Hvid Tiger - 2 billeder

• Fine billeder :) Jeg kunne godt tænke mig at se 1 af dem i fuld opløsning uden nogen form for redigering. Bare rå fra kameraet. Kunne være fedt hvis du ville smide det op.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

• Synes kompositionen virker klemt.

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

• Synes baggrunden er lidt forstyrende, men det kunne du selvf. ikke sådan bare lave om på :)

Ellers nogle rimelig flotte billeder, og ikke mindst et smukt dyr :D

Lige en ting til, så synes jeg du skulle prøve med en ren ramme i stedet for 3d-effekter. Det virker simpelthen for amatøraktivt med de effekter. Og det synes jeg jo ikke du er ;)

• Gode billeder Henrik. Dog synes jeg baggrunden er for fremtrædende, ser ud til at den er blevet fremhævet efter en omgang sharpening. Kontrasten i baggrunden er ret voldsom.

• Jeg hopper på gladiators vogn.

Det 1. jeg tænkte var baggrunden, 2. ting var lidt uskarphed (?), og det 3. var rammen.

Men kom igen :)

• Tak for kritik alle.

Vil give jer ret i at kontrasten er for hård, men jeg havde ikke rigtig andre mugligheder for et billede af den da den bare lå stille hele tiden, og eneste sted jeg kunne få et ordenligt billede er fra et tårn man kan gå op på så man kan kikke over det høje hegn.
    Og så havde jeg lige glemt fra sidst at kameraet stod på +2 i kontrast og +2 i sharpen. :rolleyes:

Oprindeligt indlæg af |Henrik|
    Tak for kritik alle.

Vil give jer ret i at kontrasten er for hård, men jeg havde ikke rigtig andre mugligheder for et billede af den da den bare lå stille hele tiden, og eneste sted jeg kunne få et ordenligt billede er fra et tårn man kan gå op på så man kan kikke over det høje hegn.
    Og så havde jeg lige glemt fra sidst at kameraet stod på +2 i kontrast og +2 i sharpen. :rolleyes:

Gider du ikke lige smide et op rå fra kameraet? For jeg syntes dine billeder kan have en tendes til en hård overgang. Du kan evt. smide den i en pm.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB

Rettet en gang, sidst af celfa ().

Oprindeligt indlæg af celfa

Gider du ikke lige smide et op rå fra kameraet? For jeg syntes dine billeder kan have en tendes til en hård overgang. Du kan evt. smide den i en pm.

Jep poster det lige. 3000 x 2000 originalt fra kameraet.
    Desværre som i kan se har den stakkels tiger et stort sår.

Ang. kontrasten som det har fået lidt at i PS synes jeg ikke gør så meget, da der også er god kontrast i tigeren, men hva' det er jo smag og behag.

http://www.gratisupload.dk/show.php?fileId=4206

• Jeg prøvede lige at lave et forsøg.. Men syntes ikke det er et særlig pænt billede direkte fra kameraet? Meget hårdt skarpt og meget farve.

Lige et forsøg på 5 min.

Har den også i stor hvis det er..

SE FORSØG LÆNGERE NEDE

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB

Rettet en gang, sidst af celfa ().

• Det vidste jeg så du ville skrive, det er jo heller ikke et Canon jeg har. ! Hehe :)

• ok billede henrik! Men syntes at selve missekatten ikke er særlig skarp. Måske for lavt f tal?
    Det bedste billede er helt klart det som celfa har redigeret, hvor dyret er i tydelig fokus.. Den redigering kunne du også sagtens have lavet.

Det vidste jeg så du ville skrive, det er jo heller ikke et Canon jeg har. ! Hehe :)

Ikke pga. det er Nikon.. Har så sent som i lørdags stået og set på ny trykte 100x70 billeder direkte fra et Nikon D40 med kit objektiv og det så altså helt anderledes ud.

Jeg syntes nogle gange dine billeder godt kan bære det samme præg med for meget sharpen og kontrast. Jeg ved ikke om du sætter kameraet til det?

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB

Oprindeligt indlæg af celfa

Ikke pga. det er Nikon.. Har så sent som i lørdags stået og set på ny trykte 100x70 billeder direkte fra et Nikon D40 med kit objektiv og det så altså helt anderledes ud.

Jeg syntes nogle gange dine billeder godt kan bære det samme præg med for meget sharpen og kontrast. Jeg ved ikke om du sætter kameraet til det?

Det var såmen også bare lidt gas, men det vidste du vel. ;)

ja, nogle gange har jeg det med at give mine billeder for meget kontrast, ved ikke om det er fordi jeg har et andet synspunkt på et billede end så mange andre, men hva vi er gudskelov ikke ens alle sammen. ;)

Det var såmen også bare lidt gas, men det vidste du vel. ;)

ja, nogle gange har jeg det med at give mine billeder for meget kontrast, ved ikke om det er fordi jeg har et andet synspunkt på et billede end så mange andre, men hva vi er gudskelov ikke ens alle sammen. ;)

Ja self. Nytter jo heller ikke noget du laver et billede du ikke selv kan lide ;)

Lavede lige lidt mere sharpen og lysnede tigeren en anelse.

[Blocked Image: http://img250.imageshack.us/img250/5471/1191226071mvpy60eswebcf6.jpg]

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB