Xeon Quadcore Overclock og køling

  • Hej!


    Jeg overvejer at købe et Asus DSBF-D, I5000P bundkort, der er beregnet til Intel 5300-serie af quadcore xeon processorer.


    Jeg kan dog ikke finde noget køling som passer til socket 771?


    Er der altid tale om passiv køling med disse processorer og socket eller kan nogen fortælle mig hvilket køling (helst blæsere), som jeg kan benytte til sådan et setup?


    Jeg går også ud fra at disse xeon processorer kan overclockes som alt andet?


    PFT


  • muligvis kan de oces som alt andet, men det er slet ikke sikkert at bundkortet har mulighed for det.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • må man spørge hvad du skal med DUAL socket bundkort 2x quad core ?

    Asus Rampage IV BE - EK-FB KIT ASUS R4BE
    E5 1660 v2 - XSPC Raystorm

    2x XFX R9 290 - EK-FC R9-290X (Rev.2.0)
    4x4gb Dominator 2133mhz
    Corsair AX1200
    2xDell 2410 WFP + 1x Dell 2407 WTF 5760x1200
    3x DD5. Dual loop
    3x Ocool 360 45mm 1 EK 360 Coolstream 45mm
    XSPC Cube


  • Tak for de forskellige svar... ærgerligt hvis der kun er vandkøling, har ladet mig fortælle at det er lidt mere knudret at installere, og jeg er ikke nogen hardcore bygger...


    Som svar til Viking: selvfølgelig - jeg er ude efter mest mulig regnekraft, men hvis du har et bedre setup, eller andet setup hvor jeg opnår lige så stor kraft må du meget gerne sige til... jeg mener dog ikke at nogle at de "almindelige" CPU'er som fx QX6850 eller ligenende kan være med heller ikke selvom de OC - de findes jo heller ikke som dobbelt såvidt jeg ved.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af hallo001
    Tak for de forskellige svar... ærgerligt hvis der kun er vandkøling, har ladet mig fortælle at det er lidt mere knudret at installere, og jeg er ikke nogen hardcore bygger...


    Som svar til Viking: selvfølgelig - jeg er ude efter mest mulig regnekraft, men hvis du har et bedre setup, eller andet setup hvor jeg opnår lige så stor kraft må du meget gerne sige til... jeg mener dog ikke at nogle at de "almindelige" CPU'er som fx QX6850 eller ligenende kan være med heller ikke selvom de OC - de findes jo heller ikke som dobbelt såvidt jeg ved.


    Nu kommer det jo noget an på hvad du skal bruge den til helt præcist...