vista eller xp til Zepto 6625WD

• Spørgsmålet er nok ikke om du har en Zepto eller ej, men hvad du har af krav til styresystem.

Men emnet XP vs Vista er beskrevet et hav af steder, bl.a. kan der findes masser af resultater via Google: http://www.google.dk/search?q=…official&client=firefox-a

Generelt er det mest logiske, kortfattede svar nok at du er bedre fremtidssikret med Vista, hvor XP til gengæld i en højere grad er blevet efterbearbejdet siden det kom ud, og at der derfor ikke er lige så mange fejl. :)

En anden dimension er så hvilken Vista udgave du skal have (Home Basic, Home Premium, Ultimate, Business eller Enterprise) - men igen: det afhænger jo af dit behov.... ;)

• ved godt det ikke kommer an på at jeg har en zepto, men modellen er med dx10 gfx (8600GT) og 2GB ram og en Intel T7500, du kunne da i det mindste have tjekket modellen ud på deres hp. Men hvilken vista vil så passe bedst til mig, hvis jeg bare skal spille på den og bruge den til studiebrug..

mvh
    Seganer

Oprindeligt indlæg af Seganer
    ved godt det ikke kommer an på at jeg har en zepto, men modellen er med dx10 gfx (8600GT) og 2GB ram og en Intel T7500, du kunne da i det mindste have tjekket modellen ud på deres hp. Men hvilken vista vil så passe bedst til mig, hvis jeg bare skal spille på den og bruge den til studiebrug..

mvh
    Seganer

Du kunne også have kommet med en del flere oplysninger i din første post, men i stedet for at skabe en masse splid, kan du starte med at læse om forskellene på de forskellige versioner her.

Men Home Basic ville jeg personligt i hvert fald holde mig fra.

• Kører Vista Business på min Znote 4200, og til trods for den ældre model kører det ganske udemærket. Hvis jeg selv havde en 6625 ville jeg uden tvivl også køre Vista. Performance-mæssigt burde der i hvert fald ikke være nogle problemer.

• har fundet alle drivere til win xp og vista 32 - 64bit på deres ftp server, men mit spørgsmål er stadig hvilken der er bedst at køre med det hardware som den nu har, altså xp/vista? Jeg tænker på bedst performance i spil....

mvh
    Seganer