Hjælp til opgave i Erhvervsret.

• Jeg ville lige høre om der var en der kunne hjælpe mig med denne opgave :) - den skal afleveres om 45 min.

Den indeholder noget om erstatningskrav :P

Anlægsgartner Anders Andersen ApS fik sommeren 1999 anmodning om at fælde et 20 meter højt træ i en villahave
    Anlægsgartneren sendte derfor en af hans meget rutinerede medarbjedere ud for at udføre arbejdet.
    Medarbejderen påbegyndte nedfældningen af træet, men fik ikke beregnet træets vægtningskorrekt, som følge af et træets krone var usædvanlig skæv.
    Som følge heraf væltede træet ud over den nærliggende vej. I faldet ramte træet en parkeret bil og en elstander som begge tog stor skade. Endvidere ødelagdes hækken.
    Hvad anlægsgartneren ikke umiddelbart kunne konstatere var at beskadigelsen af elstanderen bevirkede strømafbrydelse til naboejendommen, hvorved dennes dybfryser gik i stå og varer for kr. 2.000 kr. blev ødelagt.
    Både ejeren af bilen, der i øvrigt var kasko forsikret, villaejeren og naboen krævede erstatning. Anlægsgartneren gjorde gældende, at han ikke var erstatningsansvarlig som følge af at der altid er risiko ved træfældning og at det er villaejeren der må bære dette ansvar.

Håber jeg kan få et hurtigt svar :)

• Og det er måske en god ide at kigge på sine ting lidt mere end 45 min før!

- Anders

---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------