Det er et svært valg?

• Hej,

Du kan jo starte lidt med at sige hvad du sådanmere præcist skal tage billeder af? Hvad havde du tænkt dig og ikke mindst, har du noget på forhånd?

Du vil blive træt at Nikon D40x specielt hvis du skal ud og have andre objektiverda der skal være hjælpe motor i objektiverne til D40x og D40.

400D hvis du bare skal have noget og D80 hvis du skal have noget godt i den klasse - Du kan også få Olympus E510 til ca samme pris som D80 som også er værd at kigge efter.

Og bevares inden nogen flamer nogen eller mig - så er forskellen ikke så skide stor på de forskellige mærker i denne pris klasse dog skiller D80 sig lidt ud her - men generalt er der altså ikke den store forskel, det er mere end smags sag og en smag om præference (staveplade)

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

• Tja du kan få 400D for en små 3900 kr.. Det havde jeg nu nok snuppet.

D80 er bedre ja, men spørgsmålet er om du ville ofre så meget. Jeg ville hellere have 400D også gemme pengene til noget bedre glas.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

• tak for de gode svar :)
    Ja jeg har hørt det med motorne i objektiverne, Ja skal nok bare bruge det til at tage billeder Af alt muligt men ikke sådan noget party noget jo lidt men primært natur tror jeg,
    ja kan også godt være at 400D er godt og kan også være jeg snupper det og bruger pengene på nogle bedre objektiver,
    Og olympusset har jeg også kigget på, men der findes ikke mange linser til olympus :rolleyes:
    Men ja celfa det med D80 er bare om det er SÅ meget bedre i forhold til prisen?
    mvh Tun

• Jeg ville også sige 400D, og så en ordentlig linse..
    Er sgu glad for mit kamera, og er næsten endnu mere glad for den herlige linse :D

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

Oprindeligt indlæg af urbananen
    Jeg ville også sige 400D, og så en ordentlig linse..
    Er sgu glad for mit kamera, og er næsten endnu mere glad for den herlige linse :D

banan har du 400D? Og hvilken linse?

• Det hedder IKKE en linse.. Det hedder et objektiv!!
    En linse er noget man kan spise!

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

Rettet en gang, sidst af Exxon ().

Oprindeligt indlæg af Tarantula
    Det hedder IKKE en linse.. Det hedder et objektiv!!

ja linser køber man hos bageren.. :crazyeyes:

Jeg ville snuppe et 400D da jeg selv har sådan et, og jeg er ovenud tilfreds med det!

Har kigget lidt rundt på nettet angående det der Samsung haløj, og det ligner at folk er totalt tilfredse med det! Kan være det er et godt bud. Men ellers et 400D og en Tamron 17-50mm linse. Så kører det, samtidigt med at det er billigt. :)

Oprindeligt indlæg af celfa
    Tja du kan få 400D for en små 3900 kr.. Det havde jeg nu nok snuppet.

D80 er bedre ja, men spørgsmålet er om du ville ofre så meget. Jeg ville hellere have 400D også gemme pengene til noget bedre glas.

Hvor har du set 400D til 3900?

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

• Men så kommer objektiv oveni :)

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

Oprindeligt indlæg af Tarantula
    Det hedder IKKE en linse.. Det hedder et objektiv!!

Så spiser du bare:
    [Blocked Image: http://www.gdoptics.de/img/linse_start_gross.jpg]

Et objektiv består af en del linser, så det er måske bedre at nævne det, end at gå helt amok til at starte med.
    Jeg skal da glædeligt donere en linse fra et objektiv, og så se dig spise den ;)

Oprindeligt indlæg af Reader
    Nej nej nej nej..... i er helt galt på den. En linse er et lille legeme i øjet bag pupillen :))

stop nu det off topic

Gad vide om der er en tråd der kan være seriøst her på tweak mere?

Oprindeligt indlæg af tunfisk

banan har du 400D? Og hvilken linse?

Ja, har et 400D.. Skiftede fra 350D, og så til dette. Der er ikke den helt vilde forskel, men nok til at jeg er glad for jeg gjorde det. :D

Har fået mig en Canon 17-85 IS USM linse.. (bare for at drille :crazyeyes: )
    Men det er jo bare at købe bedre når man har råd.
    Der ryger i hvert fald et ordentlig zoom-objektiv på indenfor det nærmeste års tid.
    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=256586
    -Håber jeg..

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

Rettet 2 gange, sidst af urbananen ().

stop nu det off topic

Gad vide om der er en tråd der kan være seriøst her på tweak mere?

Sry for :offtopic: men det pjat er nu også det der gør tweak lidt hyggeligere end de andre sites :))

• jeg har som bekendt et d40x, og er meget glad for det.
    jeg må sige at manglen på fokusmotor er lidt begrænsende nu hvor jeg er begyndt at kigge objektiver. Det ER træls at den ikke er der. Dog er byggekvaliteten, designet og betjeningen imo bedre i mine øjne end det Canon jeg har leget med. Det kan så også sagtens være fordi jeg er helt godt vant til mit Nikon jeg synes det er nemmere at bruge :)
    Men jeg er nu glad for det. Jeg kan ikke sige jeg har fortrudt mit valg overhovedet.

Oprindeligt indlæg af Slacker
    jeg har som bekendt et d40x, og er meget glad for det.
    jeg må sige at manglen på fokusmotor er lidt begrænsende nu hvor jeg er begyndt at kigge objektiver. Det ER træls at den ikke er der. Dog er byggekvaliteten, designet og betjeningen imo bedre i mine øjne end det Canon jeg har leget med. Det kan så også sagtens være fordi jeg er helt godt vant til mit Nikon jeg synes det er nemmere at bruge :)
    Men jeg er nu glad for det. Jeg kan ikke sige jeg har fortrudt mit valg overhovedet.

er der egentlig mange objektiver med det i?
    fordi jeg overvejer at købe dette hvis det er, D40x 18-135 mm linse (det står der faktisk)
    Men er der standard linse med alligevel eller?

Og er det meget svært at finde linser med fokusmotor

er der egentlig mange objektiver med det i?
    fordi jeg overvejer at købe dette hvis det er, D40x 18-135 mm linse (det står der faktisk)
    Men er der standard linse med alligevel eller?

Og er det meget svært at finde linser med fokusmotor

Der får du nok højst sandsynligt 18-135'eren med. Den skulle vist være ganske fin så vidt jeg ved, bedre end 18-55 skulle jeg mene. Den er nu som sådan også ret fin.
    Det sjove ved det er at det ofte er ret dyre objektiver der har motor i. Og det hænger ikke så godt sammen med et lowend kamera.
    Angående objektiver er det lidt svært at hitte ud af, men der er nogle lister som er mere eller mere komplette:
    http://forums.dpreview.com/for…rum=1030&message=22405868
    Den er dog helt tilbage fra marts..