Hejsa alle.
Ja, i har set dette billede fra mig før, jeg har gjordt baggrunden mere sløret + lidt andet, hvordan ser det ud. ?
Go' Jul til jer alle.
[Blocked Image: http://img255.imageshack.us/img255/9646/have800x500copyil8.jpg]
Hejsa alle.
Ja, i har set dette billede fra mig før, jeg har gjordt baggrunden mere sløret + lidt andet, hvordan ser det ud. ?
Go' Jul til jer alle.
[Blocked Image: http://img255.imageshack.us/img255/9646/have800x500copyil8.jpg]
Flot billede
hvad har du brugt af objektiv her, har du fået købt makro objektiv?
Og hvad er blå libel, kan ikke ritgit bestemme mig om jeg skal tro det er en photoshop funktion eller navnet på blomsten/insekterne?
Men nu vil jeg tage på juleferie så have en rigtig god jul med masser af pletskud
Tak.
Det er det lækre kit objektiv der følger med et Nikon kamera. AF-S NIKKOR 18-55mm 3,5-5,6 GII ED.
En Blå Libel er sådan en som du ser på billedet, den ligner lidt en guldsmed med den har bare en tynd hale og en Libel har en tyk hale.
Her kan billedet ses i en lidt større størelse ved at klikke på billedet. http://www.fotostart.dk/index.php?p=604&u=1319&pl=17183
Go' Juleferie.
Lækkert nok billede. Jeg må dog indrømme at jeg ikke bryder mig om kunstig sløring af baggrunden.. men det er jo nok bare personlig smag
QuoteOprindeligt indlæg af Slacker
Lækkert nok billede. Jeg må dog indrømme at jeg ikke bryder mig om kunstig sløring af baggrunden.. men det er jo nok bare personlig smag
Kunstig og kunstig ja det mener du måske :). Men hvis jeg f.eks havde brugt blænde 5,6 havde det automatisk blevet sådan ca.
Jeg synes den er lige en tand for sløret.
For voldsom sløring.
QuoteOprindeligt indlæg af |Henrik|
Kunstig og kunstig ja det mener du måske :). Men hvis jeg f.eks havde brugt blænde 5,6 havde det automatisk blevet sådan ca.
Njah jeg vil mene jeg godt kan se forskel - det du har lavet er generel blur, du vil aldrig kunne opnå decideret "bokeh" på den måde.
Men måske skulle du bare have brugt f/5,6 så?
Som sagt er det ikke fordi jeg ikke synes billedet er godt. Jeg kan bare bedre lide det "rigtigt". Og det ville så igen være mindre tydeligt med lidt mindre blur, som andre er inde på
Njah jeg vil mene jeg godt kan se forskel - det du har lavet er generel blur, du vil aldrig kunne opnå decideret "bokeh" på den måde.
Men måske skulle du bare have brugt f/5,6 så?
Som sagt er det ikke fordi jeg ikke synes billedet er godt. Jeg kan bare bedre lide det "rigtigt". Og det ville så igen være mindre tydeligt med lidt mindre blur, som andre er inde på
Hehe, ja jeg kunne self. bare ha' brugt 5,6, men kender du det at går rundt med kameraet og pludselig kommer motivet, og så når man ikke lige at stille kameraet korrekt.
Og det er helt fint at nogle af jer ikke kan li' det, men sjovt at der er så stor forskel på vuderingen at billedet andre steder fra . Men vi er jo guskelov ikke ens allesammen.
QuoteOprindeligt indlæg af |Henrik|
Hehe, ja jeg kunne self. bare ha' brugt 5,6, men kender du det at går rundt med kameraet og pludselig kommer motivet, og så når man ikke lige at stille kameraet korrekt.
Og det er helt fint at nogle af jer ikke kan li' det, men sjovt at der er så stor forskel på vuderingen at billedet andre steder fra
. Men vi er jo guskelov ikke ens allesammen.
Selvfølgelig kender jeg det. Og det er da en ganske fin redning det her
Jeg synes billedet er godt, kompositionen og farverne er rigtig fint. Egentlig troede jeg bare at du havde tilføjet blur sådan for at gøre det, hvilket der jo er nogen der gør (og fred være med det også da ;)), men i et tilfælde hvor den bare ikke lige var indstillet perfekt er det jo bedre end ingen blur
Selvfølgelig kender jeg det. Og det er da en ganske fin redning det her
Jeg synes billedet er godt, kompositionen og farverne er rigtig fint. Egentlig troede jeg bare at du havde tilføjet blur sådan for at gøre det, hvilket der jo er nogen der gør (og fred være med det også da ;)), men i et tilfælde hvor den bare ikke lige var indstillet perfekt er det jo bedre end ingen blur
Ok, ja baggrunden var sløret originalt, det er bare sløret en lille smugle mere.
Synes selv at det lidt mere blur gør billedet mere roligt.