Hvilket kompakt gaming system?

  • Hey alle.


    Da jeg ofte tager til LANs i udlandet og rejser via. tog/bus, har jeg brug for en kompakt og let computer.


    Jeg skal have fundet mig et nyt kabinet og bundkort.


    Jeg har følgende krav til udstyret:
    Kompatibel med med min Core 2 Duo E6600 (og gerne fremtidssikret til en penryn). Kompatibel med DDR2.


    I kabinettet skal der være plads til følgende:
    2x 5,25” slots (1x DVD-ROM, 1x HDD (Vil gerne montere den i en 5,25” antivibrationsramme))
    2 Ram slots
    2 slot GFX, 1 (helst 2) PCI porte til lydkort og trådløst netkort (PCI-E x1 vil kunne gå an)
    Normal ATX PSU (har en Corsair HX620W)


    Ud over det er der ikke rigtig noget jeg har brug for (køber en ekstern lager harddisk, så har ikke brug for nogen 3,5” slots i kabinettet).



    Det skal helst være et system som ikke kommer til at larme alt for meget. Er helt tosset med mit stille Antec P182 kabinet.


    Har pt. set mig lun på et Silverstone TEMJIN TJ08. Dog er det ikke så lille igen, men det giver rig mulighed for at have plads til alt hardwaren og samtidig få det kølet godt ned uden at blæserne spinder 1000000rpm.
    Et andet kabinet som jeg også synes virker attraktivt er Thermaltake LANBOX HT VF5001BNS. Det er lille, dog har jeg på fornemmelsen at køling er et problem med det kabinet.


    Et alternativ er en Shuttle XPC Prima Series SP35P2 Pro. Den burde være nem at gå til og kunne yde rigtig godt, dog bliver det lige et problem med lydkort og trådløs netkort (dog er det muligt at jeg kan leve uden det/evt. anskaffe et 8800GT så jeg har plads til lydkort).


    Hvad angår bundkort er jeg lidt på bar bund om der overhovedet er nogen entusiast mATX bundkort (virker som om alle er med onboard GFX rettet imod HTPC)


    Så hvad jeg skal bruge er et højt ydende system der er portabelt men samtidig ikke larmet som en jetmotor.


    Prisen er intet problem.

  • antec mini P180 (kommer til januar ?)
    plads til 5 hdd + 1 x dvd
    micro atx


    dvs feks et gigabyte 1333 mhz DSR2 bundkort (pci 16+2xpci ?)
    6xsata slots - ddr2

    PC: Defini Mini, Asus GENE VIII Maximus, 6700 K , Noctura 12S, 2 x 8 gb Vengance 3000 MHz


    Samsung pro 850, GTX 970 KFA 2 , 750 W psu EVGA G2


    Server/TV PC:Silverstone Sugo SG05 Black,Intel H57 M-ITX mobo 2x2 gb ram
    slimdvd, 80 SSD+ 1500 gb lager

  • Nu har du ikke sagt noget om hvor mange penge du vil bruge på det.


    Men mit forslag vil være:


    Lian Li PC-05A B:
    http://www.lian-li.com/product…index=1&ss_index=4&type=b


    Du finder ikke noget som har mindre dimensioner end det, højden på kabinettet er kun 2-3cm mere end et ATX bundkort. Breden er lidt mere end et DVD-drev og en strømforsyning.


    I det kabinet kan du så stoppe alt det hardware du kan have lyst til. Men sig hvor meget du har tænkt dig at bruge.


    Mvh Stubkier


  • Af en eller anden grund kan jeg huske at jeg virkelig godt kunne/kan lide Lian Lis Kabinetter... Så derfor lyder dette som et godt valg..

  • Som sagt så er pengene ikke et problem. Skal så vidt muligt bare have mest ydelse i en så lille kasse som muligt.


    Det Lian Li er jo enormt frækt. Iflg. deres hjemmeside vejer det kun 4kg (netto weight - der er også 5,5kg gross weight, det er vel med selve fragtkassen osv?) - hvilket er hele 10 kg mindre end mit Antec P182. Det er self en del længere end Silverstone J08 kabinettet, men til gengæld skal jeg ikke ud og finde nyt bundkort osv, og ingen problemer med plads til udvidelseskort.


    Det koster det samme som Silverstone, så ja, det er måske værd at købe et og se hvordan det er.


    Antec Mini P180 er imo alt for stort iforhold til hvad man egentlig kan proppe i det. Self vil det ligesom mit P182 være godt lydløst pga det er gearet imod det (men nok også høj vægt pga. den solide konstruktion de har i deres P180 serie).


    Takker for jeres gode forslag, vil lige tænke over det her hen over jul


    :rules: