En fucked up Q6600 G0?

• Jeg var så glad i dag. Fik min Q6600 med en G0 stepping. Mine temps var på 24 grader i IDLE. Jeg begyndte med at OC'e.

Jeg er lettere skuffet over CPU'en. Det har et max på 3,8 Ghz, hvor den er stabil. Men i 3DMARK05, får jeg MEGET få fps hvis jeg går over 3,3 Ghz, og sjovt nok var det HELT det samme med min E4300. Alt over 3.3 Ghz, hed LAV FPS i 3DMARK05.

Det er pisse hamrende irriterende, da den jo sagtens kan komme højere, men 3DMARK05 fucker op, med lave FPS.

Tempene kommer ikke over 55 i LOAD. :boxed: X( X( X(

Er mit bundkort flaskehalsen?

• det er dit bundkort :roller: strap ;) det får du ved 400fsb og kommer først ud af det igen ,ved 465fsb :pokey:
    hvis du skal oc med den cpu.så køb et bundkort med P35 chip,men her skal du havde PC8000 + før det er sjovt

• Enda lavere end 400 FSB... men så er det vel et bundkort jeg skal købe... ;(
    Sikker på det ikke er mine RAM?

Nu håber jeg satme du har ret, for det var samme prob med min E4300

hvad kan anbefales under 900 kr?

• takker :9xo

da du ikke har beder ram så køre dem ved 5-5-5-15 og ved så mange MHZ som muligt,glem alt og 1:1 ;)

• det handler om strap,på alle bundkort ;) det chipen ?når den når en vis hastighed slækker den på båndbreden til ramne ;) og på nogle bundkort er det svært,at hendte det tabte hjem igen,som på dit bundkort.

med P35 kommer det ved 290 fsb men man er ude af det igen ved 360fsb,og så går det med fulde Gardiner der ud af :clap: så får du problem der efter er det dine ram som ikke vil mere.
    det er godt hvis du kan få din ram over 1000MHZ.

• har solgt min egen B3,og i næste uge køber jeg selv en G0,så skal du se oc :crazyeyes:

• Nu er det self lykkes mig at brænde bundkortet af. Jeg satte North Bridge til 1.7 V, i BIOS. Der var ca 13 grader på mit værelse. Lige pludselig kunne jeg lugte noget brændt, og min PC vil nu kun genstarte hver 5 sek, og starter ikke op.

Jeg forstår det ikke, fordi jeg har sat North Bridge på 1.7 V før uden der skete noget.

Oprindeligt indlæg af Murdoc-DK
    Nu er det self lykkes mig at brænde bundkortet af. Jeg satte North Bridge til 1.7 V, i BIOS. Der var ca 13 grader på mit værelse. Lige pludselig kunne jeg lugte noget brændt, og min PC vil nu kun genstarte hver 5 sek, og starter ikke op.

Jeg forstår det ikke, fordi jeg har sat North Bridge på 1.7 V før uden der skete noget.

sikker på det er bundkortet så og ikke strømforsyningen?

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

Oprindeligt indlæg af Murdoc-DK
    Det er jeg da næsten helt sikker på, da lugten ikke kome fra PSU'en, og at den sagtens burde kunne klare det.

Det er jo en kvali PSU.

ja det rigtig, har den samme bare i 700W :9xo

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.