes max? FOr hvis det nu er 430 f.eks. så hæver du bare fsben til det med normal multi og ser om cpuen vil være med til det. DU har lidt luft til chipsettet ik

• Jeg ved ikke rammenes max, men det er jo DDR2-800 ram så jeg går ud fra at de er lavet til 400, men at de så ligesom en CPU kan overclockes lidt, og jo jeg har godt med kølig, 4 blæsere direkte på bundkortet, og 4 til at suge luften ud i bagenden af kabinettet.