Q6600 hjælp?

  • Hejsa!


    Er rimelig ny her på Tweak, så bær over med mig hvis i mangler info i denne tråd.


    Nå men mit problem ligger i at jeg har lige købt en Q6600 Kentsfield cpu. Og kan ikke forstå at nogle spil lagger den i det de første 15 minutter jeg spiller. Og derefter køre det flydende.
    Det er Feks. BF2 den er hel gal med.
    Har hørt man kan slå nogle af kernerne i cpuen fra, da de vil sløve den trækkende kerne?


    Jeg vil personligt mene at med de specs jeg har. SKAL den kunne trække alle spil i høj opløsning???




    Specs:


    Cpu: Q6600 9 x 667 Mhz
    Gfx: GF8800 GTS TDH
    Mem: 2 Gb DDR2-667


    Alle drivers er updated
    DX10 installeret og updateret.
    INGEN OC hverken på gfx eller cpu.


    Hvis nogle kender til en løsning Giver jeg sku et par kolde fadbamser, for er ved at være lidt frustreret....

  • Hej,


    Det lyder som om du har et program liggende i din startup (whereever) som tager tid og initialisere under opstart..


    Spyware/Malware har en uheldig tendens til og ligge og genere og æde fps..


    Du skulle tage og overveje en grundig gennemgang af de services og programmer du kører når du starter windows .. Det er formentlig årsagen.. Men desvære er det ikke så nemt og tweake/optimere sin program-start.. Det kræver man ved hvad man laver.. Men der ligger en del artikler på nettet om det samme...


    Alternativt kunne du jo skifte tilbage til Windows XP Pro :D


    heh

  • Er det kun når starter eller er det hver gang du skifter map?


    EDIT: fallen, mener kun det er Vista 64bit der kan bruge 4 GB. Det er vist noget med at 32bit ikke kan se mere end 3 GB...

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

    Rettet en gang, sidst af SpRoX ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SpRoX
    Er det kun når starter eller er det hver gang du skifter map?


    EDIT: fallen, mener kun det er Vista 64bit der kan bruge 4 GB. Det er vist noget med at 32bit ikke kan se mere end 3 GB...


    Lige precis.. Men 3 (3,6gb med supermicro) gb er nu engang nødvændigt med windows vista - 32-bit.. Når vi skal spille battlefield 2..


    bf 2142 skulle være endnu mere ram-krævende...


    Fremtidens gamer-pc til dx10 skal konfigureres med 4gb - uanset om vi kører 32 eller 64 bit.. Det er blot et spørgsmål hvor meget du kan udnytte de forskellige teknologier der er til rådighed.. Intel prøver jo hele tiden og få optimeret deres hjælpe tools så vi kan få bedre ydelse.. men det kræves altså man jævnligt følger med i hvad Intel har gang i.. (jeg gør det ikke selv, da det noget der tager tid) ....


    (En mulighed i Windows xp på systemer med over 2gb ram er og sætte /3GB switchen i boot.ini for bootloaderen, hvilket gør det muligt for programmer og allokere mere hukommelse end normalt...) (virker bedst (eller kun?!?) med SP2)

  • Lyder altså lidt som et virtuelt hukommelses problem.. (Windows swapsize) .. Er den fixed til 4096mb? (det skal den hvis du har 2gb ram..)


    Hvad kan belaste din databus til harddisken?


    Det faktisk en fed case.. hehe