Uge #46: Vand

• Ugens opgave er vand.

Tænk over hvad i gerne vil opnå inden i går ud og fotograferer !!

Husk nu reglerne også selvom jeg ikke har skrevet det i mega neon grøn :boxing:

REGLERNE HUSK DEM NU

Max 800x600px

EXIF kunne ses så vi kan se dato billedet er taget (problemer læs min blog)

Billedet skal ses på tweak uden behov for at trykke på det for at se full size

Billedet skal være taget i den uge opgaven til hører

Kun et billede pr. person i hele tråden, post kun det billede du deltager med

Billedet må være behandlet men ikke en collage af flere billeder eller tegnede elementer.

Ugens opgave uge 46: Vand

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Her er hvad der kom ud af 5 minutters leg i badeværelset :)
    Men hold da op hvor er det svært at vælge ét billede ud af sådan en serie :)

[Blocked Image: http://img217.imageshack.us/img217/6573/img0653be7.jpg]

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

Rettet 2 gange, sidst af Malk ().

• Bah, enten så har photoshop eller irfanview fjernet alle Exit data fra billedet, og jeg orker næsten ikke at behandle billedet igen.
    Nogen der ved om det er Irafnview der fjerner exif og om man kan gøre noget ved det?

Edit: så er det ordnet :)

Intel 320 128Gb SSD
    My flickr

Rettet 2 gange, sidst af Malk ().

• Det var ikke mange bidrag der er kommet indtil videre? :)

Intel 320 128Gb SSD
    My flickr

Oprindeligt indlæg af Izaka
    Sjov idé Henrik :)
    Ved ikke om det var din hensigt at det skulle forestille blod der dryppede ned fra liljen, for det ligner ærlig talt noget tyndt saftevand.

Det var faktisk min kære hustru der kom med forslaget. :D

• Sikken dog det vælter ind med billeder igen i denne uge. 8o

Personligt er jeg selv glad for disse opgaver, men måske kunne opgaverne gøres lidt mere interessante, og hvad det lige skulle være ved jeg ikke men synes at WHAT skulle lægge hans hoved lidt i blød for at se hvad der kan gøres bedre i opgaverne.

Det er lidt lige som mig selv der er salgs. ass.: Hvis man ingen varer sælger, må der gøres forbedringer. :)

Jeg ved da godt at der er nogle uger hvor jeg ikke har været med, men med et job og 2 børn i hytten er tiden knap til at leje med billeder, men tid kan jeg for det meste altid få. :)

• Jeg stiller en opgave så må det være op til folks eget hoved at løse den, det kan og vil jeg ikke gøre for jer.

Pt. er min tid ikke til at fotografere ret meget andet end det jeg skal. Derfor deltager jeg ikke. Har flere dage hvor jeg er på arbejde i 12 timer og har aktiviteter jeg skal tage mig af om aftenen.

En opgave som i den her uge er meget bred og jeg syntes ikke at folk kan komme med anden undskyldning end at de ikke gider eller de ikke har tid.

Det er så fair nok men jo ikke noget jeg kan gøre ved :))

Oprindeligt indlæg af tunfisk
    What bare vent til jeg får kamera :D
    Så kommer der billeder..
    Og ja syntes det ser lidt tyndt ud..
    Men så er der jo søndag i morgen hvor man som regel har fri,,

Ja sker jo vi ser folk smider op om søndagen.

Jeg skal nok blive ved med at stille opgaverne, men hvor mange der deltager må virkelig være op til folket selv :)

• Hehe, så vendt til du får børn hvis du altså skal ha' det, så er det ikke 12 timer i døgnet du skal være på, men 24. ;)

Men jeg kan da godt få øje på at når du til tider arbejder i 12 i træk + det der aften noget, at tiden er knap til foto's. ;)

• Tjaa, grunden til at jeg ikke viser nogen billeder er at dem jeg tager ofter blegner i forhold til andres. For det første fordi mine evner i PS er lig nul, og for det andet at jeg kun ejer et kompaktkamera. (Ixus 850 IS)

Oprindeligt indlæg af Mikkel
    Tjaa, grunden til at jeg ikke viser nogen billeder er at dem jeg tager ofter blegner i forhold til andres. For det første fordi mine evner i PS er lig nul, og for det andet at jeg kun ejer et kompaktkamera. (Ixus 850 IS)

Det er jo præcis det der vi skal ud over. Der skal være plads til at alle viser deres billeder.

En god ide kan være mere værd en alverdens teknik og erfaring.

Du lærer også en fandes masse ved at prøve og skyde de her opgaver selvom det ikke er den slags billeder du normalt ville skyde.

Du lærer af folks kommentarer og dine billeder bliver bedre og bedre... sådan jeg har lært det hele ;)

• Mikkel.. den enste måde du bliver beder på er af prøve :)

Jeg er ikke go, jeg prøver... jeg er dårlig til PS.. men prøver... den enste måde jeg lære det på...

WHAT er ikke go.. han er bare heldig ;) og har noget godt udstyr som hjælper ham lidt ;) hehe

Oprindeligt indlæg af Angelus
    Mikkel.. den enste måde du bliver beder på er af prøve :)

Jeg er ikke go, jeg prøver... jeg er dårlig til PS.. men prøver... den enste måde jeg lære det på...

WHAT er ikke go.. han er bare heldig ;) og har noget godt udstyr som hjælper ham lidt ;) hehe

Seriøst lad værd med at ligge for meget i udstyret. Det er en hjælp men først når du har utroligt meget styr på mange ting. Ellers er det mindst lige så meget i vejen :)

Det er fotografen der tager billedet.