Indlæg af hallo001

    Hej!



    Jeg har en QX9650 med Intel boxkøler til salg.


    Processoren er ideel til overclock da Multiplier er unlocked.


    Processoren er fra april, MEN den er helt ny og i ubrudt emballage.


    Der følger original kvittering med (købt hos Getmore.dk), og der er naturligvis normal 2 års reklamationsgaranti.


    Billigste jeg har fundet på nettet dags dato er cirka 5.790 kr.


    Jeg sælger den for 4.000 kr. inklusive forsendelse med Post Danmark Pakkepost med Track & Trace.


    Spar 1.800 kr. på en spritny super processor!!!

    Hmm... nu kender jeg slet ikke priser på vandkøling, men nej - det behøver ikke være vildt billigt - altså kan man få noget godt for 1.500 - 2.000 kr?


    Det jeg ligge meget vægt på er, at det er forholdsvis "rimeligt" at samle/installere. Ingen tvivl om at vandkøling er meget bedre end luft, men det hjælper jo ikke meget hvis det er pokkers svært at samle samt der hele tiden er problemer med lufthuller i slangerne, som jeg synes jeg har læst meget op - selv ved dyre systemer.

    Hmm... gode råd og absolut overvejelse værd.... det må jeg lige fintænke over - er dog stadig "nervøs" for vandkøling - har aldrig prøvet det, og synes jeg læser om en del "bøvl" med det - både installation og vedligeholdelse, selvom det uden tvivl er bedre end luft - det er klart.

    Joo... OC rules :-)


    Jeg køler kun med luft (Zalman 9700LED) - vcore er ifølge Everest på 1,44


    Har læst lidt om at lappe sin cpu, det tror jeg at jeg vil prøve - smutter ned og køber noget vandslibepapir, og så ser vi derfra... :-)

    Den er OC så den kører med 4.15Ghz ved fuld load, og det er temp ved 4x100% load vi taler om - er den stadig for høj?


    Øhh... hvad er det for noget med at sætte et riskorn inden montering? Hvad skulle det bevirke? Jeg bruger Artic Silver som paste - skulle det ikke være OK?

    Hej!


    Når min quadcore kører fuld load på alle 4 kerner, så er temp på kerner mellem 75 og 82 grader, og selve cpu omkring 60 grader.


    Nogle siger det er for højt, mens andre henholder sig til at i Intels specifikationer så står der max Temp = 120 grader, og derfor gør det ikke noget andet end slider måske lidt mere på cpu'en.


    Hvad siger I andre?

    Ja, og hos mig tager det cirka 7 minutter for en fil på 4.5GB..... - det er jo helt galt :(


    Jeg har lavet en bechmark på winrar og den siger: 1.342 KB/s, men der allokeres så lige pludselig omkring 77%.


    Meget mystisk - alt omkring driver/BIOS lignende er helt opdateret, og som nævnt har jeg kun problemet med unpacking med winrar og ikke andre applikationer - mystisk.... 8o

    Hej!


    Jeg har netop sat en QX9770 processor i min PC, og til min skræk er WinRAR nu betydelig mere langsom til at extracte fx en dvd-film på 4.3GB end da jeg havde en Celeron processor i min maskine...???


    Jeg kan se at der allokeres kun omkring 10-15% af de 4 kerner til processen, og det uagtet at jeg ikke har andet kørende....


    Det skal også siges at jeg ser voldsom forbedring ved andre applikationer helt som forventet.


    Hvad kan være årsagen?

    Hej!


    Jeg har en Dell 3007WFP, 30" monitor til salg. Skærmen er cirka 7 måneder gammel, og står som helt ny - ingen ridser eller skrammer og der er ingen pixelfejl (såvidt jeg kan se!).


    Sælges for 7.500 kr.


    Skærmen skal afhentes og betales kontant - den sendes altså ikke.


    Specs:


    Display size
    30-inches, diagonal

    Native resolution
    2560x1600 pixels

    Aspect ratio
    16:10

    Pixel response time
    11ms

    Pixel response (full)
    14ms

    Pixel pitch
    0.250mm

    Viewing angle
    178 degrees (vertical and horizontal)

    Luminance
    400 cd/m2

    Contrast ratio
    700:1

    Monitor stand
    Tilt, swivel (does not rotate)

    VESA mounting support
    Yes

    Physical size (fully extended)
    22" (H) x 27.26" (W) x 7.87" (D)

    Physical size (fully lowered)
    18.5" (H) x 27.26 (W) x 7.87" (D)

    Weight
    25 lbs.

    Tak for svare og idéen med en blæser... det viste sig faktisk at der sad en blæser helt inde bagved alt muligt direkte til HDD, men den havde jeg blot ikke set, og derfor ikke fået tilsluttet - ja, jeg ved det pinligt pinligt :)

    Hej!


    Igår virkede min hjemmebyggede PC fint, og jeg lukkede den ned helt normalt. Idag er der slet ikke liv i den. Dvs. at når netstikket er sat i strømforsyningen, så er der lys i strømforsyningen samt lys de steder på bundkortet, som der skal være. MEN når jeg trykker på PC'ens on/off knap sker der absolut intet - og jeg mener absolut intet, den er helt død, og forsøger ikke engang superkort lige at starte op, før den lukker ned.


    Mine egne idéer er:


    1) Strømforsyningen, men ville der så kommer lys de forskellige steder når jeg tilslutter netstik?? (den er da ihvertfald ikke helt død)


    2) PC'ens on/off knap og/eller tilslutningen hertil - der er løs forbindelse/den virker ikke etc...?


    Hvad siger I som eksperter herinde? Er I enige med mig, eller kan fejlen ligger andre steder? Det som undrer mig er, at den er helt død, og slet ikke lige prøver at starte op som vi kender det, hvis der er fejl på fx ram/grafikkort etc.


    Mange hilsner

    Hej!


    Jeg har 3 HDD i mit kabinet - alle 7200rpm. De laver egentlig ikke så meget, men alligevel ligger de på mellem 49 og 53 grader. Er det ikke lige i overkanten?? Processor er omkring de 40 grader og motherboard ligger på 35 grader.

    Nej, kun strøm men ikke batteri - det prøver jeg, selvom manualen ikke skriver noget om det...


    Jo, men jeg har proppet et andet GFX i, og det er samme issue - er ret sikker på, at problemet ligger i, at bundkortet ikke resetter Cmos - idet der også er nogle leds på bundkortet som viser hvor meget power man giver fx Northbridge / RAM osv og de står alle på rødt = "Crazy" :-)


    Jeg bruger en Zalman LED9700 mener jeg den hedder som CPU køler - den burde kunne klare jobbet - har jævnligt checket temp på CPU og de forskellige kerner ligger max på omkring 72 grader (ved full load), hvilket måske ikke er fantastisk, men burde være ok mener jeg...


    Nu prøver jeg lige den med at tage både strøm og batteri mens jeg trykker på knappen ellers er konklusionen vel, at min bundkort er stået af - forstået på den måde, at jeg ikke kan resette Cmos som beskrevet i manualen... :(