Indlæg af Aosis

    Det er en gammel computer, samlet af en computergut, er slet ikke sikker på vi har fået driveren med. Og nu hvor jeg har formateret computeren, er programmet væk ja:P

    Nej.. Bør Xp ikke gøre det? Ikke desto mindre, så til det i bundkortet.


    Jeg har ingen drivere til 5.1 bundkortet, men den slags kan vel findes på nettet? Ved bare ikke hvad det hedder og så er det forøvrigt Gammelt.


    Har prøvet at få XP til at søge efter drivere til enheden, men den kan intet finde.

    Abit IX38 QuadGT, LGA 775 1.345,00


    Intel Core 2 Duo E8200, BOX 1.108,00


    Asus EN8600GT/SI/HTDP/512, PCI-E 775,00

    Samsung SP T166 320GB, SATAII, 16MB 445,00


    Corsair TWIN2X4096-6400C5 G, 2x2048MB 668,00


    Antec Nine Hundred, Midi Tower, No PSU 749,00


    Corsair CMPSU-450VXEU, 450 Watt PSU 499,00


    Corsair TWIN2X4096-6400C5 G, 2x2048MB 668,00


    Ser det her helt tosset ud?

    Jamen fint:)


    Så bliver det en ny Wulfdale Intel Cpu. 8200 eller 8400..


    En kammerat har selv samlet en Pc for få måneder siden og anbefalede et Abit bundkort ved Shg til ca. 1000kr han selv brugte med hans Intel duo 3ghz. Hvilket bundkort skal jeg gå efter til max 1000-1100kr? Husk, computeren skal blive yderst stabil.


    Tror jeg holder på Asus 8600gt 512mb grafikkortet med passiv køling. -er bange for støj. :P


    Finder bare en billig lille harddisk.


    Og kører Corsair 2x2gb ram..?


    Og en støjsvag PSU... Corsair angiver deres støj til 19-30db. Syntes 30db lyder af meget. :/ ?


    Anbefal en støjsvag Psu til mit system?..

    Vi kommer lidt omkring :)


    CPU og Bundkort skal ihvertfald være helt iorden, da det ikke er noget jeg gider skifte igen senere.


    Men kan forstå jeg skal satse på en Intel CPU, det er muligt jeg nøjes med E8200'eren.


    Er det pengene værd at købe 2x2gb ram, fremfor 2x1gb.?


    Jeg er bange for at få et larmende grafikkort, derfor jeg i første omgang satser på et passivt kølet.


    I det hele taget, vil jeg MEGET gerne holde blæserstøj osv, på et mininum.


    Har ikke brug for mere end 300gb hd.

    Altså Intel fremfor AMD...? Hvorfor? Rent statistisk ser det ud til du får mere for dine penge med AMD. -altså 3ghz duelcore for 900kr, hvor intels duelcore 3ghz koster 1800kr?


    Udgifterne til processoren skal holde sig omkring de 1000kr..! Motherboardet kan godt komme op og koste 1000kr, hvis nogen kan argumentere hvorfor..?

    Skal have mig en ny computer.


    Den skal være stabil og plug and play. -altså bare samles, og så fungere uden videre. Den vil primært skulle bruges til internetsurf, billedredigering/diverse grafiske programmer og en sjælden gang noget spilværk. Der vil blive installeret Windows XP på den.


    Har prøvet at lave en opsætning med 1000kr tilovers til forbedringer. Kom med noget kritik.


    CPU: AMD Athlon64 x2 6000+


    Bundkort: Asus M2N-SLI/Deluxe, nForce570 SLI, AM2


    Grafik: Asus EN8600GT/SI/HTDP/512, PCI-E


    RAM: Corsair TWIN2X2048-6400C4, 2x1024MB


    HD: Samsung SP T166 320GB, SATAII, 16MB


    Kabinet: Antec - Nine Hundred, Advanced Miditower


    Ialt ca 3800kr. Herudover skal der jo en PSU og diverse. Men kom med forslag til forbedringer..


    Mathias

    Okey.. Jamen, det lyder da som en fornuftig idé at gøre via en extern. Sådan én kan man jo altid bruge.


    Men i skal ha tusind tak for hjælpen alle sammen.

    Jamen det lyder som om at jeg skal gå efter den 4000kr's gamer pc fra topdata uden styresystem så :) Og selv installere XP på den, det burde der ikke være nogen problemer i vel?


    Jeg har en MASSE billeder, mp3, dokumenter osv på min nuværende 40gb harddisk som jeg meget gerne vil ha over på den nye. Hvordan gør jeg det?

    Så den pc vil ku køre et spil som Test Drive Unlimited, med okey overskud?



    Og er der nogen fordele ved Vista fremfor Xp? -Det vil måske være helt hul i hoved at installere Xp på en ny computer idag. For ville ku spare knap 1000kr dér.

    Finder jeg nogen bedre computer til 4000kr end den her jeg kan købe hos topdata.dk ?


    Og bør jeg købe vista med, eller bare nøjes med at installere det XP jeg allerede har.?

    Jeg tror jeg blir nød til at starte helt forfra. Forstået på den måde at den computer jeg har virkeligt intet er værd. -Det er en ca. 5-6 år gammel sølle computer. 1.2ghz AMD K7 duron, 256mb, 40gb, sølle motherboard med forældede 'sokler'? der ikke er kompatibelt med nutidens grafikkort os. Har dog sat et Asus radeon A9250 gamer's edition 256mb i. Men som i nok kan se er den håbløst forældet. Ved ikke hvilken strømforsyning der er i den.-men at dømme efter resten af indholdet, vil jeg sige det er en ganske alm strømforsyning.?


    -tror ik der er noget der kan genbruges..? :/



    Da min computer forlængst er blevet for sløv til spil, spiller jeg heller ikke rigtigt computer og ved knap hvad der findes derude af spil eller hvad de kræver. Men jeg ville ihvertfald gerne kunne spille ccs og diverse stategi og bilspil-eks. noget alá age of empires og test drive unlimited. Kører ofte en opløsning på 1360x768 når jeg bruger mit 32'' toshiba og 1024x768 på min 17'' computerskærm. Det vigtigste for mig er at spil vil kunne køre glidende, så vil jeg sætte detaljegraden herefter.

    Det er 'kun' selve computeren. Har skærm, tastatur osv.


    Har også Xp, så kunne jo godt købe en computer uden styresystem fra f.eks topdata og herefter selv installere XP derpå og derved spare lidt penge -eller vil det være fornuftigere at gå efter en med Vista installeret.?

    Men den fra topdata er også 800kr dyrere. -og uden styresystem -så næsten 2000kr dyrere.


    Den fujitu siemens er ikke kraftig nok til nyere bilspil og såen?

    Hey Tweak.dk
    Har en gammel gammel 1200mhz computer jeg vil skifte ud.
    Computeren skal bruges til internet, musik og spil. Vil gerne holde prisen godt nede, gerne omkring 4000kr. Er særligt interesseret i at ku spille nogen bilspil, som eks test drive unlimited så grafikken skal ikke være helt nedprioteret. Derudover må computeren gerne være nogenlunde støjsvag, ihvertfald ikke bemærkelsesværdigt støjende. Computeren skal være samlet osv da jeg ik selv har mod på at sammensætte.


    Hvor skal jeg lede? Hvad skal jeg gå efter. Kan godt se fidusen i dualcore, så det ku være en lækker ting.
    Skal jeg bare køre XP som jeg har gjort indtil nu, eller er vista at forestække?


    Her er måske nogen muligheder?


    X-GAMER-X2,6000+,250HD,2G-RAM,512-GF8600GT
    http://topdata.dk/product.asp?product=4251&sub=287&page=1


    Fujitu siemens til kun 3200kr-ok? prisen taget i betragtning.
    http://www.coop.dk/nettorvet/s…pt_id=113&pf%5Fid=6067645