Ny computer 4000kr

  • Hey Tweak.dk
    Har en gammel gammel 1200mhz computer jeg vil skifte ud.
    Computeren skal bruges til internet, musik og spil. Vil gerne holde prisen godt nede, gerne omkring 4000kr. Er særligt interesseret i at ku spille nogen bilspil, som eks test drive unlimited så grafikken skal ikke være helt nedprioteret. Derudover må computeren gerne være nogenlunde støjsvag, ihvertfald ikke bemærkelsesværdigt støjende. Computeren skal være samlet osv da jeg ik selv har mod på at sammensætte.


    Hvor skal jeg lede? Hvad skal jeg gå efter. Kan godt se fidusen i dualcore, så det ku være en lækker ting.
    Skal jeg bare køre XP som jeg har gjort indtil nu, eller er vista at forestække?


    Her er måske nogen muligheder?


    X-GAMER-X2,6000+,250HD,2G-RAM,512-GF8600GT
    http://topdata.dk/product.asp?product=4251&sub=287&page=1


    Fujitu siemens til kun 3200kr-ok? prisen taget i betragtning.
    http://www.coop.dk/nettorvet/s…pt_id=113&pf%5Fid=6067645

  • Det er 'kun' selve computeren. Har skærm, tastatur osv.


    Har også Xp, så kunne jo godt købe en computer uden styresystem fra f.eks topdata og herefter selv installere XP derpå og derved spare lidt penge -eller vil det være fornuftigere at gå efter en med Vista installeret.?

  • Altså man får ikke meget for 4.000 kr. og hvis du også skal have Vista som også suger på yedevnen så vil jeg sige at du nok skal skrave flere penge sammen.. Nu ved jeg ikke hvad de spil du spiller kræver, men hvor meget kræver du helt præcist... Skal spillene kører i høj detaljegrad og hvilken opløsning etc.

  • Jeg tror jeg blir nød til at starte helt forfra. Forstået på den måde at den computer jeg har virkeligt intet er værd. -Det er en ca. 5-6 år gammel sølle computer. 1.2ghz AMD K7 duron, 256mb, 40gb, sølle motherboard med forældede 'sokler'? der ikke er kompatibelt med nutidens grafikkort os. Har dog sat et Asus radeon A9250 gamer's edition 256mb i. Men som i nok kan se er den håbløst forældet. Ved ikke hvilken strømforsyning der er i den.-men at dømme efter resten af indholdet, vil jeg sige det er en ganske alm strømforsyning.?


    -tror ik der er noget der kan genbruges..? :/



    Da min computer forlængst er blevet for sløv til spil, spiller jeg heller ikke rigtigt computer og ved knap hvad der findes derude af spil eller hvad de kræver. Men jeg ville ihvertfald gerne kunne spille ccs og diverse stategi og bilspil-eks. noget alá age of empires og test drive unlimited. Kører ofte en opløsning på 1360x768 når jeg bruger mit 32'' toshiba og 1024x768 på min 17'' computerskærm. Det vigtigste for mig er at spil vil kunne køre glidende, så vil jeg sætte detaljegraden herefter.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan
    Altså man får ikke meget for 4.000 kr. og hvis du også skal have Vista som også suger på yedevnen så vil jeg sige at du nok skal skrave flere penge sammen.. Nu ved jeg ikke hvad de spil du spiller kræver, men hvor meget kræver du helt præcist... Skal spillene kører i høj detaljegrad og hvilken opløsning etc.


    Det første system trækker da fint vista?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af weah69


    Det første system trækker da fint vista?


    Det der menes (tror jeg) er at hvis der skal spilles seriøst/semi-seriøst på en maskine med vista installeret kræver det en seriøs/semi-seriøs (omg :crazyeyes:) maskine

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pvt.P.Nutz


    Det der menes (tror jeg) er at hvis der skal spilles seriøst/semi-seriøst på en maskine med vista installeret kræver det en seriøs/semi-seriøs (omg :crazyeyes:) maskine


    MM? Jeg kan ikke se andre problemer med den maskine end at grafikken måske ikke er den bedste. Det er sådan set det. Måske lidt hurtigere ram men man kan som sagt ikke få alt for 4 kg.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aosis
    Finder jeg nogen bedre computer til 4000kr end den her jeg kan købe hos topdata.dk ?


    Og bør jeg købe vista med, eller bare nøjes med at installere det XP jeg allerede har.?


    Den trækker fint vista som den er men skal du seriøst game skal du nok op på et 8800GTS/GTX i stedet for så kan jeg ikke se hvorfor du ikke sku kunne seriøst "game" også under vista. :9xo

  • Så den pc vil ku køre et spil som Test Drive Unlimited, med okey overskud?



    Og er der nogen fordele ved Vista fremfor Xp? -Det vil måske være helt hul i hoved at installere Xp på en ny computer idag. For ville ku spare knap 1000kr dér.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aosis
    Så den pc vil ku køre et spil som Test Drive Unlimited, med okey overskud?



    Og er der nogen fordele ved Vista fremfor Xp? -Det vil måske være helt hul i hoved at installere Xp på en ny computer idag. For ville ku spare knap 1000kr dér.


    Kender ikke det spil men jeg har en lign computer stående bare med et 8800GTS der spiller jeg alt selv i høje opløsninger uden problemer. Der har jeg installeret Media center edition 2005 på som bygger på XP proff platform. Jeg har haft Vista ultimate på den men blev ærligt talt træt af det program. Vista imponere mig ikke men det er min personlige mening andre er henrykte.
    Hvis dit budget er max 4kg sp ville jeg vælge den 6000+ og instalerer xp når nu du har det program. Så kan du altid spare sammen til noget 8800 og måske nogle lidt hurtigere ram senere.
    jeg har bla spillet Medal of honor Airborne som er et ret krævende spil helt uden problemer.

  • Overhovedet ikke - jeg kender ingen som frivilligt er skiftet til Vista. Det er kun sket hvis det er fulgt med deres nye bærbar. Windows XP er ikke forældet og bliver det heller ikke foreløbigt. Med den nuværende situation, ville jeg aldrig kunne se pointen i, at betale flere tusinde kroner for Windows Vista - især ikke hvis man allerede har Windows XP.


    I øvrigt er den første computer ganske god til prisen. Den vil helt sikkert kunne køre Test Drive Unlimited, NFS: Carbon og hvad der ellers er af nyere bilspil.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brition
    Overhovedet ikke - jeg kender ingen som frivilligt er skiftet til Vista. Det er kun sket hvis det er fulgt med deres nye bærbar. Windows XP er ikke forældet og bliver det heller ikke foreløbigt. Med den nuværende situation, ville jeg aldrig kunne se pointen i, at betale flere tusinde kroner for Windows Vista - især ikke hvis man allerede har Windows XP.


    I øvrigt er den første computer ganske god til prisen. Den vil helt sikkert kunne køre Test Drive Unlimited, NFS: Carbon og hvad der ellers er af nyere bilspil.


    Vi er 100% enige :9xo

  • Vista suger en del mere en XP når man skal spille...


    derudover så har jeg lige haft installeret Vista 64-bit idag og jeg lå og brugte 1GB ram når den absoulut intet lavede...


    Sidst men ikke mindst, så slettede jeg Vista igen da jeg ikke kunne få skidtet til at virke...

  • Jamen det lyder som om at jeg skal gå efter den 4000kr's gamer pc fra topdata uden styresystem så :) Og selv installere XP på den, det burde der ikke være nogen problemer i vel?


    Jeg har en MASSE billeder, mp3, dokumenter osv på min nuværende 40gb harddisk som jeg meget gerne vil ha over på den nye. Hvordan gør jeg det?