Surround sound virker ikk

• Hejsa, jeg ved ikke helt i hvor lang tid det ikke har virket... Men jeg testede lige idag, og der kommer intet ud af center og rear left+right...

Det er winXP helt opdateret, og det er et Creative SB Audigy 2 ZS lydkort der er tale om... Inde i indstillingerne har jeg sat den til 5.1, men det gør ingen forskel... hvis jeg sætter den til No speakers spiller den alligevel nemlig :P

Nogen der kan hjælpe lidt?

Oprindeligt indlæg af Zulu
    Hvad afspiller du? Stereo? DD5.1?

Hvordan er dine højtalere forbundet? Analogt? Digitalt?

Det er analogt, og hvad mener du med DD5.1?

Altså jeg har testet med musik, små film klip og dvd film... Ingen af delene virker desværre :(

• De fleste lydkort tvinger lyden ud igennem alle højtalere, uanset om det er stereo eller i et surround kompatibelt codec.

Har du tjekket i softwaren til dit lydkort?

Og sat lyden op inde i Windows til at køre over 5.1?

• Tja, altså jeg har bare installeret driveren der fulgte med.. Og jeg ved det plejede at virke.. Og ja jeg har sat det op til 5.1 i windows...

Men om jeg sætter det til 5.1, stereo eller enda no speakers så spiller den stadig bare stereo :crazyeyes:

Oprindeligt indlæg af købkøb
    Tja, altså jeg har bare installeret driveren der fulgte med.. Og jeg ved det plejede at virke.. Og ja jeg har sat det op til 5.1 i windows...

Men om jeg sætter det til 5.1, stereo eller enda no speakers så spiller den stadig bare stereo :crazyeyes:

Hmm okay. Hvad med det software der fulgte med lydkortet? Bruger du det?

Oprindeligt indlæg af Spyro

Hmm okay. Hvad med det software der fulgte med lydkortet? Bruger du det?

Altså jeg installerede kun driver delen af det... Gad ikk det der creative media player etc...