Min pc = død?

  • Hejsa tweak. Jeg har det problem at min pc pludselig ikke gad starte længere. Alt i computeren starter og køre sådan set som det skal, pånær der intet billede kommer op på skærmen(hverken bios eller noget som helst). Har derfor prøvet at skifte både skærm,grafikkort,psu men uden held. Er der nogen der har nogen ide om hvad det evt. så kan være galt?? for er ved at være rimelig meget på bar bund :(


    Skal lige siges at mit system er rimelig nyt og har aldrig været overclocked


    Specs:


    Core 2 Quad Q6600
    2x Corsair Xms2 Ram
    Geforce 8800GT
    Asus P5N32-E Sli plus motherboard

  • jeg syntes at du skal prøve med et andet bundkort og nogle andre ram for de må være en af de 2 ting dog virker det som om at det er bundkortet

  • vil også gættet på at pci-e porten i bundkortet måske er futtet af..har du et CF/SLi bundkort kan du prøve at flytte gfx kortet i den anden store pci-e port....ikke sikkert det virker, men er et forsøg værd.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

    Rettet en gang, sidst af Fragman ().

  • Har prøvet alle PCI-E portene og stadig intet.. Kan det ikke være cpuen?


    Mit bud er også selv bundkortet. problemet er bare det er lidt svært at være sikker. Lidt skod at sende mit bundkort tilbage til SHG som så sender det tilbage til mig med en regning fordi det alligevel virker :)

  • hvis der er noget der starter op så er det ikke cpuen...... men bestil et nyt bundkort over nettet...og virker det så, kan du sende det tilbage ifølge 14 dages reglen og din eneste udgift vil være fragten....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

    Rettet en gang, sidst af Fragman ().

  • never mind

    Gigabyte GA-EP35-DS3R
    E8500
    NorthQ Siberian Tiger
    2 * 1 GB Corsair Dominator pc8500/1066
    8800 gt 512 mb
    Samsung F1 750 gb
    Antec P180 + 5 * 120 mm. blæsere
    Creative X-Fi
    Logitech G5

    Rettet 2 gange, sidst af mtum ().