Det er ikke nødvendigt at tegne profeten.....

  • Som sagt: Det er ikke nødvendigt at tegne profeten for at blive truet på livet af islamister.


    Det gælder tilsyneladende også for folk der på anden måde blander sig i hvad der har med mellemøstlig levevis at gøre:
    Her Manu Sareen der har begået den synd bl.a. at arbejde imod tvangsægteskaber.



    http://politiken.dk/indland/article441440.ece
    http://jp.dk/arkiv/?id=1188883


    Han valgt så valgt at sige op istedet for at leve under politibeskyttelse, som Khader og Kjærsgård.


    Hvordan skal man håndtere sådan et problem?
    Hårdt mod hårdt ? Større indsats i integrationsarbejdet?


    Det er fandeme uhyggeligt du...


  • Vi er sgu enige. Det er fandme uhyggeligt det der. Det forgår her i vores land. Men husk manu er radikal og det er dem der går ind åbne grænser og lukke alt ind. Og når man ikke sortere i det for man alt skidtet ind også. Jeg er ikke fremmedfjensk men når der kommer elementer ind i landet der skider på vores demokrati og ytringsfrihed så må jeg indrømme jeg blir en andelse fremmefjendsk. X(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hitman
    [Vi er sgu enige. Det er fandme uhyggeligt det der. Det forgår her i vores land. Men husk manu er radikal og det er dem der går ind åbne grænser og lukke alt ind. Og når man ikke sortere i det for man alt skidtet ind også. Jeg er ikke fremmedfjensk men når der kommer elementer ind i landet der skider på vores demokrati og ytringsfrihed så må jeg indrømme jeg blir en andelse fremmefjendsk. X(


    Det er efter min mening ikke muligt at vide om en mand senerehen vil begå noget ulovligt.


    Der var vist et lovforslag fremme engang, om at afvise folk hvis man troede at de ville kunde finde på at begå terror.
    Men det blev vist ikke til noget. Det havde nok også været ret svært at håndtere i praksis.


    Til Rasmus_yamaha: Indvandrere i danmark skal dømmes efter samme lov som danskerne.


    At lave særligt skrappe love til betemte religøse/etniske grupper er det rene Nazisme.


  • Kan godt se det vil ligne at vi er nazister. Men hvis man har nogle indvandre som er "stamkunder" ved politiet så vil jeg sige at de ryger ud.


  • Jeg synes også at det er hjernelamt når folk gør sådan noget X(, MEN!!


    IKKE EEN gang ser jeg ordet Islam, muslimer eller lign. i artiklen, kan du så fortælle hvorfor du synes at der skal stå at han blev truet af islamister? :D
    Kan du fortælle hvorfor du blander profeten Muhammed ind i billedet? :D


    Det har intet med sagen at gøre! Så bland dem udenom, det eneste det gør er at give et FORKERT billede af muslimer og Islam.
    At folk i mellemøsten lever anderledes betyder ikke at ALT hvad de gør er muslimsk/Islamisk!!


    Men udover det, så har jeg skrevet en mail til ham for at bakke ham op. For han var i sandheden en af de dygtige rollemodeller og han gjorde et godt stykke arbejde.


  • I politiken får vi at vide at Manu Sareen har arbejdet med integration herunder tvangsægteskaber
    og ligestillingsproblemer.


    Af de "fremmede" religioner der skal integreres i danmark er Islam den største. Og også den hvis kvindebillede strider mest mod det nordvesteuropæiske.


    Derfor går jeg ud fra at de er muslimer.


    De to velklædte mænd siger "hvis jeg hjalp flere af deres kvinder, ville jeg blive slået ihjel", siger Manu Sareen.


    Bemærkninger om at kvinderne er "deres" og truslen på livet gør at jeg regner dem for den mere rabiate del af muslimerne: Islamisterne.


    Det kunne selvfølgelig have været to russiske, mandschauvinistiske, ateister.
    Men hvorfor vælger Sareen så at tale efter at han er flyttet fra Blågårdgade?


    Du kan sige at jeg er forudindtaget, men vel ikke mere end dig når åbenbart har set mig omtale en profet der hedder muhammed ;) (der står "Profeten...")



  • HVABA 8o Kultur og religion lever sgu' da i symbiose sammen.


    Kan du forklare dig lidt nærmere?


  • Nej korrekt men hvem skulle det ellers være? Kom med et bud?


  • Jeg er sku vokset op :D
    Men det bliver den eneste løsning i sidste ende


  • Den der holder slet ikke Humpeligimp.
    For det første, så kunne man gå ud fra at det er muslimer, men det står der intet om i artiklen, og du ikke bare skriver at det var islamister, du FREMHÆVER det ligefrem!


    Og nej jeg er ikke ligeså forudindtaget som dig:


    " Det er ikke nødvendigt at tegne profeten.....


    Som sagt: Det er ikke nødvendigt at tegne profeten for at blive truet på livet af islamister."
    Hvor mange profeter er det lige der er blevet tegnet og folk er blevet truet af islamister af?



    Hitman: Det var to folk som ikke vil lade sig integrere i samfundet, er det virkelig så svært at forstå?


    Humpeglimp igen:


    Ikke blande kultur og religion sammen. Du kan ikke se på mellemøstlig kultur og sige det er Islam!! og vice versa!


    Rasmus_Yamaha: "Det bliver den eneste løsning i sidste ende?" Så du tror at du ved allerbedst, politkerne som har taget uddannelser indenfor deres felt og integrationsarbejdere som ligeledes har taget uddannelser og forsket i integration, de tager alle sammen fejl, right?


  • Har du nogensinde hørt dem snakke om indvandre i folketings salen??
    Man skulle ikke tro de havde en uddannelse når de først er startet..
    Det er det mudder kastning derinde

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha


    Har du nogensinde hørt dem snakke om indvandre i folketings salen??
    Man skulle ikke tro de havde en uddannelse når de først er startet..
    Det er det mudder kastning derinde


    Nej, det er kun nogle af dem der kaster med mudder, ligesom det kun er nogle af folk på Tweak der kaster med mudder, ligesom det kun er nogle af indvandrene der ikke kan/vil integreres etc. etc. etc.


  • Fremhæver. Hvor?


    Og igen: Reiligon og kultur hænger uløseligt sammen. Du kan ikke se på det ene uden at tage det andet i betragtnig.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Humpeligimp


    Fremhæver. Hvor?


    Og igen: Reiligon og kultur hænger uløseligt sammen. Du kan ikke se på det ene uden at tage det andet i betragtnig.


    Hehe skal jeg virkelig fortælle dig hvor du fremhæver islamister i den her sag?
    Din overskrift og din første linje.
    Sagen drejer sig om at Manu Sareen er blevet truet til at stoppe sit job, ikke om at Islamister ikke vil lade sig integrere, eller hvordan man kan få islamister til at blive sure.


    Religion og kultur hænger sammen, men du kan ikke se på mellemøstlig kultur og så sige at det er Islam. For kultur og religion hænger sammen på den måde at de kan påvirke hinanden, men det betyder jo ikke at det er det samme, vel?
    F.eks er tvangsægteskab, kvindeundertrykkelse, vold etc. IKKE dele af Islam, men det er i DEN grad dele af nogle arabiske landes kulture.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rolis
    Sagen drejer sig om at Manu Sareen er blevet truet til at stoppe sit job, ikke om at Islamister ikke vil lade sig integrere, eller hvordan man kan få islamister til at blive sure.


    Ja og jeg spurgte hvad kan man ved problemet.


    Du får det til at ende op i een stor gang ordkløveri.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Humpeligimp


    Ja og jeg spurgte hvad kan man ved problemet.


    Du får det til at ende op i een stor gang ordkløveri.


    Ordkløveri? Nej, jeg synes bare at det er mærkværdigt at når dine kilder ikke nævner noget som helst om Islam eller islamister, at du så føler et behov for at blande det ind alligevel.

  • Der er stadig ikke et sekund tvivl i mit sind om at de to herrer var islamister.
    Jeg har forklaret hvorfor, så kan i købe den eller ej.


    Normalt er jeg ikke den der farer i blækhuset for at kritisere de "nærorientalske indvandreres"
    (håber det var bredt nok) handlinger.


    Tørklæder, halal-slagtning arrangerede ægteskaber. Pisseligeglad.


    Men at true en folkevalgt politiker til at forlade sit embede. Det er bare ikke i orden!


    Mit håb med tråden var at få lidt debat igang om hvordan man kan gribe problemet an.


  • Det er jeg da også fuldstændig enig i dig i, men prøv lige at se her:


    "Manu Sareen siger, at folk, der arbejder med indvandrerproblemer, oftere trues af en gruppe indvandrere, der ikke vil integreres."


    mens du siger:


    "Det er ikke nødvendigt at tegne profeten.....
    Som sagt: Det er ikke nødvendigt at tegne profeten for at blive truet på livet af islamister.
    Det gælder tilsyneladende også for folk der på anden måde blander sig i hvad der har med mellemøstlig levevis at gøre: Her Manu Sareen der har begået den synd bl.a. at arbejde imod tvangsægteskaber."


    Men hvis du gerne vil gå rundt og "skrive/pynte videre" på diverse nyheder, så vil jeg da tro at du er en excellent kandidat til en EB journalist.



    Quote


    Normalt er jeg ikke den der farer i blækhuset for at kritisere de "nærorientalske indvandreres"
    (håber det var bredt nok) handlinger.


    Tørklæder, halal-slagtning arrangerede ægteskaber. Pisseligeglad.


    Det jo fint nok
    Jeg er ligeglad med om du skriver indvandrerer eller andet. Bare gør det på en passende måde.


    Nå, men lad os da gå Back to topic, som jeg mener allerede gik OT da du skrev nyheden her...



    Bedre integrationsarbejde er vejen frem mener jeg. Dette er gensidigt. Problemet er i Danmark, og vi burde løse det i Danmark istedet for at smide bolden videre. (Smide folk ud af landet)
    Bedre kontakt mellem kommune og moskeer.
    Bedre kontakt mellem kommune og flygtninge/indvandrer.
    Moskeer skal være med til at integrere muslimer og muslimske indvandrer. De kan gøre det exceptionelt godt, men det kræver også at moskeerne i Danmark får sørget for at få uddannnede imamer istedet for folk der bare læser lidt Quran og TROR at de er imamer.
    Her har vi Islamisk Kulturcenter som før i tiden var super gode. Børn tog til Islamundervisning og lærte om hvordan man skulle få Islam til at hænge sammen med Danmark. Bla. lærte man at Samfundets regler og love skal komme først, og derefter Islams, sålænge man havde mindst basal ret til at praktisere sin religion. Den moské er dog ikke længere i samme stand.


    Når indvandre kommer til landet skal de hjælpes, de skal helst ikke placeres i et iforvejen kendt ghetto kvarter hvor folk i forvejen kan have problemer med integrationen.


    Oplysning. Indvandrene skal lære om Danmark og hjælpes på vej med dansk kursus og job. Samtidig må danskerne også kende bare lidt til de indvandre/flygtninge som kommer til landet og ellers bare vise den samme dejlige danske gæstfrihed og hjælpsomhed som kendetegner os (normalt).


    Der er mega mange måder at integration kan forbedres på og derved forebygge sådanne situationer, dette var kun nogle få af dem.