• Gik lige en runde for at teste lidt så er ikke det vilde i skudene.

Skal lige siges at billedet med kranen ikke på nogen måde har fået boostet farverne, var et fantastisk lys på det tidspunkt. Ville bare ønske jeg lige havde haft et stativ.

Som sagt ikke noget vildt bare lidt test skud kig exif for info....

[Blocked Image: http://www.theis.dk/fotogalleri/albums/userpics/_MG_0021.jpg]

[Blocked Image: http://www.theis.dk/fotogalleri/albums/userpics/_MG_0017%7E0.jpg]

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Oprindeligt indlæg af |Henrik|
    Fint motiv med døren.

Billedet med kranen, det hele er jo blåt, sikker på at din hvidballance stod korrekt. ?

Jeg ramte den blå time og det hele så faktisk blåt ud. Hvis du kigger kan du godt se noget der ikke er blåt i baggrunden. En rød container samt lyset på bygningen. Kan godt være den er gået nogle meget få grader til den kolde side men alt var virkelig meget blåt.

Oprindeligt indlæg af _WHAT_

Jeg ramte den blå time og det hele så faktisk blåt ud. Hvis du kigger kan du godt se noget der ikke er blåt i baggrunden. En rød container samt lyset på bygningen. Kan godt være den er gået nogle meget få grader til den kolde side men alt var virkelig meget blåt.

Hvis man tager lampen på bygningen i baggrunden med synes jeg det ser helt got ramt ud.
    Billedet af døren er ret lækkert synes jeg. Og supernice kamera :)

Oprindeligt indlæg af Slacker

Hvis man tager lampen på bygningen i baggrunden med synes jeg det ser helt got ramt ud.
    Billedet af døren er ret lækkert synes jeg. Og supernice kamera :)

Det er ret lækkert ja. Har ikke fået brugt det så meget men skal i fotoklubben i aften hvor vi skal prøve at lege bryllups foto så der regner jeg da med at få den testet lidt også.

35L F1.4 er også et super nice stykke glas hvis i spørger mig.

• Mhm. Jeg ville nok synes det var lige kort nok, især uden forlængelsesfaktor. Men okay, med 21 mp kan man jo tillade sig at klippe lidt ud :))
    Er det købt ud af egen lomme, om man må spørge? :)

• Fede billeder what

syntes bare ikke låsen skulle have været blå men derimod normal og så den lille blå pris ved håndtaget ;)

Men fede billeder kan godt lide det med kranen ..
    Bare lidt ærgeligt det er SÅ blåt men :9xo

• Primes generelt er nice. Købte den billige Nikkor 50mm 1.8'er (900kr) kort efter jeg skiftede platform - fik det anbefalet overalt. Byggekvaliteten er tvivlsom og hvis man har tiden til det er det også bedst at fokusere manuelt da det kan hunte en del - men for pokker man får en god billedkvalitet for pengene.
    Endnu mere vigtigt synes jeg at en fast brændvidde tvinger en til at tænke mere over kompositionen, fordi man skal bevæge sig rundt. Bruger helt klart mest min 50'er efterhånden - og så er det også sjovt at eksperimentere med store blændeåbninger.

Oprindeligt indlæg af Slacker

Mhm. Jeg ville nok synes det var lige kort nok, især uden forlængelsesfaktor. Men okay, med 21 mp kan man jo tillade sig at klippe lidt ud :))
    Er det købt ud af egen lomme, om man må spørge? :)

Tjaa syntes det er et fint område som moderart vidvinkel. Jeg kan jo tage min 85L eller 100mm macro hvis jeg skal have mere rækkevidde.

Til indkøb nej jeg har ikke vundet i lotto så har ikke selv betalt ;)

• Nice glas og udmærkede billeder :)

Især det første billede er godt.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2