Hvordan vælger jeg at gemme billeder som RAW?
I menuen kan jeg kun se L M og S, og ingen af dem er RAW.
QuoteOprindeligt indlæg af Malk
Underligt. Er ellers der man indstiller det.
Der skulle da gerne stå RAW+L & RAW i bunden af vinduet hvor du vælger.
Man kan, så vidt jeg ved, kun fotografere i raw, på de kreative modes. Altså ikke auto.
QuoteOprindeligt indlæg af Aagaard1000
Man kan, så vidt jeg ved, kun fotografere i raw, på de kreative modes. Altså ikke auto.
Det er da skod hvis man ikke kan det på Auto, Nikon har ingen problemer med det.
QuoteOprindeligt indlæg af |Henrik|
Det er da skod hvis man ikke kan det på Auto, Nikon har ingen problemer med det.
Tja både og. Hvor mange amatører/noobs skyder på auto og i raw?
Dem der skyder i raw går op i deres billede, går du op i det billeder du laver skyder du heller ikke på auto med mindre du er maxi noob.. Så det ene modsiger det andet.
QuoteOprindeligt indlæg af celfa
Tja både og. Hvor mange amatører/noobs skyder på auto og i raw?
Dem der skyder i raw går op i deres billede, går du op i det billeder du laver skyder du heller ikke på auto med mindre du er maxi noob.. Så det ene modsiger det andet.
Helt korrekt, jeg skyder såmen heller aldrig på auto, da 90% af mine billeder tages på M og resten på A & S, selvom jeg er mega amatør.
QuoteOprindeligt indlæg af |Henrik|
Ja det ved jeg, det er derfor det undrede mig, men fandt ud af at RAW kun er i de kreative modes :
men damn hvor er det overvældende at gå igennem menuerne og indstillings mulighederne på et nyt kamera
Jeg er ret sikker på at jeg er newb nr 1. når det gælder manuel indstilling af DSLR kameraer, men det er vel bare med at skyde en masse billeder i masser af indstillinger, så lærer man vel hen af vejen.
Men er der en der har et super link til en hjemmeside med en slags "fotoskole" for begyndere?
Har været inde på tff.dk, og selvom den er god, går den ikke i dybden.
Og i må meget gerne linke til fora eller sider som specielt drejer sig om 400D da mig og de gamle har byttet kamera så de fik mit Nikon 40 og jeg fik deres 400D
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af Malk
Ja det ved jeg, det er derfor det undrede mig, men fandt ud af at RAW kun er i de kreative modes :
men damn hvor er det overvældende at gå igennem menuerne og indstillings mulighederne på et nyt kamera
Jeg er ret sikker på at jeg er newb nr 1. når det gælder manuel indstilling af DSLR kameraer, men det er vel bare med at skyde en masse billeder i masser af indstillinger, så lærer man vel hen af vejen.
Men er der en der har et super link til en hjemmeside med en slags "fotoskole" for begyndere?
Har været inde på tff.dk, og selvom den er god, går den ikke i dybden.
Og i må meget gerne linke til fora eller sider som specielt drejer sig om 400D da mig og de gamle har byttet kamera så de fik mit Nikon 40 og jeg fik deres 400D
Vi skulle da snart til at lave en fototur her på tweak. Så skal jeg nok sætte dig ind i kameraet grundigt
Der er da efterhåden nogle stykker der godt kan lide at tage billeder?
Ellers kig lidt inde på http://www.fotostart.dk
Jeg tager stortset alle mine billeder med A. Og så vælger jeg selv over/under eksponering. Stortset det samme som manuel, bare nemmere.
En anden mulighed er at bruge P funktionen, hvis man gerne vil have AUTO og RAW samtidigt. P funktionen er egentlig bare en Auto funktion, som man kan redigere i. Altså ændre i de instillinger kameraet foreslår.