HDR - Fyrfadslys

• Hejsa alle,

Ja vores fotoopgave er HDR i denne uge, men da jeg ikke kan hitte ud af at beholde data på billedet, overholder det jo ikke reglerne.

Så her er det, bare et hurtigt et. Jeg er ikke den bedste ørn til HDR.

35mm
    ISO-200
    F/8
    Lukker er i de 3 billeder: 2 sek - 1/2 sek - 1/10 sek

Hvad synes i. ?

[Blocked Image: http://img511.imageshack.us/img511/9978/untitledhdrcp9.jpg]

• Kan du evt smide de billeder op som det er sat sammen af, evt bare i link - Kunne være rart for os som måske ikke lige helt forstår HDR.

|^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

• Syntes ikke dette motiv egner sig til HDR.
    HDR plejer at være bedst med noget himmel er noget med struktur.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

Oprindeligt indlæg af Henrik-
    Kan du evt smide de billeder op som det er sat sammen af, evt bare i link - Kunne være rart for os som måske ikke lige helt forstår HDR.

God idé. Kunne jeg også godt tænke mig at se. :)

Ellers: Flot billed Henrik.

:9xo

• Takker alle,

Det er bare 3 billeder: 1 underbelyst - 1 normalt - 1 overbelyst

Celfa> Alle motiver kan der blive et godt HDR billede ud af, men du har helt ret i at f.eks en himmel er et bedre valg, jeg synes selv at dette billede her har givet nogle dejlige varme farver ved at lave det som HDR.

• Lige et måske dumt spørgsmål fra en amatør fotograf :razz: i forhold til jer.
    Hvad er det lige man ser i et HDR billede som man ikke ser i et alm.? og kan man gøre det med et Canon Ixus 750 ??

Udover det, sidder lige og sysler med at ligge nogle billeder ind her, men skal de oploades til feks. peecee først ??

Er i øverigt meget imponeret over de "fleste" billeder som postes her

Sorry hvis dette betragtes som OT

Merling :roller:

Oprindeligt indlæg af |Henrik|
    Takker alle,

Det er bare 3 billeder: 1 underbelyst - 1 normalt - 1 overbelyst

Celfa> Alle motiver kan der blive et godt HDR billede ud af, men du har helt ret i at f.eks en himmel er et bedre valg, jeg synes selv at dette billede her har givet nogle dejlige varme farver ved at lave det som HDR.

Tja de "dejlige varme farver" kan du jo også lave bare ved et normalt eksponeret billede samtidig med at det er skarpt.

Merling: Ja det er jo nok lidt offtopic. Du kunne have oprettet en ny tråd med dine sprøgsmål.

Men tillader mig lige at svare. Ja du kan lave HDR med dit kamera. Du tager fx. 3 billeder som henrik lige har skrevet. 1 underbelyst - 1 normalt - 1 overbelyst. Dem putter du ind i merge photo i photoshop. Ellers kan du få et andet program der hedder Photo Matrix som også kan det samme.

Hvis du ville vise et billede her uploader du billedet til en server. Peece, ImageShack osv.

Evt. tjek den her liste som jeg har lavet: http://www.tweak.dk/forum/thre…&postid=979267#post979267

Så tager du bare selve stien til billedet, det kan være http://www.peece.dk/mitbillede.JPG
    Det indtaster du her på forummet i IMG tags.

[IMG]http://www.peece.dk/mitbillede.JPG[/IMG ] Der skal self. ikke være noget mellemrum der til sidst.

Du skal være mere end velkommen til at skrive en kommentar til de billeder du ser her på forummet ;)

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB

Rettet 2 gange, sidst af celfa ().

• Merling > Pointen ved et HDR billede er at få et korrekt belyst billede over hele billedfladen ( Tror jeg :) ) det her billede fra mig er ikke korrekt belyst over det hele, men jeg synes det har givet de bedste farver ved at lægge disse 3 billeder sammen.

Celfa > Tjaa jo det ved jeg, jeg har taget mange billeder af disse fyrfadslys og HDR billedet synes jeg blev bedst, med de bedste farver.

• Man ser altid HDR med himmel og den slags, så synes det er interessant, at du har turde prøve med noget andet.

Teknisk skal jeg ikke kunne sige så meget, men ville foretrække en anden ramme - ren sort måske.

• Når vi nu er ude at lege i HDR så syntes jeg jo der er for meget af selve lyset der er brændt ud.

Din hurtige lukker skulle nok have været endnu hurtigere, du kan evt. tage en lysmåling fra de forskellige steder i billedet.

Med hensyn til at få exif med kan jeg ikke se det er så svært må jeg nok indrømme. Bare drop alle de skide auto funktioner og gør det selv :)

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Når vi nu er ude at lege i HDR så syntes jeg jo der er for meget af selve lyset der er brændt ud.

Din hurtige lukker skulle nok have været endnu hurtigere, du kan evt. tage en lysmåling fra de forskellige steder i billedet.

Med hensyn til at få exif med kan jeg ikke se det er så svært må jeg nok indrømme. Bare drop alle de skide auto funktioner og gør det selv :)

Så kom igang med at lave en guide i din blog til os :))

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB

Oprindeligt indlæg af celfa

Så kom igang med at lave en guide i din blog til os :))

Ville sgu gerne men når det simpelthen ikke i den her uge det kan jeg se allerede nu.

Dem der e fra Herning eller omegen kan måde op i vores fotoklub i aften kl 19 der vil jeg fortælle og vise både med hensyn til at skyde dem og behandle dem.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Fint motiv og billede!
    Men IMO, så vælg en anden ramme! Den der ligner jo noget der er kommet ud af en ***.
    Tag en i helt hvid eller helt sort, og så ikke noget 3d agtigt noget, bare en helt standard! Bare min mening, det ville gøre billedet så meget pænere!