Gode 5.1 sæt til max 2000kr

  • Hej Tweak,


    Kan I hjælpe mig med denne her? Lige pt. hælder jeg til Logitech Z5500 da jeg kun har hørt godt om dette sæt, men er der andre i samme prisklasse eller under jeg skal tage med i overvejelserne? Prisloftet er ca. en 2000kr og det skal primært bruges til at spille musik på, gaming er i 2. række.

  • Ville selv foreslå z5500, det er et genialt sæt, med gode satelit højttalere og stor subwoffer som spiller godt og dybt :) Lyder også godt til musik, men der er almindelige højttalere jo stadig det bedste.

  • Nu må du ikke slå mig ihjel hvis det ikke er rigtigt, for jeg har ingen forstand på Hi-fi, men med rigtige højtalere mener du så de store som er til koncerter osv? Dem der bruger forstærker og sådan? :D


    PT. kører jeg med et 2 år gammelt 5.1 Dell surround sound, ved du hvordan lyden fra Z5500 vil være i sammenligning?

  • Jah, altså højttalere ligesom dem i min signatur, altså, ikke sådan nogen man bruger til koncerter da, men de skal have ekstern forstærker ;)


    Og hvilket Dell surround sæt er der tale om? Har nok aldrig hørt det, så kan kun fortælle dig det ud fra data, og det er kun 10% når der er tale om lyd ;)

  • Efter hva jeg tror og ka se på opbygningen af det Dell sæt, så vil du få en bedre og mere harmonisk lyd med et Z5500, for det dell ligner noget pap noget :P
    Med harmonisk mener jeg mere detaljeret og hvor du ikk får den kasse lyd som jeg tror de dell har ;)
    Bassen bliver også bedre, dybere og strammere.

  • Vent da lige til at andre måse kommer med noget input, jeg har stort set kun erfaring med det Logitech sæt, så der kan nemt ske at være noget bedre derude ;) Beskæftiger mig bar ikk så meget med surround sæt nemlig :)

  • Z5500 her og det er absolut alle pengene vær. Jeg kører med optisk/lysleder-kabel og får dermed fuld udbytte af surrounden, ved analog får du kun viruel surround

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bjergkanin
    Undskyld, men vil du ikke give en kort forklaring på de kabler der? Jeg kunne forestille mig de optiske/lysleder kabler bare er kabler i bedre kvalitet, eller er det forkert?


    Det er ét kabel som kan transportere lyd for flere kanaler, altså surround :) sådan et koster cirka 100-200Kr i dag, hvis du bare snupper et billigt et fra A-Z.
    Du kan også køre med en lydfrekvens på 96Khz som er digital, altså væsentligt bedre end almindelige phonostik. :)
    Det kræver dog at du har S/Pdif udgang på dit lydkort.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Kenny


    Det er ét kabel som kan transportere lyd for flere kanaler, altså surround :) sådan et koster cirka 100-200Kr i dag, hvis du bare snupper et billigt et fra A-Z.
    Du kan også køre med en lydfrekvens på 96Khz som er digital, altså væsentligt bedre end almindelige phonostik. :)
    Det kræver dog at du har S/Pdif udgang på dit lydkort.


    kablet følger med sættet:D

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bjergkanin
    Ja jeg lærer da en masse nyt idag :D Jeg har et Soundblaster audigy 2 lydkort, og så vidt jeg kan se på EDBpriser har det ikke en såkaldt S/Pdif udgang, eller det forkert? :D


    Nope :) du kan se det på billedet af mit lydkort her http://www.club3d.nl/ThemaFiles/THDD.jpg det er de to små sorte dutter man ska hive ud, så kan man sætte et optisk stik i :)
    Mit er et 3d club theatron dd 7.1

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bjergkanin
    Ja jeg lærer da en masse nyt idag :D Jeg har et Soundblaster audigy 2 lydkort, og så vidt jeg kan se på EDBpriser har det ikke en såkaldt S/Pdif udgang, eller det forkert? :D


    hmm her er mit lydkort http://www.xs-sound.dk/data/pr…que/XM71GOLD_MAIN_450.jpg


    jeg bruger den port der er nelt nederst hvor der er den beskyttelseshætte på. Den ovenover er SPDIF og det er hip som hap hvad du tager, jeg tog optisk da kablet fulgte med

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af hot_fifty


    hmm her er mit lydkort http://www.xs-sound.dk/data/pr…que/XM71GOLD_MAIN_450.jpg


    jeg bruger den port der er nelt nederst hvor der er den beskyttelseshætte på. Den ovenover er SPDIF og det er hip som hap hvad du tager, jeg tog optisk da kablet fulgte med


    SIkker på den ovenover er S/Pdif og ikke coaxial? ;) Ku det godt ligne, eller tager jeg fejl?


    EDIT: D'oh! Det er jo begge Spdif, men det ene er optisk og det andet et coax :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bjergkanin
    Nej, det har mit desværre ikke ;( :crazyeyes:


    Tror så hurtigt at hot_fifty og jeg kan blive enige om at det er et 3d-club lydkort du skal have ;) hehe.
    Men hvor meget vil du ofre på et nyt? Hvis du altså gerne vil se film og spille med ægte surround.