Hej jeg sider med et 775Dual-VSTA og en E6300 der skal i en HTPC så kunne jeg godt tænke mig at overclocke den lidt. ved den kan meget mere end de 1.86 ghz std. Asrock har noget de kalder During Overclocking på det board. Nogen der kender noget til det? Kunne godt tænke mig at clocke den cpu så den nærmer sig 2.4-2.6 ghz som en E6600. Menb den skal stadig køre stabilt så vi skal slet ikke op på det svimlende +3000 mhz som nogen presser den cpu til. Nogen der har et godt råd? De ra der skal i er Kingston value PC2-5300 2x1 gb.

During Overclocking på asrock
-
-
Du bliver begrænset af ram og bundkort, tror ikke du når 2,4GHz
-
Hvor meget så? Jeg har nogle corsiar PC2-6400 cas5 vil jeg nå målene der? Eller skal der også andet mobo til.?
-
Du burde nok kunne ramme ca 2,0 ghz med det board.
-
Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
Du burde nok kunne ramme ca 2,0 ghz med det board.
ØJ det var ikke meget over std? -
Oprindeligt indlæg af weah69
ØJ det var ikke meget over std?Nej men det AsRock bundkort er nu ikke lige fremst kendt for at oc godt... Nok nærmere er det kendt for at OC rimelig ringe...
-
Oprindeligt indlæg af Svan
Nej men det AsRock bundkort er nu ikke lige fremst kendt for at oc godt... Nok nærmere er det kendt for at OC rimelig ringe...
Dvs sige corsiar ram og andet mobo? -
Hvorfor overclocke en CPU til HTPC?
Troede målet var at få en HTPC til at være støjsvag og energi effektiv -
Oprindeligt indlæg af weah69
Dvs sige corsiar ram og andet mobo?Ja det er jo nok den vej du skal gå
-
Oprindeligt indlæg af JuiCe
Hvorfor overclocke en CPU til HTPC?
Troede målet var at få en HTPC til at være støjsvag og energi effektiv
Nu var det for at være sikker på den kan det den skal. Var på udkig efter en E6600 men synes folk ville har for meget for dem. Så var der en der foreslog en E6300 med et lille overclock. Og sørme om ikke jeg lige har fået en fin E6300 Nærmest kastet i nakken derfor tænkte jeg man kunne skrue op for den så man kom i nærheden af en E6600 std. Ved godt den er med mindre cache men jeg ved også der er folk der har clocket en E6300 op over 3.0 men det er ikke nødvendigt her omkring de 2.5 er rigeligt. -
Omkring 300fsb når det mobo stabilt.
Søg på forumet, har skrevet info til oc på det det board en del gange. -
Oprindeligt indlæg af noxon
Omkring 300fsb når det mobo stabilt.
Søg på forumet, har skrevet info til oc på det det board en del gange.har aldrig selv haft det mobo ved bare det OC'er noget ringe... Men maks. multi på E6300 er vel også 8, så går det jo op...
-
E6300 har kun en multi på 7x. Det er E6400 der har multi 8x...
-
Oprindeligt indlæg af SpRoX
E6300 har kun en multi på 7x. Det er E6400 der har multi 8x...Satme ikke højt kan man ikke engang sætte den op på 8?
Har ikke styr på low-end CPU'ernes multi... Men altså hvis multi maks. er 7 så er det jo kun små 2.1GHz cirkus...
-
jeg nåede kun 2.1ghz på samme bord med samme cpu på grund af FSB begrænsning