Definitionen på ordet kælling

• Hey

Mig og kæresten sad og diskuterede over hvad ordet kælling kommer af.

Hun mente at det var et gammelt positivt ord for kvinde.

Jeg mener at havde hørt at det er en gammel betegnelse for en kvinde som kun har født drenge børn.

Der er masser af forskellige forklaringer på ordet men hvad for en er rigitg ;)

På wiki siger den bare at det er et gammelt nedladende ord for kvinde.

Hvad siger i ? og er der nogend er kan komme emd konkrete "beviser" for hvad det kommer af.

Intel Core2 Extreme QX9650
    Asus Rampage Formula
    Mushkin 4GB DDR2-8500
    Inno3d 8800GT
    Corsair HX620W

• Må følge med din "kælling" :9xo

Efter hvad jeg har hørt, så skulle ordet Kælling have været et ganske alm. ord om kvinder, ligesom kæft engang var mund, og neger hvis man kom fra Afrika.

Men sådan er landet dog ikke indrettet mere må man sige :)

• http://www.magisterbladet.dk/sw4972.asp
    "For eksempel ordet kælling, som slangfolkene fører helt tilbage til vikingerne.
    I bunden af deres skibe lå en klods med hul i til at holde fast i masten.
    Den fik tilsyneladende vikingernes fantasi sat i sving,
    og de valgte at kalde klodsen for kællingen."

http://da.wikipedia.org/wiki/K%C3%A6lling
    Ordet kælling kommer af gammeldansk: kærlingh, sammenlign med norsk: kjerring
    og svensk: kärring. Oprindelig kommer ordet i alle sprogene fra oldnordisk: kerling.
    Ordet er en afledning fra karl (= "mand"), og betyder altså "mandsling", dvs.
    en lille mandagtig person. Fra gammel tid har ordet været brugt nedsættende om kvinder,
    hvis køn, man ønskede at betvivle, f.eks. en heks eller en gammel kone.

Ordet kælling er normalt et skældsord og anvendes ikke i en venlig tone.

• Jeps, havde også hørt at man sagde det om gamle kvinder og hekse og noget i den stil :P

Men med hensyn til neger, så siger man da stadig neger, og jeg mener da overhovedet ikke det er nedladende :crazyeyes:

• Nej neger bliver stadig brugt, og er ikke nedlandende, det er derimod slang udgaven der også starter med N og ender på R, det er ikke ret pænt ord at bruge.

Ang. kælling, så kan man sige det er et ord med noget kraft i . :D

Oprindeligt indlæg af Deef
    Nej neger bliver stadig brugt, og er ikke nedlandende, det er derimod slang udgaven der også starter med N og ender på R, det er ikke ret pænt ord at bruge.

Ang. kælling, så kan man sige det er et ord med noget kraft i . :D

Neger er også et skældsord. Synes egentlig også at det er sjovt at ordet "Nigger" er et skældsord, når nu alle gangstarZZ går og kalder hinanden det.

Oprindeligt indlæg af SeePee

Neger er også et skældsord. Synes egentlig også at det er sjovt at ordet "Nigger" er et skældsord, når nu alle gangstarZZ går og kalder hinanden det.

Ja, det er for åndsvagt at de gangsters kalder hinanden nigger, men at andre ikke må :boxing:

Og syntes altså stadigvæk ikke neger er et skældsord
    Er sangen "Jeg har set en rigtig negermand" (tryk her for at høre den på nettet) så også nedladende? det syntes jeg dog ikke :razz:

• En klods med hul i. Lyder som den perfekte definition. :))

Oprindeligt indlæg af fhqwhgad

En klods med hul i. Lyder som den perfekte definition. :))

Hvad skulle en ensom lidderlig viking ellers gøre, når han er på vej til England eller Frankrig for at hærge og plyndre? Han kan da ikke vente til den første landsby, hvor han i også skal dele med de andre. :boxed: