Valg af kabinet :D

  • Ok ok, overskriftne siger nok sig selv :)


    Hvad for at kabinet skal jeg tage?


    Har kigget på Antec performance One P180/P182 og et Antec Nine Hundred


    (Performance One: http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=811017)
    (Nine Hundred: http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=811121)


    Performance One kabinettet har jeg fået at vide at indholdet er godt fordelt i det, som resultere i at det bliver mere kølet. Dog har det kun 3x 120mmx120mm blæsere.


    Nine Hundred er et lidt mindre kabinet så indholdet sidder jo lidt tættere på hinanden, det giver jo lidt større varme. Dog har det 3x 120mmx120mm + 1x 200mmx200mm.


    Hvilket kabinet ville I tage? Eller har I et alternativ?

  • Jeg er super glad for mit Antec 900.
    Hvis du flytter en af frontblæserne helt op i toppen har du kanon luft gennem cpu køleren.


    Det for kompakt til seriøs sli grafik dog.

    E6600 @ 3.5 / 8800 GTS 640 / Asus P5K Premium / Antec 900
    Superpi 14.234 / 3D'06 11796

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan
    Hvad må det maks. koste, for jeg vil anbefale Silverstone TJ09 på det kraftigste hvis du har nok penge...


    Omkring de 1000 kr ;)


    Vil helst have enten Performance One eller Nine Hundred... Dog kan ikke helt beslutte mig for hvilket af dem det skal være :P


    Hvis i havde valget mellem Performance One P180 og Nine Hundred - Hvad ville i så vælge?

  • Jeg har selv et p180, og er egentlig ret godt tilfreds, lige med undtagelse af at der mangler huller i pladen til bundkortet, så kabelføringen bliver lettere. Jeg har overvejet meget om jeg skulle investere i et Nine Hundred, da jeg synes at det også har nogle kvaliteter som p180 ikke har. Men jeg tror jeg modder p180 i stedet, da der er langt mere plads i det. Overvej evt. p182.

    Intel Core 2 Duo E6600 @ 2,8 GHz * Asus P5N32-E/SLI, Nforce 680I * Antec Performance One P180-EU * Cellshock 2048MB Kit DDR2-800 CL4 * MSI 5770 HAWK * Corsair HX620W *
    1 x WD Raptor 150GB * 2 x WD HD 1500 GB, SATAII * Corsair Hydro Series H50 * Logitech Ultra-X Flat * Dell 20'' 2007WFP * Logitech Z-2300

  • Altså med Performance tænker jeg over for få blæsere til at holde kabinettet koldt, mens man i Nine Hundred har flere blæsere. Dog er Nine hundred mindre hvilket gør at indholder er tættere på hinanden... Det giver jo større varme, men så igen, har det flere blæsere fra start.
    Men performance one er godt opdelt inde i, så det holder det meste skilt fra hinanden, men performance one har kun 3 blæsere, og er ikke sikker på det er nok til at holde den kold.


    Så tænkte jeg over at sætte en blæser mere i, men så ville det hurtigt blive en del dyre end bare at tage et Nine Hundred.


    I Nine hundred er der jo som sagt 2x 120mmx120mm i fronten, 1x 120mmx120mm bagpå, og en 200mmx200mm mega i toppen. Den bagpå og i toppen suger varmen ud, mens de 2 foran blæser ind i kabinettet. Problemet er nok bare at blæserne ikke rigtigt rammer CPU, GPU eller lign. så det blivere mere koldt, dog det gør det heller ikke på et performance one.


    Så et eller andet sted vil jeg helst gå efter Nine Hundred. Senere kan jeg jo altid se om jeg kan finde en blæser mere som kan blæse på CPU og GPU.


    Den 200mmx200mm blæser er også placert godt, da varme jo stiger op.


    Men som sagt er det et lille kabinet, hvilket gør det besværligt for ledninger og montering.

  • Jeg har ingen problemer med at holde mit kabi koldt. Jeg har kun en ekstra køler i mit kabinet, og det fungerer fint. Det kan selvfølgelig også skyldes at jeg har et x1950 kort, som ikke bliver så varmt igen, samt at min Infinity køler trækker meget varme op til den øverste blæser. Efter jeg har lavet en ordentlig kabelføring har det faktisk hjulpet enormt meget på varmen i kabinettet. Så med mindre du skal lave en form for hæftig OC (min e6600 kører @ 2.8 GHz), bør stockkølerne være tilpas.

    Intel Core 2 Duo E6600 @ 2,8 GHz * Asus P5N32-E/SLI, Nforce 680I * Antec Performance One P180-EU * Cellshock 2048MB Kit DDR2-800 CL4 * MSI 5770 HAWK * Corsair HX620W *
    1 x WD Raptor 150GB * 2 x WD HD 1500 GB, SATAII * Corsair Hydro Series H50 * Logitech Ultra-X Flat * Dell 20'' 2007WFP * Logitech Z-2300