Så begynder den store overvågning

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan


    Enig...


    Ja for slet ikke at nævne 100.000 nye arbejdspladser :D

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • nederen - slut med warez også..:(

    2500k @ 4600 mhz- Cooled by Water
    eVGA Z68 FTW
    16 GB 1600mhz G.Skill Ram
    3 * GTX480 i TRI-SLI - Cooled by Water
    2 * 120 GB Vertex 3
    2 TB WD
    ToughPower 1200 Watt
    Logitech G19 + G500 + G930 + G25
    Chieftech Dragon tower + Custom WaterMod
    Samsung Syncmaster 2493HM + 2 * ViewSonic VP231wb
    3* 1920*1200
    2 x 480 mm radiator med 4 x 120mm Noctua + 240mm "passive"

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af klovnemanden
    nederen - slut med warez også..:(


    Ja hvis du er terrorist. Omg fatter folk det ikke?

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Jeg har ikke noget problem med det tiltag. Hvis det skal en domerkendelse til for at indhente oplysningerne, samt at det til gengæld kan gøre vores lille lang en hel del mere sikkert, så synes jeg det er fint. Spørgsmålet er lidt: frihed vs. sikkerhed. Men man kan sige at overvåge os, det kan de jo allerede så ingen ændringer dér - Nu er forskellen bare at de lagrer oplysningerne om folk.


    Jeg regner dog ikke med nogensinde at blive terrormistænkt, så det vil aldrig gøre nogen forskel for mig, andet end at der er mindre chance for at jeg få sprunget røven i småstykker næste gang jeg befinder mig på Kbh's Hovedbanegård.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fhqwhgad
    Jeg kan ikke se noget problem med mindre man har noget at skjule. TOTAL overvågelse er vejen frem. CCTV i alle byer og landsbyer, og vi ville have en sikker hverdag.


    Fed holdning. Du ville altså ikke have noget imod, hvis der kom et par flinke PET-agenter forbi dit hus/lejlighed imorgen, og smækkede et par kameraer op? Så kunne du jo også få dig et lille big-brother-reality-show...det kunne vel nok være hyggeligt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brition
    So what. Jeg kan da virkelig ikke se hvordan dette kan genere nogle.


    Jeg går 100% ind for den globale bekæmpelse af terror - men jeg kan ærligt talt ikke se, hvad det her skal kunne hjælpe/forhindre? Hvorfor bruge så mange ressourcer på noget, som terroristerne alligevel kan "snige sig udenom"? Det er bl.a. dét, som generer mig - hvorfor skal jeg betale skattepenge til sådan et ugennemtænkt tiltag?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Huba_99


    Jeg går 100% ind for den globale bekæmpelse af terror - men jeg kan ærligt talt ikke se, hvad det her skal kunne hjælpe/forhindre? Hvorfor bruge så mange ressourcer på noget, som terroristerne alligevel kan "snige sig udenom"? Det er bl.a. dét, som generer mig - hvorfor skal jeg betale skattepenge til sådan et ugennemtænkt tiltag?


    Det er teleselskaberne der gemmer dataen, og PET tjekker det igennem?

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Det er et demokrati her, vi har noget der hedder privatlivets fred.
    I et diktatur/tyranni sker sådan noget med fuldstændig overvågning!


    Som jeg skrev før,
    Langsomt og på en snigern måde bliver de demokratiske rettigheder og principper taget fra os, og vi ser blot til som en flok får og er enige og lader det ske, fordi vi er så HYLE skræmte fra terrorisme, men der er ingen der rigtigt tænker sig fornuftigt om.



    Fuldstændig enig i det -Sandman- skriver!!


    Prøv at læse noget af omtalen nederst på siden : http://www.prosa.dk/om_prosa/polippix.php


  • OK - ro på med dommedagsprædikenen. Måske lige i overkanten at sidde og spå om en samfundsomvæltning, bare fordi efterretningstjenesten logger vores datatrafik.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HuleFanden


    Dine skatte penge går ikke til det nye tiltag.


    Nej, pengene bliver tryllet frem på magisk vis :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HuleFanden
    Jeg vil hellere have PET kan se hvem jeg sender mails til end jeg vil sprænges i luften - men dette er jo et valg.


    Følg nu med - terroristerne kan undgå at efterlade spor, hvis de vil. Hvorfor så bruge ressourcer på det?

  • Jeg har ikke noget at skjule så ser ikke det store problem. At det måske stadig er lidt forkert eller umoralsk er en anden ting. Men som sagt ikke noget der vil have indflydelse på mig personligt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Huba_99


    Følg nu med - terroristerne kan undgå at efterlade spor, hvis de vil. Hvorfor så bruge ressourcer på det?


    Jamen så ændres det nok inden længe hvis de ikke kan drage gavn af det nye værktøj.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HuleFanden


    Jamen så ændres det nok inden længe hvis de ikke kan drage gavn af det nye værktøj.


    Så går der 10 minutter og så er der et nyt utillity som kan sikre anonymitet på nettet igen.... hvor stopper legen.... hvor mange skattekroner skal vi bruge på udvikling af software til at logge vores færden på nettet, når der sidder en hær af kodere som laver tools til at omgås dem - og de gør det endda gratis.