Problemer med 8600GTS i SLI

  • Jeg har 2 Asus Geforce 8600 GTS kort installeret i maskinen, det ene er den "normale" version mens den anden er deres silent version med pasiv køling.


    Jeg har installeret nyeste driver (163.71) og køre jeg en 3dmark får jeg en rimlig pæn score på omkring 8500 så noget virker:)
    Men når jeg går ind i et spil eller afvikler selve 3dmark testen så blinker skærmen. Minder lidt om en gammel CRT skærm der køre ved for lav refreshrate. Forløbig har jeg testet i World of Warcraft og C&C 3, og det er ikke til at holde ud at se på:(
    Desudden kommer der grønne toner på loadbillederne under 3dmark testen.
    Problemet er kun inde i spil, ude på skrivebordet i windows er der ingen problemer.
    Problemerne opstår heller ikke når kortene kører i alene, har testet begge.
    Kortene er monteret i følgende setup:


    Asus P5-E SLI
    2 Gbyte Kingston Valueram
    Dell 17" fladSkærm
    600W PSU
    3 diske:
    200 Gb Maxtor
    80 Gb Seagate
    250 Gb Hitachi


    Hvad dælen er der galt og fremfor alt hvordan løser jeg det?

  • ingen ide om hvad der skaber problemet....måske driver, måske bliver det ene kort for varmt når de begge sidder i og bliver belastet, men det nemmeste er at sende de 2 kort tilbage og købe 1 ordentligt kort....det giver også bedre ydelse.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Jeg har svært ved at tro at det er varmen for fejlen kommer lige efter "koldstart" og den bliver ikke være. Desuden sidder der 120 mm blæsere som køler det ene passive kort.


    Og det er svært at sende et 6 måneder gammelt kort tilbage;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Stubkier
    # - fragman, kan det også være et problem med strømforsyningen?


    Mvh Stubkier


    det er bestemt også muligt, men jeg ville nu muligvis hælde til en afbrændt ramkreds på det ene gfx hvis det ikke er driver prob.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Frag så burde det vel vise sig når jeg tester kortet for sig selv eller?


    Anyways fandt ud af at piller jeg SLI-broen af så virker skidtet perfekt. men går så ca 1000 3dmark ned og så er ydelsesfremgangen jo ikke så stor. Spørgsmålet er så om det er noget driver halløj eller om det er selve Broen der er dårlig.