Gåde Leg.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Flindt_DK
    Man kommer ind ad et hul og ud af to huller, og så er man først rigtig i det ? :))


    man laver "Dragonbreath" på en pige? (Kommer i munden på hende så det kommer ud af næsen på hende) :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Prectar


    man laver "Dragonbreath" på en pige? (Kommer i munden på hende så det kommer ud af næsen på hende) :P


    EHHH ROFL

    zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

    dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

    http://www.kidsmythology.com

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Skraap


    Et par bukser
    Hvis det er rigtigt, er der bare først til mølle om at poste en ny.


    Synes min var bedre, men din er ellers også et rigtig godt bud :D

  • her kom så den fra min side af



    En tyran havde fanget tre rebeller og dømt dem til døden. Han gav dem bind for øjnene og lod dem binde til hver sin pæl stillet op i en trekant. Men før dommen skulle eksekveres, besluttede han at give dem en chance. - Jeg lader nu bindene fjerne fra jeres øjne, sagde han. De af jer, der inden fem minutter kan sige mig farven på jeres pæl, bliver sat fri. I skal vide, at jeg har fem pæle til rådighed, tre sorte og to hvide. Hver af jer er bundet til én af de fem. Bindene blev taget fra øjnene på fangerne, men til deres skræk så de nu, at de ikke kunne se deres egen pæl, kun de to andres. Der var stille en tid, mens de tænkte. Men præcis efter to minutter sagde alle tre fanger farven på deres pæle. Hvilke farver havde pælene

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gonlaa
    her kom så den fra min side af



    En tyran havde fanget tre rebeller og dømt dem til døden. Han gav dem bind for øjnene og lod dem binde til hver sin pæl stillet op i en trekant. Men før dommen skulle eksekveres, besluttede han at give dem en chance. - Jeg lader nu bindene fjerne fra jeres øjne, sagde han. De af jer, der inden fem minutter kan sige mig farven på jeres pæl, bliver sat fri. I skal vide, at jeg har fem pæle til rådighed, tre sorte og to hvide. Hver af jer er bundet til én af de fem. Bindene blev taget fra øjnene på fangerne, men til deres skræk så de nu, at de ikke kunne se deres egen pæl, kun de to andres. Der var stille en tid, mens de tænkte. Men præcis efter to minutter sagde alle tre fanger farven på deres pæle. Hvilke farver havde pælene


    Brun og hvide? eller bare brune?


    Eller Brun Brun Hvid
    Eller Brun Hvid Brun
    eller hvid brun brun
    eller hvid hvid brun
    eller hvid brun hvid
    eller brun hvid hvid
    eller brun brun brun

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gonlaa
    her kom så den fra min side af



    En tyran havde fanget tre rebeller og dømt dem til døden. Han gav dem bind for øjnene og lod dem binde til hver sin pæl stillet op i en trekant. Men før dommen skulle eksekveres, besluttede han at give dem en chance. - Jeg lader nu bindene fjerne fra jeres øjne, sagde han. De af jer, der inden fem minutter kan sige mig farven på jeres pæl, bliver sat fri. I skal vide, at jeg har fem pæle til rådighed, tre sorte og to hvide. Hver af jer er bundet til én af de fem. Bindene blev taget fra øjnene på fangerne, men til deres skræk så de nu, at de ikke kunne se deres egen pæl, kun de to andres. Der var stille en tid, mens de tænkte. Men præcis efter to minutter sagde alle tre fanger farven på deres pæle. Hvilke farver havde pælene


    to havde en sort og en havde en hvid pæl


    Hvis vi antager at pælene var stillet op som følgende:


    [Blocked Image: http://img127.imageshack.us/img127/5435/plepx9.jpg]


    Her står fangerne/rebellerne i en trekant, og de kan alle nogenlunde regne ud hvad farve deres pæl har.


    Men farverne kan nødvendigvis ikke være en sort og 2 hvide, men i stedet andre kombinationer, fx. at de var spændt til de 3 sorte pæle, eller at de var spændt til en sort og to hvide pæl.


    I det layout jeg har lavet på billedet (hvilket er det mest sansynlige,) så er der her også mindst 5 forskellige trkanter, tyranen kan bruge (hvis man kigger efter kan man se dem).


    Fangerne har derfor 3/5 chance for at have en sort, eller 2/5 chance for at have en hvid pæl. Udsynet til de to andre fanger (lad os gå ud fra to sorte og En hvid pæl).


    Fange nr.1 ser at de andre to har en sort pæl og kan derfor reducere risikoen for at blive henrettet til 2/3, og vælger nok den mest sansynlige løsning.


    Fange nr. 2 kan se at de andre har hhv. en sort og en hvid pæl, og kan derved beregne at der er 50% chance for at hans egen er en hvid pæl og at der er 3/4 chance for at han selv har en sort pæl.


    fange 3 gør det samme.


    Alle fanger kender nu farven på 3 pæle, og kan med min. 66,666% nøjagtighed bestemme farven på deres egne pæle


    Da de ikke kan se alle pæle, kan de self. ikke være sikre på deres valg, men hvis de tager den farve pæl der er størst sansynlighed for at de har, så er det nok det de har ret i.


    det er lidt i stil med Monty Hall paradokset. Der er ikke noget 100%sikkert svar.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200