Linksys WRT54GL

Oprindeligt indlæg af BUGz
    jeg skal ikke bruge det wireless, det er kun 2 PCer med ledning der skal tilsluttes

Jeg har ikke snakket om wireless (WLAN) men om Wide Area Network (WAN)... ;)

• ok hehe

nå men nu jeg så kommet på netted via. ruteren :T

og har slået det wireless fra

hvordan sætter jeg så ruteren til at give de 2 PCer hver deres ip
    eller det gør den måske automatisk eller hvordan virker det

• helt sikkert der - nu er begge pc på netted via. router - tak for hjælen

NU prøver jeg så at fjernstyre den ene pc fra den anden ved..

Oprindeligt indlæg af jacobask
    Det skal være sået til på den maskine du vil styre dette gøres under egenskaber på min computer, vælg fanebladet "remote" og sæt et flueben ud fra remote assistance (og under advanced undermenuen).

På den computer du vil styre fra finder du under startmenuen og tilbehør "remote desktop connection" - så skulle det køre.

men så beder den igen om noget user name + password

[Blocked Image: http://i226.photobucket.com/albums/dd277/1000BUGs/5.jpg]
    http://i226.photobucket.com/albums/dd277/1000BUGs/5.jpg
    jeg har som man kan se prøvet at skrive admin 2 gange

der er engelsk xp pro 32bit på begge pcer, og da jeg installeret det lod jeg admin username/password stå blank

:9xo

• admin
    admin

er kun til din router og har INTET med fjernskrivebord at gøre.
    Se forresten at får ændret adganskoden - bare for en sikkerheds skyld.

Med fjernskrivebord skal du logge på den anden PC med en brugerkonti, der er oprettet på den PC - og den brugerkonto SKAL have en adgangskode.

Så opret en brugerkonto på den PC du gerne vil logge på, fx "Remote" og giv den bruger en adgangskode.
    Nu kan du så logge på fra din PC.

helt sikkert der :clap:

nu blivet den anden pc fjernstyred, men hvordan flytter man filer mellem de 2 pcer
    copy/past virker ikke

Ved at dele de mapper (på computer 1) som du vil kopiere computer 2.. Så skal du bruge computer navnet på computer 1... Når du har det skal du bare trykke på Start>Kør (på computer 2) og skrive "\\computer1" (eksempelvis hvis den hedder det.)... Så vil du se de mapper der er delt på computer 1 på computer 2's skærm, og derfra vil du kunne kopiere... ;) Så simpelt er det...

EDIT: Computer navnet finder du ved at højreklikke på "Denne Computer" og trykke på egenskaber... Så vil du kunne finde navnet i det vindue der dukker op ;)

i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

Rettet en gang, sidst af xdream ().

• forstår det ikke rigtig ?

start->run->"pc navn"

det vil den ikke, skal jeg lave en dele mappe eller noget, hvordan/hvor

kan man ikke bare flytte file fra den ene pc til den anden pc via de fjernstyrede skrivebords windu

thx

• Det er rigtigt, der skal bare være \\ foran... Altså "\\pc navn".. Du højreklikker bare på de mapper du vil dele og trykker på knappen del...

i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

• I Kør dialogen har du glemt de to backslashes, det skal istedet se sådan her ud:

Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

• Præcis du skal bare lige sætte de to \\ backslashes foran... Og ang. deling skal du trykke på "If you understand the security risk but want to share files without running the wizard, click here."...
    Derefter kommer der en firkant frem du skal sætte flueben i, og derefter kan andre på netværket se de delte mapper... Yderligere kan du sætte flueben i den anden firkant der kommer frem, således at du også kan ændre i mapperne over netværket (hvis du har behov for det?)

PS. Håber at fejlen vedr. min sig er i orden nu.... Ved sgu ikke lige hvad der skete :S

iPhone 5, iPad 4.

Rettet en gang, sidst af xdream ().

Oprindeligt indlæg af xdream
    Præcis du skal bare lige sætte de to \\ backslashes foran... Og ang. deling skal du trykke på "If you understand the security risk but want to share files without running the wizard, click here."...
    Derefter kommer der en firkant frem du skal sætte flueben i, og derefter kan andre på netværket se de delte mapper... Yderligere kan du sætte flueben i den anden firkant der kommer frem, således at du også kan ændre i mapperne over netværket (hvis du har behov for det?)

PS. Håber at fejlen vedr. min sig er i orden nu.... Ved sgu ikke lige hvad der skete :S

Jep, det ser ud til at spille nu. ;)

Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

• THX :clap:

har lavet nogle noter..

OPRET admin PASSWORD på PC1:

REMOTE DESKTOP:
    START-> MY COMPUTER/EGNSKABER -> REMOTE (FAN)
    FLUE BEN I "REMOTE ASSISTANCE" + ADVANCE/REMOTE CRONTROL
    START-> PROGRAMMER-> ACCESSORIES/COMMUNICATIONS/REMOTE DESKTOP CONTROL

FILE SHARE:
    højre click FOLDER egenskaber/sharing/If you understand the security
    risk but want to share files without running the wizard, click here
    START-> RUN-> \\inc-9f7e8xxxxxx

Oprindeligt indlæg af jacobask
    Et altenativ kunne være at bruge ultraVNC - der er filtransfer indbygget, så der kan kopieres via remote desktop interfaced.

/ask

I den indbyggede Remote Desktop i Windows, kan man vælge at drevene fra den computer man sidder på skal deles med den PC der fjernstyres.
    Det fungerer ganske fint, men er lidt langsomere end almindelig filoverførsel.

[Blocked Image: http://peecee.dk/uploads/1007/remote.gif]

Oprindeligt indlæg af Zulu

I den indbyggede Remote Desktop i Windows, kan man vælge at drevene fra den computer man sidder på skal deles med den PC der fjernstyres.
    Det fungerer ganske fint, men er lidt langsomere end almindelig filoverførsel.

Fikst - det var jeg faktisk slet ikke klar over.

Skal der overføres meget, kan UltraVNC dog stadigt være at foretrække, da data pakkes "on-the-fly" og dermed udnytter båndbredden bedre (nok ikke den helt store effekt på et lokalt kablet net).

/ask

Oprindeligt indlæg af Zulu

hvad med omvendt, alså så jeg kan vælge drevene fra den computer jeg fjernstyre skal deles med den pc jeg sidder på ?

hvad med omvendt, alså så jeg kan vælge drevene fra den computer jeg fjernstyre skal deles med den pc jeg sidder på ?

Prøv lige at tænke over det... :P

Hvis du kan se drevene på begge PC'er når du er logget på med Remote Desktop, så kan du jo både kopiere fra den ene til den anden OG også fra den anden til den ene... ;)

Delingen er selvfølgelig kun aktiv når du er logget på.

Det nemmeste og bedste (hvis du bare skal overføre filer) er stadig at dele mapper og evt. tilføje dem som netværksdrev.